وزیر نفت: افزایش قیمت بنزین و گازوئیل نداریم

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، جواد اوجی : در سال آینده هیچ گونه افزایش قیمتی در بنزین و گازوییل نخواهیم داشت و این موضوع نه در لایحه دولت و نه در مذاکرات مجلس مطرح نشده است. بعلاوه با برنامه ریزی اجرا شده، تمامی جایگاه ها مجهز هستند و 60 هزار نفر در ایام عید نوروز، آماده باش خواهیم داشت.

وزیر نفت: افزایش قیمت بنزین و گازوئیل نداریم

وزیر نفت گفت: تمهیدات لازم برای تامین سوخت نوروزی اجرا شده و هنوز تصمیمی درباره افزایش قیمت بنزین و گازوئیل اتخاذ نشده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، جواد اوجی پس از اتمام مراسم شروع عملیات اجرایی پروژه خط انتقال 16 اینچ تربت جام، گفت: سال جاری رکورد فراوری یک میلیارد مترمکعبی گاز ترش در کشور ثبت شد، اما با توجه به سرمای بی سابقه هوا در 20 استان کشور و قطع واردات گاز از ترکمنستان، شاهد افت فشار گاز در شمال شرق کشور و قطع آن در تربت جام بودیم.

وی اضافه نمود: ذخیره سازی گاز طبیعی فشرده شده سی ان جی و اس ان جی، مرحله دوم ذخیرسازی گاز در مخزن شوریجه، احداث ایستگاه تقویت فشار گاز آرادان و خط لوله محمدیه در منطقه پارچین از جمله اقدامات در حال انجام برای پایداری گاز در استان های خراسان، سمنان و گلستان است.

اوجی بعلاوه گفت: پروژه خط تقویت فشار گاز تربت جام به وسیله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجرا و کوشش می گردد تا سرانجام پاییز سال 1402، این خط لوله 70 کیلومتری تکمیل گردد. احداث خط لوله یازدهم و 2 خط لوله به سمت شمال شرق کشور، اقدامات دیگری است که برای تقویت فشار گاز این منطقه در برنامه داریم.

وی در باره فراوری گاز از فاز 11 پارس جنوبی نیز گفت: در 20 سال گذشته هیچ اقدام عملی در این فاز صورت نگرفته بود و اکنون اقدامات عملیاتی با جابه جایی یک سکو از فاز 12 به فاز 11 و شروع حفاری چاه ها، تا 2 ماه آینده شاهد بهره برداری از این فاز خواهیم بود.

وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود درباره همکاری های نفتی با چین بیان نمود: پروژه های مختلفی را با چین تعریف و قرارداد ها و توافقنامه هایی را منعقد نموده ایم که اخبار بسیار خوشی را در آینده در این مورد به اطلاع مردم خواهیم رساند.

بنزین و گازوئیل گران نمی گردد/ تجارت فرآورده انجام می دهیم

وی با توجه به نزدیکی به ایام نوروز، درباره شرایط تامین و توزیع فرآورده های نفتی نیز گفت: در سال آینده هیچ گونه افزایش قیمتی در بنزین و گازوییل نخواهیم داشت و این موضوع نه در لایحه دولت و نه در مذاکرات مجلس مطرح نشده است. بعلاوه با برنامه ریزی اجرا شده، تمامی جایگاه ها مجهز هستند و 60 هزار نفر در ایام عید نوروز، آماده باش خواهیم داشت.

وزیر نفت تاکید نمود: انتقال و لجستیک مطلوب خواهد بود و هیچ مسئله ای در تامین بنزین در ایام عید نخواهیم داشت. در مورد سهمیه بنزین نوروزی نیز، تصمیمی در دولت اتخاذ نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واردات بنزین و گازوئیل انجام می گردد، گفت: تجارت فرآورده در کشور داریم و اکنون با تدابیر پالایشگاه ها و مدیریت مصرف، احتیاج داخل را تامین می کنیم.

منبع: عصر ایران

به "وزیر نفت: افزایش قیمت بنزین و گازوئیل نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت: افزایش قیمت بنزین و گازوئیل نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید