لذیذترین غذاهای جهان که هیچکس آن ها را رد نمی کند!

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، لذیذترین غذاهای دنیا همان هایی هستند که در همه کشورها پیدا می شوند! آشنایی با غذاهایی که در همه جای دنیا پیدا می شوند برای کسانی که عاشق مسافرت و دنیا گردی هستند اهمیت فراوانی دارد. لذیذترین غذاهای دنیا بیشتر به صورت فست فود بوده و سایر غذاهای لذیذ به عنوان غذای ملی بعضی از کشورها شناخته می شوند.

لذیذترین غذاهای جهان که هیچکس آن ها را رد نمی کند!

قیمت مناسب تر و طعم دل پذیرتر فست فود ها باعث شده است تا بخش قابل توجهی از فعالیت رستوران ها، ساندویچی ها و حتی غذاهای خیابانی به تهیه و فروش آن ها اختصاص پیدا کند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با لذیذترین غذاهای دنیا که البته در همه کشورها هم پیدا می شوند آشنا کنیم.

برای رزرو مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما داخلی و خارجی اینجا کلیک کنید:

لذیذترین غذاهای دنیا | پیتزا

فست فود بی رقیب ایتالیایی که البته امروزه به انواع مختلفی در سراسر دنیا تهیه می شود و می توان گفت از اصالت واقعی خود به شدت فاصله گرفته است. پیتزا که در ابتدا برای سیر کردن شکم گرسنه ها و با استفاده از ته مانده غذاها تهیه می شد امروزه به یک غذای لاکچری و پرطرفدار مبدل شده است و کمتر کسی را می توان یافت که با ظاهر زیبا و طعم دل پذیر آن آشنایی نداشته باشد.

اصولا متداول ترین شیوه پخت پیتزا، استفاده از سس قرمز (یا سایر سس ها) بر روی یک لایه نان است که سپس پنیر پیتزای رنده شده را روی آن ریخته و مواد پیتزا را به تناسب روی آن قرار می دهند. سپس یک لایه پنیر پیتزای دیگر و در نهایت از موادی همچون فلفل دلمه رنگی، زیتون سبز یا سیاه، قارچ و … روی آن می ریزند. این کار علاوه بر اینکه ظاهر نهایی پیتزا را بسیار زیباتر و رنگارنگ می نماید باعث می شود غذای شما طعم دل پذیری پیدا کند.

پیتزاها در انواع مختلفی تهیه می شوند اما معروف ترین انواع آن ها پیتزای رست بیف، پیتزا پپرونی، پیتزا مکزیکی و پیتزای سبزیجات است. سرو این غذا به همراه سس قرمز و سس تند طعم بی نظیری دارد. همچون سایر فست فودها در کنار پیتزا نیز از نوشابه استفاده می شود چرا که غذاهای فست فودی کالری بالایی داشته و به سختی هضم می شوند. اسیدی بودن نوشابه باعث می شود تا هضم پیتزا راحت تر صورت گیرد.

سوخاری

مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهای دنیا است. بعضی از کشورها مرغ سوخاری را با استفاده از آرد سوخاری تهیه می نمایند، اما در بعضی از کشورها، اصطلاح مرغ سوخاری را برای مرغ های بریانی بکار می برند. به عنوان مثال در اغلب نقاط ایران، مرغ بریان به عنوان مرغ سوخاری فروخته می شود.

از این حرف ها که بگذریم باید بگوییم مرغ سوخاری و سایر سوخاری ها (همچون ماهی سوخاری، میگو سوخاری و سایر گوشت های لطیف) یکی از قدیمی ترین غذاهای موجود هستند که به دلیل طعم دل پذیر خود همچنان به عنوان یکی از لذیذترین غذاها نیز شناخته می شوند.

برای تهیه مرغ سوخاری (و سایر سوخاری ها) در ابتدا گوشت را کاملا شسته و سپس به مدت 24 ساعت (بیشتر یا کمتر) در مواد مخصوصی قرار می دهند تا علاوه بر گرفتن بوی مرغ، طعم مواد نیز به بافت گوشت نفوذ کند. سپس مرغ را درون آرد سفید گذشته و پس از خارج کردن، درون تخم مرغ همزده قرار می دهند. بعد از این کار مرغ را داخل آرد سوخاری که دارای ادویه های مختلفی است قرار داده و سپس درون روغن سرخ می نمایند. اصولا بریان کردن مرغ با استفاده از مرغ کامل انجام می شود اما برای سوخاری کردن باید مرغ را تکه تکه کنیم.

لذیذترین غذاهای دنیا | هات داگ

هات داگ نام یک غذای آمریکایی است که به دلیل قیمت بسیار پایین و طعم فوق العاده ای که دارد از لذیذترین غذاهای دنیا است. هات داگ نوعی سوسیس بلند است که در کارخانه به مرحله ای از پخت رسیده و اصولا در زمان مصرف به صورت سرد و به همراه سایر طعم دهنده ها از جمله سس کچاب، سس چیلی، سس خردل و سبزیجات خوشمزه ای همچون کاهو سرو می شود.

برای تهیه هات داگ یک عدد نان باگت را برش زده و سبزیجات مورد علاقه را درون آن قرار می دهند سپس هات داگ را میان نان برش خورده می گذارند و با استفاده از طعم دهنده ها (به انتخاب مشتری) آن را تهیه می نمایند.

هات داگ یکی از زیباترین ساندویچ های دنیا نیز به شمار می رود. هات داگ کلاسیک ، هات داگ با قارچ و پنیر و ابر هات داگ محبوب ترین و خوشمزه ترین هات داگ ها در سطح دنیا به حساب می آیند.

سالادها

شاید در نگاه اول تصور کنید که سالاد یک پیش غذای بسیار ساده است و از چند قلم میوه و سبزیجات بسیار ساده تهیه می شود اما اگر به دنیای سالادها وارد شوید تازه متوجه خواهید شد که چه دنیای متنوع و شگفت انگیزی دارند و از لذیذترین غذاهای دنیا است. بعضی از سالادها آنقدر ساده هستند که برای تهیه آن ها به دو سه قلم مواد احتیاج دارید اما تهیه بعضی از سالادها به میزان یک غذای اعیانی وقت گیر و هزینه بردار است.

خوشمزه ترین سالادهایی که هم اکنون در تمام کشورها سرو می شوند سالاد سزار، سالاد الویه، سالاد ماکارونی و سالاد عربی است که البته گزینه اخیر شباهت بسیار زیادی به سالاد شیرازی دارد و می توان گفت در همه کشورها با روش های مختلفی که البته شباهت بسیار زیادی به هم دارند تهیه می شود. بعضی از این سالادها را می توان به عنوان یک وعده غذایی نیز سرو نمود.

لذیذترین غذاهای دنیا | پاستا

پاستا نیز یک غذای ایتالیایی است و برخلاف تصور بسیاری از مردم ایران با ماکارونی فرق دارد هرچند شباهت های بسیار زیادی میان این دو غذا وجود دارد. پاستا نیز یک غذای فست فودی است و در کمتر از نیم ساعت آماده می شود، هرچند شاید ما ایرانی ها به غذاهای دمی عادت گرفته و نتوانیم غذاهایی همچون پاستا را به صورت فست فودی سرو کنیم اما باید بگوییم که در اغلب نقاط دنیا، سرو پاستا به همین صورت است و در کمترین زمان ممکن نیز آماده می شود.

معروف ترین پاستاهای دنیا را به عنوان پاستا چیکن آلفردو و پاستا بیف آلفردو می شناسند. تفاوت آن ها هم در نوع گوشت و مایه بکار رفته در هر کدام از آن هاست؛ در پاستا چیکن آلفردو از گوشت مرغ و در پاستا بیف آلفردو از گوشت قرمز حیوانات استفاده می شود. سلیقه شما تعیین می نماید که کدام یک از این موارد را در سفر به سایر کشورها سفارش دهید.

انواع ژله

ژله ها به خودی خود یک غذای کامل به حساب نمی آیند اما در کنار وعده های غذایی و اصولا به عنوان دسر استفاده می شوند و از لذیذترین غذاهای دنیا هستند. ژله یک خوراکی پروتئینی است و اگر مواد افزودنی آن اندک باشد یک خوراکی بسیار مفید و عضله ساز به شمار میرود. این دسر خوشمزه قادر است مایع میان مفصلی را فراوری نموده و برای کسانی که دردهای ناشی از استخوان را تحمل می نمایند مفید است. خصوصا اینکه بچه ها نیز از طعم آن لذت می برند و از رنگ و لعاب آن به وجد می آیند.

ساده ترین نوع ژله که اصولا از پودرهای آماده و ترکیب با آب داغ و قرار دادن در دمای پایین تهیه می شود در تمام کشورها دیده می شود. امروزه فراوری ژله قدری پیچیده تر شده و به همراه بعضی دیگر از دسرها از جمله بستنی ها و کیک ها سرو می شود. این دسر خوشمزه به آشپزهای خوش ذوق این امکان را می دهد تا طرح های متفاوتی را برای تزیین سفره ها بکار گیرند.

لذیذترین غذاهای دنیا | گوشت و مرغ کبابی

کسی نمی تواند محبوبیت گوشت و مرغ های کبابی را در سراسر دنیا انکار کند با این حال کباب کردن در سراسر دنیا به شیوه های مختلفی صورت می گیرد. البته در نهایت می توان به همان طعم کباب اشاره نمود که اصولا غیر از مواردی که مرینت ها فرق دارد، شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند.

بعضی از منطقه ها مرغ و گوشت کبابی را به سیخ می کشند و روی زغال قرار می دهند. بعضی دیگر آن ها را به صورت باربیکیو درآورده و بعضی هم آن ها را درون فر یا تنورهای رستورانی کباب می نمایند. نوع دیگری از کباب نیز وجود دارد که ویژه کباب های جنگلی است و اصولا گوشت مورد علاقه خود را به صورت کامل و درسته کباب می نمایند.

کباب ترکی، شیشلیک، کباب تابه ای، ماهی کبابی، کباب ایرانی، کباب هندی و کباب یونانی، معروف ترین کباب های دنیا هستند که البته در کشورهای مختلف به نام های دیگری نیز تلفظ می شوند. پیشنهاد می کنیم در مسافرت به سایر کشورها حتما کباب های ویژه آن منطقه ها را امتحان کنید. کباب ها در سراسر دنیا امتحان خود را پس داده اند و به عنوان یک غذای ماندگار در لیست غذای رستوران ها شناخته می شوند.

منبع: الی گشت

به "لذیذترین غذاهای جهان که هیچکس آن ها را رد نمی کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لذیذترین غذاهای جهان که هیچکس آن ها را رد نمی کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید