پشت سر پرفروش ترین گوشی های بازار چه می گویند؟

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، خبرنگاران- گلکسی A14 محبوب ترین گوشی فعلی بازار است، ولی خساست سامسونگ بابت حذف آداپتور شارژر صدای یک سری از خریداران آن را درآورده است.

پشت سر پرفروش ترین گوشی های بازار چه می گویند؟

به گزارش وبلاگ آقا ایرج؛ کف قیمت گلکسی A14 سامسونگ به پنج میلیون و 500 هزار تومان رسیده و حذف همان آداپتور شارژر که به عادت سامسونگ تبدیل شده، 500، 600 هزار تومان دیگر خرج می تراشد. ردمی نوت 12 که در اردوگاه گوشی های چینی حکم A14 سامسونگ را دارد، به عنوان یک مدل هشت میلیونی لقب پرفروش ترین گوشی شیائومی را یدک می کشد و این یکی در آیتم پردازنده و دوربین نتوانسته رضایت بخشی از خریداران را جلب کند. در این مطلب سراغ چندتا از پرفروش ترین گوشی های بازار رفتیم و حرف هایی که پشت سرشان زده می گردد را آنالیز کردیم.

شماره یک | ردمی نوت 12

ردمی نوت 12 از ابتدای سال در بازار موبایل وجود دارد و یکی از گوشی های پرطرفدار شیائومی است. این وسط محسن که یک هفته قبل سراغش رفته، از خرید ردمی نوت 12 پشیمان شده و نوشته: حیف پول! نخرین آقا نخرین. پردازنده خوبی نداره و دوربینش هم خوب نیست. اگر منصفانه به ماجرا نگاه کنیم، تا حدودی حق با محسن است.

ردمی نوت 12 در بخش دوربین عملکرد شگفت انگیزی از خودش نشان نمی دهد و با اینکه نسخه 128 گیگ ردمی نوت 12 تقریبا دو میلیون تومان گران تر از نسخه 128 گیگ گلکسی A14 فروخته می گردد، در بخش دوربین رجحان خاصی نسبت به رقیب کره ای خودش ندارد. مرتضی دومین کسی است که در بین خریداران ردمی نوت 12 از پردازنده آن گلایه نموده و گفته: اگر هدفتون از خرید ردمی نوت 12 بازی کردنه، لازمه بگم یکی، دو تومن یبشتر خرج کنید و بی خیالش بشین. چون تراشه ای که توش گذاشتن، مالی نیست. منظور مرتضی تراشه شش نانومتری اسنپدراگون 685 است که محاسبات بنچمارک های معروف نشان می دهد در این بخش هم درمقایسه با همان A14 سامسونگ تفاوت زیادی دیده نمی گردد.

شماره دو | آنر X5

قیمت آنر X5 با 32 گیگ فضای ذخیره سازی در اولین روز های شهریور سال جاری به دو میلیون و 700 هزار تومان رسیده است. از این جهت آنر X5 مستقیم در دسته مقرون به صرفه ترین گوشی هوشمند بازار قرار می گیرد و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشیم. مثلا علیرضا که در اولین روز شهریور سال جاری برای خرید آنر X5 اقدام نموده، گفته: میشه ازش به عنوان گوشی دوم استفاده کرد و بهتر است برخی از دوستان توقعشان را با بودجه شان تطبیق بدن. اما محسن نظر دیگری دارد و نوشته: دوربین آنر X5 منو یاد دوربین های VGA میندازه. از نظر سخت افزار هم تعطیله گلایه محسن به حسگر هشت مگاپیکسلی آنر X5 و تراشه 12 نانومتری G25 مدیاتک مربوط می گردد.

آنر X5 بااینکه یک مدل مالی در بازار است، در خیلی از آیتم ها مثل همین دوربین و پردازنده نسبت به رقبای خودش عملکرد ضعیف تری نشان می دهد. مثلا در همان بازه گوشی های مالی می توانیم سراغ ردمی A1 پلاس شیائومی برویم که هم دوربین بهتری دارد و هم از نظر پردازنده حداقل از آنر X5 جلوتر است. احتمالا به خاطر همین حرف هایی که گفتیم یکی دیگر از خریداران آنر X5 گفته: خرید آنر X5 حتی به عنوان گوشی دوم هم کار اشتباهیه.

شماره سه | ردمی 12C

ردمی 12C رقیب مستقیم گوشی پرفروشی مثل گلکسی A14 سامسونگ است و همین جمله حساسیت ها درباره آن را بالا می برد. فروشنده های موبایل فعلا قیمت ردمی 12C نسخه 128 گیگ را حدود پنج میلیون و 500 هزار تومان اعلام می نمایند و با همین بودجه امکان خرید گلکسی A14 سامسونگ وجود دارد. اتفاقا سیمین که قبلا سمت ردمی 12C رفته مثل یک کارشناس حرفه ای از تجربه خریدش نوشته و در کامنتش آن را با A14 سامسونگ مقایسه نموده.

سیمین گفته: تراکم 268ppi برای نمایشگر یک گوشی پنج، شش میلیون تومانی فاجعه س و دوربین VGA تشخیص عمق هم حرفی برای گفتن نمی ذاره. حتی تو بخش پردازنده ردمی 12C نسبت به A14 سامسونگ قابل مقایسه نیست. بین نظر هایی که درباره ردمی 12C وجود دارد، یک سری دیگر از خریداران هم به کیفیت پایین نمایشگر اشاره کردند. یک نفر بحث شارژر ضعیف و 10 واتی را مطرح نموده و نبود گلس مخصوص ردمی و پشتیبانی نکردن از شارژر سریع بخش دیگری از حرف هایی است که خریداران ردمی 12C پشت سر آن می زنند.

شماره چهار | پوکو X4 پرو

پوکو X4 پرو بین گوشی های محبوب بازار قدیمی تر است. اولین نسخه های پوکو X4 پرو اسفند 1400 وارد ایران شدند و اوایل سال جاری شاهد عرضه پوکو X5 پرو بودیم. از نظر ما قدیمی بودن پوکو X4 پرو به تن هایی نمی تواند ایراد بزرگی باشد، اما تجربه کسانی که قبلا با آن کار کردند نشان می گردد موقع خرید باید نگران چیز های دیگری مثل دوربین آن باشیم.

پوکو X4 پرو با حسگر 108 مگاپیکسلی راهی بازار شده، اما نظر پوریا که گفته: دوربینش 108 واقعی نیست. می تواند برترین تعبیر از عملکرد پوکو X4 در این بخش باشد. آنالیز ها تعیین می نماید پوکو X5 پرو که به همان حسگر 108 مگاپیکسلی مجهز شده، عکس های بهتری از پوکو X4 می گیرد و حتی گوشی مثل A34 سامسونگ با حسگر 48 مگاپیکسلی درمقایسه با پوکو X4 دست بالاتر را دارد.

نکته مهم بعدی این است که گوشی های سری پوکو شیائومی را جزو مدل های گیمینگ بازار دسته بندی می نمایند. اما همان مشکل معروف پوکو X4 پرو، یعنی داغ کردن بیش از حد گوشی موقع بازی، صدای چند تا از خریداران آن را درآورده است. جواد یکی از همان هاست و گفته: به عنوان کسی که یک ساله داره از پوکو X4 پرو برای بازی کردن استفاده می کنه، توصیه می کنم براش فن گیمینگ بخرین.

شماره پنج | گلکسی M13

گلکسی M13 رسما همان A13 است. هر دوتا مدل به حسگر های 50 مگاپیکسل، تراشه اگزینوس 850، باتری پنج هزار میلی آمپر ساعت و نمایشگر 6.6 اینچ از نوع PLS LCD مجهز شده اند و الان با گذشت یک سال و نیم از تاریخ عرضه M13 به شکل مرموزی خودش را به لیست پرفروش ترین گوشی های بازار رسانده است. از نظر ما به خاطر حضور مدلی مثل A14 در بازار، به همان میزان ای که الان خرید A13 منطقی نیست، خرید M13 هم اشتباه است.

M13 به وسیله فروشنده های موبایل درحالی حدود پنج میلیون و 500 هزار تومان فروخته می گردد که با همین پول می توانیم روی A14 دست بگذاریم. درعوض صاحب گوشی می شویم که حداقل در بخش پردازنده می تواند تا حدودی بهتر باشد. یک سری از خریداران M13 هم از کندی شارژر آن نوشتند. علی یکی از کسانی که تجربه کار با M13 را داشته و اعتقاد دارد گوشی های سامسونگ اساسا در این بخش قابل مقایسه با گوشی های شیائومی نیستند. او می گوید: برای اینکه گوشی کامل شارژ بشه، باید نزدیک دو ساعت منتظر ماند. الان گوشی های مقرون به صرفه شیائومی هم به فست شارژ مجهز شدن.

شماره شش | گلکسی A24

گلکسی A24 نسبت به A14 می تواند انتخاب بهتری باشد. به جای نمایشگر PLS با صفحه نمایش سوپر AMOLED ساخته شده، به خاطر تراشه G99 پردازنده قدرتمندتری دارد و در بخش دوربین هم کفه ترازو به سمت آن سنگینی می نماید. با همه این حرف ها قیمتی که فروشنده های موبایل برای گلکسی A24 درنظر گرفتند، انصافا غیرمنطقی است.

قیمت گلکسی A24 نسخه 128 گیگ با رنگ نقره ای به هشت میلیون و 600 هزار تومان رسیده و اگر بخواهیم گلکسی A24 مشکی را بخریم، فروشنده های موبایل 100 تا 200 هزار تومان بیشتر دریافت می نمایند. یعنی بابت همان دوتا آیتمی که درباره آن ها صحبت کردیم، خرید گلکسی A24 درمقایسه با A14 نزدیک سه میلیون تومان بیشتر خرج برمی دارد. از قضا حسین به عنوان کسی که هفته قبل از فروشگاه های اینترنتی برای خرید A24 اقدام نموده، از گران بودن آن گفته است.

شماره هفت | گلکسی A14

گلکسی A14 سامسونگ محبوب ترین گوشی فعلی بازار است. در اغلب فروشگاه های اینترنتی مثل دیجی کالا گلکسی A14 صدرنشین لیست پرفروش ترین گوشی هاست و فعلا مقرون به صرفه ترین نسخه آن را که 64 گیگ فضای ذخیره سازی دارد، نزدیک پنج میلیون و 500 هزار تومان می فروشند. اغلب آن هایی که سراغ گلکسی A14 سامسونگ رفتند، از خریدشان راضی بودند و آن را برترین انتخاب در رنج گوشی های مالی معرفی می نمایند. این وسط خسیس بازی های سامسونگ صدای یک سری از خریداران درآورده است. حذف آداپتور از جعبه گوشی های سامسونگ باعث می گردد خود به خود خرج جدیدی تراشیده گردد.

A14 گوشی است که رضا در اولین روز تابستان خریده و می گوید آن زمان نزدیک 500 هزار تومان بابت شارژر از کفش رفته است. نگین که زودتر از رضا A14 خریده، از شارژدهی آن گلایه داشته و گفته: بهتره سامسونگ روی باتری گوشیاش بیشتر کار کنه.

گلکسی A14 با تراشه 12 نانومتری مدیاتک راهی بازار شده است. تراشه ای که در یک سری آیتم ها باعث رجحان آن نسبت به نسخه قبلی خودش یعنی A13 می گردد، اما همین تراشه 12 نانومتری بخشی از خریداران A14 را راضی نمی نماید. مثل برزو که می گوید: بابت سخت افزار انتطار بیشتری داشتم، ولی واقعا نسبت به A13 پیشرفت بزرگی نمی بینم.

محسن یکی دیگر از خریداران A14 است و بعد دو ماه کارکردن، سرعت تاچ گوشی نتوانسته آن را راضی کند. دوربینش افتضاحه. این کامنتی است که مشخص با تگ خریدار درباره حسگر 50 مگاپیکسل A14 نوشته و اضافه نموده: واقعا A14 از نظر دوربین دوربین تعریفی نداره.

منبع: فرارو

به "پشت سر پرفروش ترین گوشی های بازار چه می گویند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت سر پرفروش ترین گوشی های بازار چه می گویند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید