20 ایده هوشمندانه طراحی و بازسازی منزل همراه با تصاویر

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، طراحی و بازسازی منزل، می تواند امری حیاتی محسوب شود. به ویژه آنکه مدت زیادی با یک دکوراسیون سر نموده باشید و نیازمند تغییر و تحول جدی باشید و یا آنکه جزء اجاره نشینان به تعداد بروید و برای نقل مکان در خانه دیگر مجبور به طراحی و بازسازی دوباره منزل باشید.

20 ایده هوشمندانه طراحی و بازسازی منزل همراه با تصاویر

ایده های آسان و هوشمندانه طراحی و بازسازی منزل

در حال حاضر، بسکمک از ما اجاره نشین هستیم. و طراحی و بازسازی منزل، یکی از روش های به درد بخور برای اجاره نشین ها به تعداد می رود. البته اگر جزء صاحب خانه ها هستید، می توانید از بعضی اصول این امر کمک بگیرید تا خانه خودتان را بنا به خواسته هایتان دیزاین و بازسازی کنید.

با وجود آنکه امروز کلاهبرداران بسکمک خودشان را به اسم طراحان و دیزاینرهای حرفه ای جا می زنند و با حداقل کوشش ممکن انتظار پرداخت هزینه های هنگفت دارند، بعضی حقه های آسان و هوشمندانه می تواند با صرف حداقل هزینه حداکثر کمک را برساند. ممکن است بخواهید طراحی خانه خود را با رنگرزی، نورپردازی و یا حتی گیاهان تغییر بدهید. بعلاوه، جزئیات خانه را تحت تاثیر رنگرزی دیوارها، روشن سازی اتاق ها یا گرما بخشی فضاهایتان عوض کنید. پس با ما همراه شوید تا ایده های نو و هوشمندانه طراحی و بازسازی منزل را آنالیز نمائیم.

  • استفاده از رنگ های روشن؛ عظیمنمایی فضاها

بسکمک از آپارتمان نشین های امروزی درگیر جریان زندگی مدرن هستند و تصویر فوق، نمونه ای شاخص از ابعاد کوچک خانه های ماست. اگر اتاق نشیمن کوچک به طرزی صحیح دیزاین نگردد، قطعا احساس معذب بودن به روحیه تک تک ساکنین القا می گردد.

نخستین فاکتور طراحی و بازسازی منزل این است که فضای کوچک را با استفاده از نصب پنجره های عظیم، رنگ آمیزی روشن دیوارها و آینه کاری عظیم جلوه دهید. آینه کاری یکی از المان های مهم طراحی فضای کوچک به تعداد می رود که با انعکاس نور طبیعی، داخلی (درها و پنجره ها) به ایجاد توهم بصری دامن می زند.

  • آینه کاری؛ افزودن روشنایی به فضا

افزودن آینه های دکوراتیو می تواند نقش موثری در طراحی و بازسازی منزل کوچک داشته باشد. حتی اگر اتاق نشیمنتان عظیم باشد اما از نور کافی برخوردار نباشد، آینه کاری می تواند به انعکاس نور طبیعی محدود کمک کند و باعث ایجاد اوهام نوری گردد.

شما قادر خواهید بود در دیزاین تازه خود از آینه برای پر کردن فضاهای خالی استفاده نمائید. مهم نیست آینه عظیم یا کوچک باشد، نور و ابعاد فضایتان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

  • دامن طبیعت را به منزل بیاورید

گل و گیاهان را به فضای اتاق نشیمنتان بیافزائید. آن ها را در تعداد کم یا زیاد به فضای کوچک یا عظیمتان اضافه کنید. گل ها و گیاهان گزینه های مقرون به صرفه قیمت طراحی و بازسازی منزل هستند که به منزله لوازم تزئینی کاربرد دارند. بعلاوه، آن ها تزریق نماینده رنگ و بافت طبیعت به فضای درون شهری هستند. آن ها هوای اتاقتان را تمیز می نمایند و مضرات آلاینده های شهری را از بین می برند.

  • رنگرزی یا کاغذ دیواری کتابخانه

احتمالا در وهله نخست متوجه تاثیر این فاکتور مهم در طراحی و بازسازی منزل نشوید اما پس از انجام چنین امری، متوجه خواهید شد که یک لایه رنگ می تواند فضایتان را فوق العاده انرژی بخش کند.

به طور کلی، رنگرزی یکی از آسان ترین و معمول ترین روش های تغییر فضا از آن حالت ابتدایی و کسل نماینده به تعداد می رود و شما در امر طراحی و بازسازی منزل باید این کار را از عناصر کوچک آغاز کنید. شاید دیگر پس از یک تغییر کوچک خواهان تغییر عظیمتر نباشید. بنابراین، کتابخانه، طاقچه بالای شومینه، درون کمد، راهرو و سقف را نقاشی کنید یا بر روی آن ها کاغذ دیواری نصب کنید.

  • انداختن قالیچه؛ نرم کردن کفپوش سخت

فرش ها یا قالیچه ها یکی از گزینه های زیباسازی، طراحی و بازسازی منزل به تعداد می فرایند. قالی و قالیچه گرمابخش فضا هستند و بافت، رنگ یا شخصیت بخشی را تکمیل می نمایند. در عین حال که کفپوش های چوبی یا طرح چوب دارای جذابیت بصری و قابلیت نگهداری و نظافت آسان هستند، اما تقریبا خالی از راحتی قالی یا قالیچه ها می باشند. بنابراین، از الگوها و اجناس بهره ببرید تا به فضایتان شخصیت بدهید.

در این راستا، از چند قالیچه با نقش و جنس یکسان بهره ببرید یا از بافت های متفاوت اما از رنگ های مشابه کمک بگیرید تا زمستان سرد خانه تان را گرم کنید.

  • همه چیز را با هم درآمیزید

طراحی و بازسازی خانه ملزم وسایل و اسباب اثاثیه مجلل نیست. بسکمک از طراحان مجرب و مشاوران متخصص بر این باورند که مهم ترین جنبه طراحی خانه در سبک چیدمان و شخصیت فضایتان نهفته است. هرگز از تلفیق چیدمان اسباب و اثاثیه آنتیک و مدرن نترسید!

یک میز آنتیک قصه گوی داستان پدرعظیمتان است و یک نیمکت مدرن قصه گوی داستان فعلی شماست. هیچ دلیلی وجود ندارد که تلفیق گذشته و حال آفریننده نازیبایی های چیدمان باشند. در عوض، تلفیق و ترکیب نقش و نگارها، بافت ها، اجناس و اسباب های عتیقه و مدرن در کنار هم گرمابخش فضایتان خواهند بود.

در زیر چند نمونه از قبل و بعد بازسازی منزل را مشاهده می کنید.

منبع: اتاق

به "20 ایده هوشمندانه طراحی و بازسازی منزل همراه با تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 ایده هوشمندانه طراحی و بازسازی منزل همراه با تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید