میزان فروش قارچ چهارمحال و بختیاری کاهش یافت

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، بعضی از فراورینمایندگان قارچ خوراکی در چهارمحال و بختیاری اعلام می نمایند، که محصول قارچ فراوری شده در این استان در یک هفته گذشته با کاهش فروش و بی بازاری روبرو شده است.

میزان فروش قارچ چهارمحال و بختیاری کاهش یافت

به گزارش وبلاگ آقا ایرج آنلاین به نقل از ایرنا، این فراوریکنندگان در استان چهارمحال و بختیاری می گویند، در یک هفته گذشته با شیوع ویروس کرونا در کشور، میزان فروش محصول قارچ خوراکی در این استان به شکل چشمگیری نسبت به گذشته کاهش یافته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و کسادی بازار فروش، محصول قارچ دکمه ای فراوری شده در این استان روی دست فراوریکنندگان مانده است.

ابراهیم شیروانی سه شنبه 20 اسفند، از فراوری 7 هزار و 500 تن محصول قارچ دکمه ای در امسال اطلاع داد و اضافه کرد: این استان در فراوری قارچ رتبه پنجم کشوری را کسب نموده است.

وی توضیح داد: بیش از 70 درصد قارچ فراوریی به استان های اصفهان و خوزستان ارسال می گردد، که با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و کاهش حمل و نقل، بخش عمده ای از محصول قارچ فراوریی استان روی دست فراوریکنندگان مانده است.

شیرانی، میزان اشتغال در زمینه فراوری قارچ استان را 750 نفر اعلام و گفت: از این تعداد 150 نفر در مشاغل خانگی و 600 نفر نیز در واحدهای صنعتی مشغول به کار هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، توسعه کشت های متراکم و گلخانه ای را ازسیاست های وزارت جهادکشاورزی مطرح نمود و ادامه داد: 30 واحد صنعتی و 150 واحد فراوری خانگی در مورد فراوری قارچ دکمه ای فعال است.

شیرانی اضافه کرد: روستای قلعه ممکا چهارمحال و بختیاری به عنوان دهکده پرورش قارچ کشور از مهمترین مراکز فراوری قارچ استان است.

به گفته وی، با فعال سازی 150 واحد فراوری قارچ خانگی در مناطق روستایی و شهری در دولت تدبیر و امید، افزون بر یکهزار تن قارچ دکمه ای فراوریی استان به صورت خانگی فراوری شد.

بر اساس آخرین شرایط استان در مورد شیوع ویروس کرونا، 3 نفر در استان تا به امروز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

تا به امروز 178 بیمار مشکوک به ویروس کرونا در این استان شناسایی شده است که از این تعداد تا به امروز آزمایش 26 نفر مثبت اعلام شده است و 3 نفر قربانی این ویروس شده اند.

از تعداد بیماران مشکوک 109 نفر ترخیص شده و هم اینک 61 نفر در بیمارستان های استان بستری شده اند.

با فعال شدن آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در استان، نتیجه نمونه گیری ظرف 24 ساعت اعلام می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری می گوید: فرایند شناسایی بیماران مشکوک به ویروس کرونا اگرچه نسبت به هفته ابتدایی از شدت بیشتری برخوردار شده اما همچنان نسبت به متعارف کشور از شرایط بهتری برخوردار هستیم.

مجید شیرانی اظهار داشت: کوشش شده تا با اجرای تمهیدات لازم چرخه انتشار ویروس کرونا در استان محدود گردد، اما همچنان از مردم تقاضا می گردد که در صورت نداشتن کار غیرضروری از خانه های خود خارج نشوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "میزان فروش قارچ چهارمحال و بختیاری کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان فروش قارچ چهارمحال و بختیاری کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید