هشدار طوفان به 18 استان ؛ از بارش باران و تگرگ تا وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، سازمان هواشناسی درخصوص شکل گیری و تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با وزش باد شدید، رعد و برق، بارش باران و تگرگ و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور 2 هشدار نارنجی و زرد صادر کرد.

هشدار طوفان به 18 استان ؛ از بارش باران و تگرگ تا وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی از رشد ابرهای همرفتی و تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش شدید باران، رعد و برق، در عرض های بالا احتمال بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک اطلاع داد.

  • رگبار باران و رعد و برق در 14 استان | تهران و سواحل خزر بارانی و خنک می شوند | افزایش دما در نیمه غربی کشور

بر اساس این هشدار، امروز (شنبه) نیمه غربی هرمزگان، جنوب و غرب فارس، شمال زنجان و جنوب اردبیل و فردا (یکشنبه) جنوب و غرب فارس، هرمزگان، زنجان، جنوب و مرکز اردبیل و شمال خراسان شمالی درگیر این مخاطره جوی خواهند بود.

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در تردد بین شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، طغیان رودخانه های فصلی، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، خسارت تماشا سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال پیش بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد: اجتناب از تردد در جاده های کوهستانی بویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها و محدودیت در فعالیت های کشاورزی.

هشدار زرد

سازمان هواشناسی بعلاوه با صدور هشدار زرد از رشد ابرهای همرفتی و فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار باران، رعد و برق، در نقاط مستعد ریزش تگرگ و وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک اطلاع داد.

بر اساس این هشدار استان های مختلف به توضیح زمانی زیر درگیر این مخاطره جوی خواهند بود:

امروز (شنبه) آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، گیلان، زنجان، قزوین، هرمزگان و دامنه و ارتفاعات البرز، تهران، سمنان، مازندران، غرب گلستان و شمال شرق خوزستان و چهارمحال و بختیاری

فردا (یکشنبه) آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال و شرق خوزستان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، دامنه و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان

دوشنبه خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات مازندران، سمنان، تهران و گلستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد

بر اثر این مخاطره جوی احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال طغیان رودخانه های فصلی، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن سال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط و اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه در عبور از اطراف رودخانه ها، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها و محدودیت در فعالیت های کشاورزی.

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار طوفان به 18 استان ؛ از بارش باران و تگرگ تا وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار طوفان به 18 استان ؛ از بارش باران و تگرگ تا وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید