طرز تهیه کشمش پلو با گوشت

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، معروف ترین کشمش پلو برای مازندارن و آمل می باشد که هم با مرغ هم گوشت تهیه می گردد این غذا در مراسمات مذهبی هم استفاده می گردد، اگر دچار کم خونی و کمبود ویتامین دی هستید این غذای خوشمزه و اصیل را حتما تهیه کنید.

طرز تهیه کشمش پلو با گوشت

کشمش پلو با گوشت یکی از غذا های اصیل ایرانی می باشد که دستور طبخ آن در شهر های مختلف گوناگون است برای مثال در اردبیل در کشمش پلو مقداری شیر ریخته می گردد و معتقد هستند طعم فوق العاده ای به غذا می دهد.

اما معروف ترین کشمش پلو برای مازندارن و آمل می باشد که هم با مرغ هم گوشت تهیه می گردد این غذا در مراسمات مذهبی هم استفاده می گردد، اگر دچار کم خونی و کمبود ویتامین دی هستید این غذای خوشمزه و اصیل را حتما تهیه کنید.

گوشت گوسفندی 400 گرم

برنج 4 پیمانه

پیاز 2 عدد

کشمش 1 پیمانه

کره به مقدار لازم

زعفران به مقدار لازم

نمک و فلفل و زردچوبه و دارچین و ادویه کاری به مقدار لازم

پیاز را شسته و نگینی خرد کنید و داخل قابلمه با مقداری روغن تفت بدهید تا سبک گردد نیازی به طلایی شدن آن نیست گوشت ها را به مقدار دلخواه برش دهید و با پیاز و زردچوبه و فلفل سیاه و مقداری زعفران خوب تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد سپس مقداری دارچین و کاری را اضافه نموده و دو لیوان آب ریخته و روی حرارت می گذاریم تا گوشت خوب پخته گردد همواره سعی کنید مقدار ادویه ها را مقدار بریزید تا مزه ادویه قالب نباشد در هنگام پخت آب گوشت که تمام شد دوباره اضافه کنید در نظر داشته باشید که در انتها آب گوشت غلیظ باشد و نمک غذا را مقدار کنید.

داخل تابه ای کوچک مقداری کره یا روغن ریخته تا داغ گردد سپس کشمش را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا باد کند.

برنج را از شب قبل با مقداری نمک خیس نموده و روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاد سپس آبکش نموده و کشمش ها را لا به لای برنج ریخته و دم می گذاریم سپس در ظرف سرو کشیده و با گوشت پخته شده میل نمایید.

می توانید برای تسریع در کار ها از زودپر برای پخت گوشت بهره ببرید.

می توان گوشت را ریش ریش نموده و لا به لای برنج ریخته و دم بگذارید.

سینه مرغ را جایگزین گوشت می توان کرد.

از مقداری زرشک برای ملس شدن طعم پلو هم می توانید بهره ببرید.

عطر کره و زعفران در این غذا بسیار تاثیر دارد.

منبع: پارسی دی

منبع: فرادید

به "طرز تهیه کشمش پلو با گوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کشمش پلو با گوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید