وعده معاونوزیر صمت به صادر کنندگان

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، خبرنگاران : معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت با اشاره بر لزوم تلاش برای تقویت صادارت غیرنفتی گفت:پارسال در بخش صادرات غیرنفتی رتبه اول کشور شدیم که یک اتفاق خوشایند است.

وعده معاونوزیر صمت به صادر کنندگان

به گزارش وبلاگ آقا ایرج به نقل از ایرنا: خداداد غریب پور شامگاه شنبه در نشست بررسی مسائل پروژه فولاد اندیمشک در سالن جلسات سد کرخه اضافه نمود:پارسال 82میلیارد دلار صادرات حاصل از معدن و صنایع معدنی داشتیم که یک اتفاق خوب است.

وی اضافه نمود: در شرایط تحریم ها، این فرایند قابل توجه است و بخش معدن در این شرایط، پرکارتر از همیشه خودش را نشان داده است.

وی با تشریح تلاش در زمینه توسعه و تحول در طرح های حوزه صنعت و معدن اضافه نمود: امروز شرکت های بزرگ کشور با سرمایه گذاری در بخش های مختلف موجب تحقق گام های مهم صنعتی و مالی شده اند.

غریب پور اضافه نمود:در مناطق مختلف شرکت های بزرگ فولاد کشور سرمایه گذاری می کنند.

معاون وزیر صمت با اشاره به ظرفیت و جایگاه فولاد کشور گفت: تلاش می شود با استفاده حداکثری از این پتانسیل ، بستر رونق اقتصاد و ایجاد فرصت شغلی بیش از همیشه فراهم شود.

کننده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی هم گفت:اندیمشک دارای ظرفیت های خوبی در حوزه آب،نفت ، گاز ، سد ، جاده و سایر حوزه ها است.

فریدون حسنوند اضافه نمود:به رغم این ظرفیت ها و تلاش مسئولین شهرستان. این منطقه کماکان از اشتغال مناسب برخوردار نیست و محرومیت در مناطق مختلف وجود دارد.

وی اضافه نمود: برای برون رفت از این شرایط تلاش جدی طی چند سال اخیر انجام و طرح های بزرگی آغاز شده است.

حسنوند گفت:پروژه فولاد زاگرس اندیمشک از طرح های مهمی است که در صورت تحقق ، فرصت های شغلی بسیاری برای جوانان این منطقه ایجاد می کند.

وی اضافه نمود: اگر این پروژه به لحاظ مالی تقویت شود در فرایند اجرای آن جهش خوبی شاهد خواهیم بود.

وی از چهار شرکت بزرگ فولاد کشور برای تحقق این طرح بزرگ مالی تقدیر کرد و اضافه نمود: چشم امید مردم اندیمشک به تسریع در فرایند تکمیل این پروژه ها است.

حسنوند در بخش دیگری خواستار حمایت از شرکت معدن چناره اندیمشک شد و اضافه نمود: با حمایت از این کارخانه و توسعه آن، شاهد نتایج مثبتی در رونق اقتصاد و اشتغالزایی در بخش الوار گرمسیری خواهیم بود.

بازدید از کارخانه کنستانتره سنگ آهن و فروآلیاژ و فولاد زاگرس اندیمشک از برنامه های جانبی سفر معاون وزیر صمت به اندیمشک با حضور فرماندار و کننده اندیمشک بود.

مجتمع بزرگ فولاد اندیمشک در 2 فاز اجرا خواهد شد و سرمایه گذاری اولیه آن 35 میلیون دلار و ظرفیت 105هزارتن در سال است.

منبع: اقتصادنیوز

به "وعده معاونوزیر صمت به صادر کنندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده معاونوزیر صمت به صادر کنندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید