لرستان قطب فراوری حبوبات کشور، کشت 14 رقم گندم آبی

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، چنگیز ابراهیمی ظهر پنج شنبه در ستاد زراعت لرستان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در سخنانی با اشاره به فراوری 360 هزار تن گندم در استان طی سال گذشته، گفت: با توجه به وضعیت بسیار بد بارندگی ها در پاییز و زمستان و همچنین حوادث غیر مترقبه فراوری گندم در استان مطلوب بود.

لرستان قطب فراوری حبوبات کشور، کشت 14 رقم گندم آبی

وی در ادامه با اشاره به مبارزه با آفت سن در سطح اراضی کشاورزی لرستان، عنوان نمود: طی سال گذشته کمترین سن زدگی را در اراضی کشاورزی استان داشتیم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه طی سال گذشته فراوری بذور گندم به میزان 15 هزار تن را داشتیم، گفت: سال جاری با وجود خشکسالی، آفات و ... بیش از 23 هزار تن فراوری بذر گندم را داشتیم.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه اراضی دیم لرستان کانون فراوری حبوبات است است، گفت: لرستان استان اول فراوری حبوبات کشور است، اما در این حوزه کشاورزان دارای مسائلی هستند که در این راستا طرحی برای برطرف این مسائل آماده نموده ایم که برای عملیاتی شدن آن نیازمند یارانه و اعتبار برای تامین بذر، نهاده ها و ... از سوی وزارت جهاد هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال جاری بیش از 53 هزار هکتار از اراضی آبی استان تحت کشت گندم قرار می گیرند، گفت: همچنین کاشت بیش از 190 هزار هکتار گندم دیم را طی سال جاری خواهیم داشت.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه 113 هزار هکتار از اراضی دیم استان برای کشت جو دیم اختصاص پیدا می نماید، گفت: همچنین هفت هزار هکتار برای جو آبی در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی، توضیح داد: حداقل 14 رقم، تنوع ارقام گندم آبی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به فعالیت شرکت های فراوری بذر در استان، عنوان نمود: همچنین سهمیه کود اوره استان حدود 83 هزار تن بوده و از این میزان 18 هزار تن وارد استان و توزیع شده است و بیش از 21 هزار تن سهمیه کود فسفات استان است که تا کنون از این میزان نیز پنج هزار تن وارد استان شده است، سهمیه کود فسفاته استان نیز سه هزار و 800 تن بوده که از این میزان نیز هزار و 700 تن وارد استان شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لرستان قطب فراوری حبوبات کشور، کشت 14 رقم گندم آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لرستان قطب فراوری حبوبات کشور، کشت 14 رقم گندم آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید