نمایشگاه گردشگری تهران فرصتی برای افزایش تعاملات با بازارهای هدف گردشگری است

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، ایرنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، نمایشگاه گردشگری تهران فرصتی برای افزایش تعاملات با بازارهای هدف گردشگری است.

نمایشگاه گردشگری تهران فرصتی برای افزایش تعاملات با بازارهای هدف گردشگری است

اواخر آذر سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی از لغو ویزا برای شهروندان 33 کشور دنیا اطلاع داد، تصمیمی که هیات وزیران دولت سیزدهم به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همکاری وزارت امور خارجه گرفت و امید می رود باعث افزایش گردشگری خارجی به کشورمان گردد اما بهره مندی صنعت گردشگری از این تصمیم نیازمند رایزنی با مقامات تاثیرگذار این کشورها در حوزه گردشگری و روابط خارجی و تجاری کشورهای مبدا و گردشگرفرست است، حال آنکه این رایزنی ها می تواند از تهران با مذاکره با سفیران این کشورها شروع گردد.

هندوستان و قرقیزستان از جمله کشورهایی هستند که در لیست این 33 کشور قرار دارند و علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست جداگانه با رودرا گاوراو شرست سفیر کشور هندوستان در تهران و تورداکن سیدیکف سفیر کشور قرقیزستان در ایران ملاقات نموده است.

این در حالی است که در دو هفته دیگر نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران برگزار می گردد، رویدادی که همه فعالان صنعت گردشگری ایران حضور دارند و ظرفیت های فرهنگی آیینی و زیرساختهای صنعت گردشگری ایران را معرفی می نمایند.

شالبافیان در این ملاقاتها که با هدف افزایش تعاملات و ارتباطات حوزه گردشگری انجام شد، به برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در تهران اشاره و توضیح داد: توسعه روابط در بخش گردشگری فرصتی برای توسعه همکاری ها در ابعاد مختلف از جمله مالی، سیاسی و فرهنگی به شمار می آید.

وی با بیان اینکه برای توسعه روابط مذکور بهره مندی از روش های مختلف بازاریابی، استفاده از ظرفیت های دیپلماسی و نیز حضور در رویدادهای مشترک در دستور کار قرار گرفته است، تاکید نمود: نمایشگاه تهران اولین فرصت ویژه برای افزایش تعاملات دو سویه با بازارهای هدف گردشگری به شمار می آید که کشورهای هندوستان و قرقیزستان نیز بخشی از آن هستند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل در برگزاری تورهای آشناسازی ظرفیت های گردشگری کشورمان را دارد، اضافه کرد: میزبانی از چهره های شناخته شده، هنرمندان، ورزشکاران، بلاگرهای سفر و اینفلوئنسرها از کشورهایی که بازار هدف گردشگری جمهوری اسلامی ایران هستند، زمینه آشنایی نسل جوان با ظرفیت های گردشگری کشورمان و معرفی چهره واقعی آن را فراهم خواهند کرد.

وی بعلاوه برگزاری رودشوها (road show) را نیز به معنای برگزاری نشست های تخصصی و رویداد محور برای معرفی ظرفیت های گردشگری کشور در ابعاد و زوایای مختلف را نیز یکی دیگر از راهکاری نفوذ به جامعه گردشگران بازارهای هدف دانست و نسبت به برگزاری رودشو جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مقصد از جمله هندوستان و قرقیزستان اعلام آمادگی کرد.

در سرانجام این نشست هر یک از سفرای کشورهای هندوستان و قرقیزستان اندازه ارتباط و شناخت هموطنان خود از ایران را ناکافی دانستند و ارائه تصویر صحیح از جمهوری اسلامی ایران را دغدغه شان عنوان کردند. آنها بعلاوه اقدام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لغو ویزا یکطرفه را تحسین برانگیز خواندند و نسبت به معرفی و تشریح فرصت حاصل به هموطنان خود اعلام آمادگی کردند.

بعلاوه تصمیم بر آن شد تا سفیران میهمان با تکیه بر روابط دیپلماتیک مقامات حاضر بتوانند پل ارتباطی میان فعالان گردشگری کشورمان با همتایان خود ایجاد نموده و به وسیله روش هایی مبتنی بر بازاریابی و تبلیغات نفوذ به جامعه مردمی خود را به منظور تشویق و ترغیب جهت سفر به ایران فراهم آورند.

منبع: همگردی

به "نمایشگاه گردشگری تهران فرصتی برای افزایش تعاملات با بازارهای هدف گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه گردشگری تهران فرصتی برای افزایش تعاملات با بازارهای هدف گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید