محصول نو تویوتا برای سالمندان ژاپنی خبرساز شد، عکس

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، دیجیاتو نوشت: این اسکوتر به طور اختصاصی برای جابه جایی سالمندان ژاپنی مهندسی شده است و امکانات و مشخصات مناسبی دارد.

محصول نو تویوتا برای سالمندان ژاپنی خبرساز شد، عکس

تویوتا برای یاری به افرادی که دارای نقص های حرکتی هستند، سری مخصوصی از صندلی های چرخدار را طراحی نموده است. این سری C+Walk نام دارد و شامل مدل های متنوعی می گردد. تازه ترین عضو این سری یک اسکوتر برقی سه چرخ با نام C+Walk S است. این اسکوتر به طور اختصاصی برای جابه جایی سالمندان ژاپنی مهندسی شده و امکانات و مشخصات مناسبی دارد.

تویوتا می گوید براساس تحقیقات این شرکت، سالمندانی که دارای سنی بیش از 75 سال هستند، اکثراً پس از 100 متر طی مسافت، توان خود را برای ادامه مسیر از دست می دهند. این امر باعث می گردد تعداد افراد بالای 75 سال حاضر در خیابان ها 10 درصد کمتر از افراد 65 ساله باشد. اسکوتر C+Walk S با هدف کاهش این آمار و یاری به قشر مذکور توسعه پیدا نموده است.

محصول تازه تویوتا طراحی مجذوب نماینده و پیشرفته ای دارد و در رنگ های متنوعی به فروش می رسد. بعضی از این رنگ ها عبارتند از مشکی، خاکستری روشن، خاکستری متالیک و مسی متالیک. باتری این اسکوتر به راحتی از جای خود خارج می گردد و سالمندان می توانند آن را با پریزهای خانگی شارژ نمایند. به منظور حمل آسان تر لوازم، این اسکوتر چند محفظه بزرگ دارد. اصلی ترین محفظه زیر صندلی است و می توان سبدی بزرگ از خریدهای روزانه را در آن قرار داد.

همان طور که در تصاویر ضمیمه شده می توانید مشاهده کنید، سوارشدن و استفاده از C+Walk S بسیار راحت است. تویوتا تأکید می نماید مهندسان کمپانی در طراحی این اسکوتر توجه ویژه ای به دید مناسب به اطراف داشته اند.

راهنمایی اسکوتر برقی C+Walk S به آسان ترین شیوه ممکن صورت می گیرد. همچون دیگر اسکوترها و موتورسیکلت ها، وظیفه کنترل گاز و ترمز این اسکوتر را هم یک پدال بر عهده دارد. با فشار این پدال سرعت حرکت افزایش می یابد؛ برای کاهش سرعت و توقف تدریجی هم کافیست راکب همین پدال را رها کند. یک پدال مخصوص ترمز نیز وجود دارد که در مواقع اضطراری و احتیاج به کاهش سریع سرعت باید از آن استفاده کرد.

تجهیز اسکوتر برقی تویوتا به سیستم های پیشرفته

نکته جالب اینکه اسکوتر برقی تویوتا C+Walk S به سیستم های پیشرفته یاریی مجهز است. برای نمونه، این اسکوتر از سیستم تشخیص مانع بهره می برد. با اتکا به این سیستم، درصورت تشخیص هرگونه مانع در مسیر مقابل، سرعت حرکت به 2 کیلومتر در ساعت کاهش می یابد.

هنگام عبور از پیچ هم سیستم های یاریی اسکوتر برقی تویوتا C+Walk S سرعت آن را کاهش می دهند تا فشار زیادی به راکب تحمیل نگردد. این سیستم ها در سراشیبی های تند نیز به یاری راکب می آیند و از افزایش سرعت آن جلوگیری می نمایند.

ارمغان تازه تویوتا برای سالمندان ژاپنی حداکثر سرعتی برابر با 6 کیلومتر در ساعت دارد. این رقم مشابه سرعت یک انسان هنگام پیاده روی است. باتری هم برای پیمایش 12 کیلومتر مسافت کفایت می نماید. این باتری 2.5 کیلوگرم وزن دارد و در عرض 2.5 ساعت شارژ می گردد.

اسکوتر برقی تویوتا C+Walk S قیمتی برابر با 498 هزار ین دارد؛ یعنی معادل 3823 دلار یا چیزی نزدیک به 200 میلیون تومان. چنانچه این اسکوتر با تمامی سیستم های یاری موجود ثبت سفارش گردد، قیمت آن تا 505 هزار یوان بالا خواهد رفت؛ رقمی که معادل 3877 دلار می گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "محصول نو تویوتا برای سالمندان ژاپنی خبرساز شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصول نو تویوتا برای سالمندان ژاپنی خبرساز شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید