نحوه تشخیص آیفون اصلی از تقلبی

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، شرکت اپل از چند شیوه خاص در تولیدات خود استفاده نموده است که با آنالیز هر کدام از آنها می توان از اصل یا تقلبی بودن آیفون خود اطلاع پیدا کرد.

نحوه تشخیص آیفون اصلی از تقلبی

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، به نقل از tech.hindustantimes، آیفون اصل یا تقلبی؟ کسانی که دانش بیشتری از گوشی های هوشمند امروزی دارند، به راحتی می توانند از ظاهر آیفون این موضوع را تشخیص دهند. با این حال، همه دانش کافی در ارتباط با این موضوع را ندارند، اما چند راه حل ساده وجود دارد که می توان با یاری آنها یک آیفون تقلبی را از آیفون اصلی تشخیص داد.

اولین قدم قبل از باز کردن جعبه این است که شماره IMEI روی جعبه را آنالیز کنید. شما می توانید این کد را با وب سایت اپل چک کنید. به آدرس https://checkcoverage.apple.com/in/en بروید و شماره IMEI چاپ شده روی جعبه را وارد کنید. اگر دستگاه جعلی باشد وب سایت به شما این موضوع را اطلاع می دهد.

در آیفون X یا مدل های جدیدتر، حاشیه های نمایشگر شکل خاصی دارد و فقط در اپل می توان حاشیه های یکنواخت پایین را مشاهده کرد. یک آیفون تقلبی حتی اگر از صفحه نمایش OLED استفاده کند، حاشیه های ضخیم تری خواهد داشت.

اپل تنها برندی است که از پیچ های پنتالوبی در اطراف پورت لایتنینگ برای محکم کردن شاسی استفاده می نماید. سر پیچ دارای پنج شیار خواهد بود. هر شیار کمتر یا بیشتری به معنای جعلی بودن آیفون است. یکی دیگر از روش های آسان تشخیص، پورت شارژ است. یک آیفون تقلبی به احتمال زیاد دارای پورت microUSB یا پورت USB-C است. ساده ترین راه برای فهمیدن این است که سعی کنید کابل لایتنینگ اپل را به پورت آن وصل کنید. اگر بهم نخورند، احتمالا آیفون شما جعلی است.

اگر معاینه فیزیکی جعلی بودن را نشان نداد، می توانید بخش های نرم افزاری را آنالیز کنید. آیفون های تقلبی به خوبی می توانند رابط iOS را کپی نمایند. با این حال، عناصر UI یک روش تشخیص آسان هستند. هنگامی که برای اولین بار دستگاه را راه اندازی می کنید، یک آیفون معتبر باید شما را در راه اندازی حساب Apple ID هدایت کند. اگر صفحه راه اندازی از شما می خواهد Google یا هر حساب دیگری را وارد کنید، این از نشانه های آیفون جعلی است.

در مرحله بعد، روی نماد اپ استور ضربه بزنید. اگر اپ استور واقعی باز گردد، خوش شانس هستید اما اگر فروشگاه Google Play یا هر فروشگاه برنامه شخص ثالث دیگری را می بینید، به این معنی است که شما یک آیفون جعلی در دست دارید. آیفون ها فقط می توانند برنامه ها را به وسیله Apple App Store نصب نمایند و نه چیز دیگری.

در مرحله بعد، کلید پاور (دکمه Home در iPhone SE) را برای مدت طولانی فشار دهید و منتظر بمانید تا دستیار صوتی ظاهر گردد. اگر سیری بالا بیاید، گوشی شما آیفون است. با این حال، اگر دستیار گوگل، آمازون الکسا یا هر دستیار صوتی دیگری را ببینید، این به معنای تقلبی بودن گوشی شما است. روش آخر این است که به بخش Settings > General > About بروید. اگر آیفون شما تقلبی است، ممکن است این مرحله برای شما نیاید و احتمالا شما نسخه ای از اندروید را در آن بخش مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نحوه تشخیص آیفون اصلی از تقلبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه تشخیص آیفون اصلی از تقلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید