عملیات الحشد الشعبی علیه داعش در شرق عراق آغاز شد

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، عملیات نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق علیه بقایای عناصر گروه تروریستی داعش امروز (شنبه) در استان دیاله در شرق این کشور آغاز شد.

عملیات الحشد الشعبی علیه داعش در شرق عراق آغاز شد

محمد التمیمی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق در سخنانی مطبوعاتی گفت: نیروهای امنیتی مشترک عراق کار پاکسازی تپه ها و اراضی کشاورزی و ناهموار در منطقه النقشبندیه در حومه بخش جلولا در استان دیاله را آغاز کردند.

وی اضافه کرد: این عملیات برای تعقیب هسته های تروریستی داعش انجام می شود که جمعه شب به یک مقر نیروهای امنیتی مشترک عراق حمله کرده و یک سرباز را کشته و سه نفر دیگر از جمله یک پلیس را زخمی کردند.

این فرمانده اضافه کرد: در این عملیات، امنیت مناطق پیرامون مقرهای نیروهای امنیتی عراق تامین و مقرهای گروه تروریستی داعش در دیاله کشف و نابود خواهد شد.

بقایای عناصر گروه تروریستی داعش اخیر بر شدت فعالیت خود در استان های الانبار در غرب و صلاح الدین در شمال بغداد و استان دیاله در شرق عراق هم مرز با ایران اضافه کرده اند و از همین رو، نیروهای الحشد الشعبی و سایر نیروهای مسلح عراق به طور مشترک تا به امروز چندین عملیات گسترده علیه آنها اجرا کرده و شماری از این عناصر را دستگیر و مخفیگاههای آنها را منهدم کرده اند.

با وجود عملیات مختلفی که نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی مناطق این کشور از وجود تروریست های داعش انجام می دهند، عناصر و هسته های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد فعال هستند.

عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "عملیات الحشد الشعبی علیه داعش در شرق عراق آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات الحشد الشعبی علیه داعش در شرق عراق آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید