چند نکته مهم در یادگیری پیانو برای افراد مبتدی

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، ساز پیانو یکی از آلات موسیقی است که می تواند صداهای دلنوازی را تولید کنید. برای نواختن پیانو نیاز به مهارت و تخصص است و افرادی که این مهارت را آموخته اند، می توانند موسیقی های زیبایی را خلق کنند. بسیاری از افراد به نواختن پیانو علاقه دارند و دوست دارند نحوۀ نواختن آن را یاد بگیرند. خوشبختانه راه های زیادی برای یادگیری پیانو وجود دارد. اگر قصد یادگیری پیانو را دارید، باید آموزش پیانو را از ابتدا به صورت اصولی یاد بگیرید. اگر از همان ابتدا به صورت اصولی نواختن پیانو را آغاز کنید، می توانید خیلی سریع تر نواختن آن را یاد بگیرید. افرادی که مبتدی هستند، ممکن است آموزش پیانو برایشان کمی گیج کننده و سخت باشد. خطاب به این افراد باید بگوییم که نواختن هر سازی در ابتدا کمی سخت و گیج کننده است، اما به مرور زمان می توانند آن را یاد بگیرید و موسیقی های زیبایی را بنوازید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا تکنیک ها و نکات مهمی را درمورد پیانو در اختیار شما قرار دهیم. اگر به یادگیری پیانو علاقه دارید، تا خاتمه این مقاله همراه ما باشید.

چند نکته مهم در یادگیری پیانو برای افراد مبتدی

نکات مهمی که در یادگیری پیانو باید به آن توجه شود

یادگیری پیانو برای بسکمک از افراد لذت بخش است و در میان آلات موسیقی، پیانو طرفداران زیادی دارد. افراد مبتدی که به تازگی قصد دارند پیانو یاد بگیرند، باید آموزش پیانو را به صورت اصولی بیاموزند. برای یادگیری پیانو راه های زیادی وجود دارد و به کمک آموزش آنلاین، افراد می توانند به راحتی هر مهارتی را با کمترین هزینه یاد بگیرند. اگر شما هم به دنبال فراگیری پیانو هستید، باید به نکات مهم در آموزش این ساز دقت کنید که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

  • برای یادگیری پیانو از یک معلم خوب کمک بگیرید

یکی از روش های آموزش پیانو، شرکت در کلاس های حضوری پیانو و یادگیری تحت نظر معلم است. با پیشرفت آموزش مجازی، یادگیری هر مهارتی آسان شده است و افراد زیادی برای آموختن پیانو از آموزش آنلاین استفاده می کنند. با روش مجازی نیز می توان پیانو را یاد گرفت. اما در این روش، ممکن است شما یک حرکت را به اشتباه بیاموزید و برای مدتی طولانی آن را تکرار کنید. مزیت خوبی که کلاس پیانو حضوری دارد، این است که معلم شما در صورتی که حرکتی را اشتباه انجام دهید، سریعاً به شما تذکر می دهند و آن را برای شما اصلاح می کنند. به همین دلیل داشتن یک معلم خوب که آموزش پیانو را به صورت اصولی به شما یاد بدهد، بسیار مهم است. شرکت در کلاس پیانو می تواند مزیت های دیگری مانند آشنا شدن با افراد تازه و استفاده از تجربۀ آن ها را نیز دربر داشته باشد.

  • یادگیری را با نواختن قطعۀ مورد علاقۀ خود شروع کنید

برای یادگیری پیانو بهتر است از قطعه ای که آن را بسیار دوست دارید شروع کنید. با این کار انگیزۀ شما برای یادگیری بیشتر می شود و تمرین کردن برایتان لذت بخش خواهد بود. آموزش پیانو در ابتدا شاید کمی خسته کننده باشد، ولی تمرین قطعۀ موردعلاقه تان می تواند آن را لذت بخش تر کند. زمانی که با علاقه و تمرکز زیاد به نواختن می پردازید، فکر و عضلات دست شما در هماهنگی بهتری قرار می گیرند، پس این نکتۀ مهم را از قلم نیاندازید و سعی کنید به آن عمل نمایید.

  • یک پیانوی خوب خریداری کنید

پیانو نیز مانند همۀ سازهای دیگر انواع مختلفی دارد و در مدل های متفاوتی ساخته می شود. داشتن یک پیانوی با کیفیت می تواند تأثیر زیادی بر روی صدایی که تولید می شود داشته باشد. برخی از افراد مبتدی به خوبی تمرین می کنند و آموزش پیانو را به صورت اصولی دنبال می کنند. با این حال باز هم نمی توانند یک قطعه را با کیفیت خوبی بنوازند. در این مواقع متوجۀ لزوم استفاده از یک پیانوی با کیفیت می شویم.

برخی از افراد برای یادگیری پیانو از ساز کیبورد استفاده می کنند، زیرا این ساز از پیانو بسیار ارزا ن قیمت تر است و به همین دلیل افراد زیادی آن را انتخاب می کنند. در این خصوص باید به شما بگوییم که مکانیزم ضربه در کلیدهای پیانو و کیبورد مشابه نیست. به همین دلیل زمانی که افراد بعد از تمرین با کیبورد به سراغ پیانو می روند، دچار مشکل می شوند. اگر دوست دارید پیانو را به صورت حرفه ای یاد بگیرید، از همان ابتدا یک پیانوی با کیفیت خریداری کنید و با آن تمرین را شروع نمایید.

  • نت خوانی را یاد بگیرید و آن را از قلم نیاندازید

برای یادگیری یک قطعه شما نیاز به نت خوانی دارید. اگر می خواهید یک قطعه را سریع یاد بگیرید، نت خوانی را زیاد انجام دهید تا بتوانید به خوبی ریتم ها، نت ها و سرکلیدها را تشخیص دهید. بدون این مهارت، یادگیری یک قطعۀ تازه ممکن است یک الی دو هفته زمان ببرد و باز هم به خوبی نتوانید آهنگ موردنظر خود را بنوازید، اما زمانی که شما نت خوانی را در خود تقویت می کنید، می توانید در مدت زمان کوتاه تری آهنگ موردنظر خود را بنوازید.

  • شرایط بدنی خود را در هنگام استفاده از پیانو تصحیح کنید

طرز نشستن پشت پیانو و نحوۀ قرار دادن دست ها بر روی صفحه کلید آن، تأثیر زیادی بر روی نوازندگی شما دارد. داشتن شرایط بدنی مناسب علاوه بر تأثیر بر نوازندگی، بر روی سلامتی بدن شما نیز تأثیر زیادی دارد. به همین دلیل زمانی که به کلاس پیانو می روید، یکی از اصول آموزش پیانو مربوط به شرایط بدنی شماست. هنگام نشستن بر روی صندلی پیانو سعی کنید پشت خود را صاف کنید و از قوز کردن بپرهیزید. دست هایتان را نیز به گونه ای بر روی کلیدها قرار دهید که یک نیم دایره با دستتان ایجاد کنید.

جمع بندی

به طور خلاصه برای یادگیری پیانو نیاز دارید که در کلاس های پیانو شرکت کنید. کلاس های آموزش پیانو به صورت آنلاین و یا خصوصی در منزل نیز برگزار می شوند. شما می توانید برای یادگیری پیانو از یکی از این روش ها استفاده کنید. شایان ذکر است که بهترین روش برای یادگیری اصولی پیانو، شرکت در کلاس حضوری است. شما با شرکت در کلاس حضوری می توانید آموزش پیانو را به صورت اصولی از معلم خود بیاموزید. جهت دسترسی به بهترین آموزشگاه های موسیقی می توانید به سایت ایران جابینو به آدرس https://www.iranjobino.com مراجعه نمایید. ایران جابینو اطلاعات مورد نیاز در مورد آموزشگاه های گوناگون را در اختیارتان قرار می دهد و شما با کسب اطلاعات کامل می توانید، بهترین آموزشگاه موسیقی را انتخاب نمایید.

منبع: فوت و فن

به "چند نکته مهم در یادگیری پیانو برای افراد مبتدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نکته مهم در یادگیری پیانو برای افراد مبتدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید