سگ ها چه زمان حمله می نمایند؟

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، بسیاری از سگ ها از نظر ما مهربان و آرام به نظر می رسند، اما کافی است به آن ها نزدیک شوید، در این صورت متوجه رفتار وحشیانه آنها خواهید شد. این حیوانات مهربان بارها بی هیچ قید و شرطی امنیت انسان ها را برقرار نموده اند اما باید در نظر گرفت که این حیوانات هم درست مانند دیگر جانوران و ما انسان ها، می توانند طیف وسیعی از احساسات از جمله خشم و ترس را تجربه نمایند. در بعضی موارد، این احساسات می تواند به صورت رفتار پرخاشگرانه ظاهر گردد و تهدیدی بالقوه برای انسان و سایر حیوانات باشد.

سگ ها چه زمان حمله می نمایند؟

به گزارش خبرگزاری وبلاگ آقا ایرج ، هیچ یک از سگ ها در نژادهای مختلف در ذات خود پرخاشگری ندارند با این حال بعضی نژادها مستعد ویژگی های فیزیکی خاص هستند و یا در طول تاریخ برای اهداف مختلفی از جمله نگهبانی پرورش داده شده اند، در واقع این به معنای تهاجمی بودن یک نژاد نیست.

پرخاشگری سگ ناشی از تعامل پیچیده عوامل داخلی و خارجی است. اکنون می توانید بعضی از رایج ترین دلایلی که ممکن است سگ ها حمله نمایند و یا رفتار پرخاشگرانه از خود نشان بدهند بدانید:

  • ترس: سگی که ترسیده، ممکن است به عنوان یک مکانیسم دفاعی حمله کند و در برابر موقعیت ها، افراد یا حیوانات ناآشنا احساس خطر کند. این می تواند به ویژه در سگ هایی که سابقه سوء استفاده یا بی توجهی دارند رایج باشد.
  • درد یا بیماری: وقتی یک سگ ناراحتی جسمی را تجربه می نماید، ممکن است تحریک پذیر گردد و بیشتر مستعد پرخاشگری باشد. این ممکن است به دلیل صدمات، شرایط پزشکی یا حتی مسائل دندانی باشد.
  • ناامیدی: سگ ها بر اساس انتظارات معمول و روشن رشد می نمایند. هنگامی که این عواطف مختل می شوند و یا اگر نتوانند غرایز طبیعی خود را برآورده نمایند (تعقیب، بازی، حفاری)، ناامید می شوند و ناامیدی می تواند منجر به رفتارهای تهاجمی گردد.
  • مالکیت: بعضی از سگ ها ممکن است صاحب غذا، اسباب بازی یا حتی صاحبشان شوند و نسبت به هر کسی که احساس می نمایند برای آن ها به نوعی تهدید به شمار می رود، رفتار پرخاشگرانه نشان دهند.
  • فقدان اجتماعی شدن: اجتماعی شدن زودهنگام و آموزش تقویت مثبت برای توله سگ ها برای توسعه مهارت های اجتماعی مناسب و تنظیم عاطفی بسیار مهم است. بدون این پایه، سگ ها ممکن است برای تعامل مناسب با سایر سگ ها و انسان ها دچار مشکل شوند.

هر سگی می تواند به خودی خود نسبت به هر محرک و موقعیت استرس زا یک نوع رفتار شخصی نشان دهد. اگر فردی تعامل نزدیک با این حیوانات دوست داشتنی داشته باشد باید دلیل اصلی پرخاشگری حیوان را درک کند و به طور موثر به این موضوع رسیدگی نمایند.

با ایجاد محیطی ایمن و دوست داشتنی، ارائه ورزش و تحریکات ذهنی کافی، و تمرین مداوم تقویت مثبت، می توانیم به این حیوانات یاری کنیم تا به حیواناتی اجتماعی و شاد تبدیل شوند. پرخاشگری اغلب نشانه یک موضوع عمیق تر است. با صبر، درک و حمایت حرفه ای، می توان این حیوانات را درک کرد و پیوندهای محکم و قابل اعتمادی با آن ها ایجاد کرد.

منبع: studyfinds

227323

منبع: خبرآنلاین

به "سگ ها چه زمان حمله می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ ها چه زمان حمله می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید