چطور مستر کارت یا ویزا کارت بگیرم؟

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، ای بابا، اینکه مستر کارت می خواد. حالا چیکار کنم؟ احتمالا این سوالی است که وقتی قصد خرید از سایت های خرید آنلاین خارجی را دارید، از خودتان می پرسید. شاید هم تصمیم دارید به سفری خارجی بروید اما از چند و چون ماجرای گرفتن ویزا کارت یا مستر کارت خبر ندارید؟ اگر نمی دانید که چه مراحلی را برای گرفتن این نوع کارت های بانکی بین المللی طی کنید، پس این مطلب را حتما بخوانید.

چطور مستر کارت یا ویزا کارت بگیرم؟

این روزها زندگی همه ما با کارت های بانکی گره خورده. از خرید شارژ تلفن همراه تا سفارش غذا و پوشاک در فروشگاه های اینترنتی. معمولا افراد ترجیح می دهند در حالیکه روی مبل خانه شان نشسته اند یا پشت میز کارشان هستند از مزایای اینترنتی کارت های بانکی استفاده نمایند. اما اگر کارتان به سایت های خارجی افتاد چه می کنید؟ به خصوص که به سفری خارجی بروید و احتیاج زیادی به ارز داشته باشید. آیا واقعا ضروری است که پول زیادی با خودتان ببرید؟ فکر امنیتش را نموده اید؟ معمولا بَک پَکرها (گردشگرانی که با کمترین وسایل و تنها با یک کوله پشتی به سفر می روند) پول نقد با خودشان حمل نمی نمایند، چون این کار برایشان به صرفه نیست. پس چکار می نمایند؟ خیلی راحت است، از ویزا کارت یا مستر کارت استفاده می نمایند.

مستر کارت یا ویزا کارت به چه دردی می خورد؟

اگر در سفرهای خارجی در پی پرداخت غیر مستقیم پول هستید، دوست دارید بلیط هواپیما را آنلاین خرید کنید یا اینکه در یک کلاس درس آنلاین (تافل، آیلتس و GRE) شرکت کنید پس احتیاج دارید که از مستر کارت یا ویزا کارت بهره ببرید. حتی برای ثبت مقالات بین المللی، پرداخت هزینه های دانشگاه های خارجی و دیگر آزمون های بین المللی هم می توانید از آن بهره ببرید.

در سایت های خارجی معمولا به شما می گویند که با کدام کارت های اعتباری می توانید پرداخت کنید.

با یک مثال قضیه را برای شما ساده تر بیان می کنیم. فرض کنید در یکی از خیابان های شهر ریو در حال راه رفتن هستید و در پی تاکسی می گشت. اگر مطلب قبلی ما را خوانده باشید پس از نرم افزار اوبر استفاده می کنید. برای پرداخت هزینه اش دو راه دارید: نقدی یا اینترنتی. اگر پول نقد ندارید پس باید به سراغ مستر کارت یا ویزا کارت بروید. این دو کارت اعتباری بین المللی که رقیب سرسخت یکدیگرند، بیش از 140 شعبه نمایندگی در کشورهای مختلف دارند. با 3 میلیون دستگاه خاتمهه P.O.S و ATM رتبه اول مبادلات اقتصادی در جهان را دریافت کردند. هر کدام از این دو کارت مثل شبکه ای هستند که ارتباط بانک ها را با هم برقرار می نمایند، درست مثل شبکه شتاب ایران. با این تفاوت که شبکه شتاب تمامی بانک های داخل ایران را به هم متصل می نماید اما شبکه ویزا و مستر تمامی بانک های جهان را با هم مرتبط می نماید.

همانطور که در بالا می بینید به جز مستر کارت و ویزا کارت، اَمِریکن اکسپرس هم کارت بانکی دیگری است که از لحاظ کارکردی شباهت زیادی به دو کارت قبلی دارد.

کدامشان برای من بهتر است؟

همانطور که قبلا گفتیم، بین این دو شرکت رقابت زیادی وجود دارد و تفاوت زیادی با هم ندارند. هر کدامشان سعی می نمایند خدمات بهتری ارائه دهند. هیچ کدام نسبت به دیگری بهتر یا بدتر نیست و هر دوی آن ها تمام سعی شان را می نمایند که اصطلاحا در مقابل رقیبشان کم نیاورند. هر کدام از این کارت ها را که داشته باشید از هر دستگاه خودپردازی که لوگوی شرکت ویزا یا مستر را داشته باشد می توانید پول نقد دریافت کنید. در کلیه مراکز خرید، فروشگاه ها، رستوران ها و هتل های کشورهای خارجی می توانید از این دو کارت بهره ببرید. پس به طور کلی تفاوت چندانی بین خدمات مستر کارت ها و ویزا کارت ها وجود ندارد.

معمولا روی هر دستگاه ATM شما می توانید لوگوی هر کارت اعتباری را ببینید. از این طریق می توانید مطمئن شوید که دستگاه با کارت شما مطابقت دارد.

حالا چطور ویزا کارت یا مستر کارت بگیرم؟

برای دریافت این دو کارت اقتصادی بین المللی سر زدن به شرکت های خصوصی کافیست. این شرکت ها که کارشان ارائه کارت های بانکی بین المللی با زمانی کمتر است، کارتان را راه می اندازند. فقط فرم مورد نظر شرکت را پر کنید، یک کپی از کارت ملی و اسکن پاسپورت خودتان را بدهید و مبلغی هم برای پر کردن حسابتان واریز کنید. آن ها تمام سعی شان را می نمایند تا در 25 روز کاری مستر کارت یا ویزا کارت را به دستتان برسانند. اما اگر همان لحظه احتیاج به پرداخت اینترنتی داشته باشید، چکار باید کرد؟ مثلا فرض کنید در یک کلاس درس آنلاین شرکت نموده اید و باید پولش را پرداخت کنید. آیا مستر کارت دارید؟ نه. پس می توانید از مستر کارت مجازی یا ویزا کارت مجازی بهره ببرید.

کارت مجازی یا کارت فیزیکی؟

اگر می خواهید کارتان سریع راه بیفتد از کارت مجازی (Virtual Card) بهره ببرید. این نوع کارت برعکس همه کارت های بانکی خودمان که پلاستیکی و قابل لمس است، به صورت مجازی و اینترنتی در همان لحظه صادر می گردد. بعد از دادن اطلاعات مورد احتیاج که قبلا اشاره شد، شرکت مورد نظر به شما مستر کارت یا ویزا کارت مجازی را تحویل می دهد که شامل شماره 16 رقمی روی کارت، تاریخ انقضا، رمز اینترنتی و کد CVV است. این اطلاعات به ایمیل شما ارسال می گردد.

مستر کارت مجازی یا ویزا کارت مجازی برای پرداخت اینترنتی فروشگاه های آنلاین سراسر جهان مناسب است. سقف شارژ مستر کارت مجازی از 1 دلار تا 2500 دلار است و شما می توانید بارها و بارها شارژش کنید. در ادامه می توانید با دیگر ویژگی های مستر کارت مجازی (Virtual Master Card) آشنا شوید. البته از آنجایی که مستر کارت ها و ویزا کارت ها از لحاظ خدمات دهی تقریبا مشابه اند، پس اگر ویژگی های مستر کارت را خواندید می توانید تا حدود زیادی مطمئن باشید که ویزا کارت ها هم خدمات مشابهی ارائه می دهند. با این حال بهتر است موقع اخذ هر کدامشان، دوباره شرایطشان را آنالیز کنید.

  • تاریخ انقضای مستر کارت مجازی 1 الی 2 ساله است.
  • به دفعات نامحدود می توانید شارژش کنید.
  • طی 1 الی 3 ساعت کاری شارژ می گردد.
  • ارز مستر کارت مجازی دلار است.
  • قابلیت اتصال به کیف پول الکترونیکی مثل SKrill، PayPal و....
  • قابلیت رزرو هتل و هواپیما در سراسر جهان
  • قابلیت خرید از تمامی وبسایت های پذیرنده Master Card

نکته: توجه داشته باشید که بعد از خاتمه انقضای کارت، امکان انتقال وجه به سایر حساب ها را ندارید. پس قبل از اتمام اعتبار کارت پول تان را خرج کنید. اگر هم می خواهید مبلغ به جامانده در مستر کارت مجازی را به ریال بگیرید، قبل از منقضی شدن کارت به شرکتی که آن را برای شما گرفته بگویید تا برای شما نقدش کند.

برویم سراغ مستر کارت فیزیکی (ویزا کارت فیزیکی)

حالا اگر دوست دارید کارت اعتباری دستتان باشد، کارت فیزیکی سفارش بدهید. با این نوع کارت می توانید پرداخت حضوری یا غیر حضوری داشته باشید. امنیت بالا، سهولت در استفاده، کارمزد پایین و امکانات زیاد این کارت از ویژگی های خوبش است. ویزا کارت کلاسیک و مستر کارت استاندارد برای کلیه امور مثل سفر، خرید اینترنتی، دریافت حواله های بین المللی و... قابل استفاده است. با کارت ها می توانید وجه نقد برداشت کنید، خرید اینترنتی داشته باشید یا هتل رزرو کنید. فقط توجه داشته باشید که هزینه های جانبی برای این کارت وجود دارد مثل هزینه گرفتن صورت حساب بانکی، هزینه صدور مجدد مستر کارت فیزیکی در صورت گم شدن یا دزدیده شدن و هزینه تعویض رمز کارت در صورت فراموشی.

این روزها شرکت های خصوصی مجوز داری هستند که کارشان صدور ویزا کارت و مستر کارت است. شما با کمی جستجو در اینترنت می توانید پیدایشان کنید.

هنوز هم سوال دارید؟

برای شما چند سوال متداول در نظر گرفته ایم که ممکن است در میان آن ها به جواب هایتان برسید.

آیا می توانم با ویزا کارت مجازی از دستگاه ATM استفاده کنم؟

خیر. ویزا کارت مجازی مخصوص خریدهای اینترنتی است و شما تنها یک شماره کارت، تاریخ انقضا و رمز CVV دریافت می کنید.

در چه سایت هایی می توانم از مستر کارت یا ویزا کارت استفاده کنم؟

هر سایتی که لوگوی این دو شرکت را داشته باشد.

درصد کارمزد خرید اینترنتی برای کارت های مجازی چقدر است؟

هیچ مبلغی به عنوان کارمزد از شما کم نمی گردد، یعنی کارمزد 0 درصد است. پس لازم نیست ویزا کارت یا مستر کارت مجازی را بیشتر از مبلغ مورد احتیاج سفارش بدهید.

آیا کارت های فیزیکی محدودیت مصرف روزانه دارند؟

خیر.

تا چه مبلغی می توانم از دستگاه ATM برداشت کنم؟

تا سقف 1000 دلار در هر برداشت می توانید از ATM برداشت کنید.

چطور می توانم کارت فیزیکی را شارژ کنم؟

شما می توانید از دو طریق مستر کارت فیزیکی یا ویزا کارت فیزیکی را شارژ کنید: به وسیله شرکتی که کارت را سفارش دادید که معمولا تا 3 روز کاری طول می کشد یا به وسیله صرافی ها که بین 3 تا 5 روز کاری شارژ را انجام می دهد. البته توجه داشته باشید که صرافی ها پول بیشتری برای کارمزد شارژ دریافت می نمایند.

در هنگام پرداخت آنلاین چه آدرسی را باید برای پرداخت استفاده کنم؟

برخی سایت ها به هنگام پرداخت از شما آدرس می خواهند. شما باید از هر آدرسی غیر از آدرس کشورهای تحریم شده بهره ببرید. یادتان باشد که خرید آنلاین تان را با آی پی ایران انجام ندهید. این کار باعث می گردد پرداخت به وسیله درگاه سایت رد گردد.

این کارت ها برای گردشگران خارجی چه مزیتی دارد؟

اول از همه امنیت شما تامین می گردد. کاهش هزینه های سفر را هم در نظر بگیرید. دیگر به پول نقد احتیاج ندارید و بنابراین فکرتان دائما درگیر مسائل تبدیل ارزی نمی گردد.

حتی شما می توانید با این کارت در کشورهای خارجی ماشین یا خانه اجاره کنید.

ترجمه آزاد: تحریریه وبلاگ آقا ایرج

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "چطور مستر کارت یا ویزا کارت بگیرم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور مستر کارت یا ویزا کارت بگیرم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید