کفه دیوان عالی به سود جمهوریخواهان سنگین شد

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، اعضای جمهوریخواه مجلس سنای امریکا ایمی کانی بارت، نامزدی که از سوی دونالد ترامپ برای پر کردن کرسی خالی مانده در دیوان عالی امریکا معرفی شده بود را تأیید کردند.

کفه دیوان عالی به سود جمهوریخواهان سنگین شد

به گزارش سایت شبکه خبری سی ان ان، همان طور که پیش بینی می شد بارت با 52 رأی مثبت در قبال 48 رأی منفی از سوی سنا تأیید شد. این به آن معنا است که فقط یک نفر از سناتورهای جمهوریخواه حاضر به تأیید بارت نشده است. به هر ترتیب فزونی عددی جمهوریخواهان بر دموکرات ها در این شورای 9 نفره به رقم چشمگیر 3-6 رسید و حالا می توان گفت که این دست راستی ترین و محافظه کارترین ترکیب دیوان عالی امریکا از دهه 1930 به این سو است. برای ترامپ حاصل این رویداد چیزی بسیار فراتر از این امور و کسب سلاحی کارساز در کمترین فاصله زمانی تا انتخابات 3 نوامبر (13 آبان) است که معین می کند او رئیس جمهوری می ماند یا جو بایدن دموکرات کاخ سفید را از دست او خارج می سازد. بنا بر گزارش سی ان ان تنها سناتور جمهوریخواه که حاضر به تأیید بارت نشد، سوزان کالینز، سناتور شهر مین مرکز ایالت اوهایو بود. البته در مرحله اول رأی گیری، لیزا مور کوفسکی سناتور آلاسکا هم بارت را تأیید نکرد. اما بعداً حرفش را تغییر داد و گفت فقط با فرایند و چگونگی به قدرت رسیدن بارت مشکل دارد وگرنه در رأی گیری نهایی به او رأی خواهد داد که چنین نیز کرد.

عضویت مادام العمر

بارت که 48 ساله و یک محافظه کار سنتی و فردی مذهبی و اصولگرا است، در مصاحبه های اخیرش از صحبت صریح درباره ایده های بنیادین خود دوری جسته است. عضویت بارت در د دیوان عالی امریکا از زمان مرگ روت بادر کینزبورگ به یک الزام تبدیل شده بود و به رغم تمامی مخالفت های اعضای دموکرات سنا (که البته در اقلیت قرار دارند) روز گذشته فرایند تأیید انتصاب وی به ساده ترین و سریع ترین شکل تحقق یافت. حتی اگر ترامپ ببازد، بارت و همتاهایش طبق قانون اساسی امریکا تا زمان مرگ شان عضو دیوان عالی باقی مانده و فزونی این حزب بر دموکرات ها را حفظ خواهند کرد. بارت این وقت و امکان را هم دارد که پفراینده مالیات های انبوه نپرداخته ترامپ را که درماه های اخیر به یک بمب منفی خبری برای او تبدیل شده، مدیریت و آن را ختم به خیر کند.

عامل دلگرم کننده

در فاصله اندکی تا ستیز نهایی ترامپ و بایدن ورود رسمی بارت به دیوان عالی امریکا یک پیروزی مهم و عامل دلگرم کننده برای ترامپ به شمار می آید زیرا شایعات حاکی از آن است که در دیوان عالی امریکا نیز احساس مساعد و حمایتگری نسبت به تخلفات مالیاتی ترامپ وجود ندارد اما ورود بارت به صحنه می تواند این فرآیند را هم تغییر بدهد. از طرف دیگر اگر در انتخابات 3 نوامبر، آرای دو کاندیدا نزدیک و حاصل کار با مناقشه هایی همراه باشد، ممکن است برخی ایالات کلیدی امریکا درخواست کنند تا چند روز پس از رأی گیری نهایی به آنها زمان داده شود تا آرای ارسالی به صندوق های پستی را به دقت شمارش کنند. این در تضاد با قوانین امریکا است که مطابق آن باید بین 12 تا 16 ساعت بعداز اتمام رأی گیری، نتیجه نهایی اعلام شود. در این مرحله است که دیوان عالی می تواند سمت و سوی انتخابات را به سود ترامپ تغییر دهد یا دست کم از اعلام صریح پیروزی احتمالی بایدن احتراز کند و در این امر تأخیر بیندازد. شاید از همین رو بود که رای سنا به بارت با واکنش جو بایدن، رو به رو شد. او در توئیتی نوشت: تأیید شتابزده و بی سابقه ایمی بارت به عنوان قاضی دیوان عالی امریکا، در بحبوحه انتخابات سوم نوامبر، باید یادآوری جدی برای هر آمریکایی باشد که رأی شما مهم است. رأی بدهید.

اکونومیست: بایدن 99 درصد شانس پیروزی دارد

مجله اکونومیست، چاپ لندن یک هفته مانده به انتخابات امریکا، در یک نظرسنجی شانس پیروزی بایدن را بیش از ترامپ دانست. همین مجله هشت ماه پیش در نظرسنجی خود دونالد ترامپ را پیروز نهایی انتخابات 3 نوامبر (13 آبان) معرفی کرده بود. بر اساس نظرسنجی جدید انجام شده از سوی این مجله، بایدن به احتمال 95 درصد، آرای الکترال و به احتمال 99 درصد، آرای مردمی را به دست خواهد آورد.

منبع: ایران آنلاین

به "کفه دیوان عالی به سود جمهوریخواهان سنگین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفه دیوان عالی به سود جمهوریخواهان سنگین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید