400 پروژه نانویی برای صنایع انجام شد

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، دکتر عماد احمدوند در تبادل نظر با خبرنگاران در مورد آخرین آمار فراوری و فروش شرکتهای نانویی اظهار کرد: بر اساس آمار انتهای بهمن ماه، 342 شرکت فناور در حوزه نانو توانسته اند یک هزار و 428 محصول نانویی را وارد بازار نمایند.

400 پروژه نانویی برای صنایع انجام شد

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه تا انتهای سال گذشته این شرکتها 1111 محصول را وارد بازار نموده بودند، گفت: از نظر کمیت رشد مطلوبی داشته ایم.

به گفته احمدوند، مسئله یاری به ورود محصولات دانش بنیان به بازار از اهمیت بالایی برخوردار است که در ستاد به این موضوع توجه ویژه ای داریم و در قالب حمایت های توانمندسازی، یاری می کنیم تا شرکتها از سطح اثبات فناوری فراتر بروند به مرحله فراوری و ورود به بازار برسند.

وی درخصوص یکی دیگر از اهداف ستاد توسعه فناوری نانو گفت: هدف ما صرفاً افزایش تعداد شرکتهای دانش بنیان حوزه نانو نیست بلکه باید یاری کنیم که شرکتهای موجود بزرگ تر و مؤثرتر شوند.

وی با تأکید بر اینکه در مواردی که یک شرکت، دارای یک فناوری پلتفرمی است و ظرفیت فنی برای افزایش تعداد محصولات مبتنی بر آن فناوری پایه را دارد، به توسعه سبد محصولاتش یاری می کنیم، گفت: بعلاوه یاری به ارتباط گیری شرکت های دانش بنیان با صنایع موجود کشور و کوشش برای شناخت و حل چالش های صنایع، از دیگر مأموریت ها و اهداف ماست.

احمدوند گفت: با یاری سازوکاری که تحت عنوان شبکه تبادل فناوری در ستاد نانو ایجاد شده، شرکتهای دانش بنیان با صنایع مختلفی پروژه مشترک تعریف نموده و تا به امروز حدود 400 پروژه پیروز را به کارفرماها و شرکای صنعتی خود تحویل داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "400 پروژه نانویی برای صنایع انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "400 پروژه نانویی برای صنایع انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید