ورود سامانه بارشی تازه، این استان ها آماده برف و باران باشند

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز شنبه هفته آینده اطلاع داد و اظهار داشت: بارش گسترده برف، باران، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما در راه است.

ورود سامانه بارشی تازه، این استان ها آماده برف و باران باشند

وبلاگ آقا ایرج: به گزارش تسنیم، پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می دهد امروز چهارشنبه در بعضی منطقه ها شمال غرب، ارتفاعات مرکزی زاگرس و ارتفاعات مرکزی البرز، پنجشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و روز آدینه در بعضی منطقه ها شمال غرب و گیلان بارش های پراکنده روی می دهد.

شنبه هفته آینده سامانه بارشی وارد کشور شده و در منطقه ها شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، دامنه های جنوبی البرز و دامنه های زاگرس مرکزی بارش برف و باران آغاز می گردد.

یکشنبه آینده در بیشتر منطقه ها کشور بارش برف و باران، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما، گردوخاک و در استان های جنوبی رعدوبرق روی می دهد. بعلاوه تا روز آدینه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: وزش باد نسبتاً شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان آغاز: چهارشنبه 1402/12/02

زمان پایان: آدینه 1402/12/04

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد بیش از 30 نات و بیشینه ارتفاع امواج در ساحل تا 2 متر و در فراساحل بیش از2 متر

منطقه اثر: منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس.

اثر مخاطره: احتمال خطر غرق شدن شناگران و شناورها به ویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی و فعالیت صنایع فراساحلی و سکوهای نفتی.

توصیه: ممنوعیت شنا، اجتناب فعالیت های تفریحی و صیادی، اجتناب از ترددهای دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی فعالیت در صنایع فراساحلی و سکوهای نفتی.

منبع: توریسم آنلاین

به "ورود سامانه بارشی تازه، این استان ها آماده برف و باران باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی تازه، این استان ها آماده برف و باران باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید