آغاز رایزنی های نخست وزیر مأمور لبنان برای تشکیل دولت

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، نخست وزیر لبنان امروز (چهارشنبه) رایزنی هایش را با فراکسیون های پارلمانی برای تشکیل دولت آغاز کرده است؛ این امر یک روز پس از آن صورت گرفت که رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد احزاب سیاسی لبنان متعهد شدند دولت جدید این کشور ظرف حداکثر دو هفته دیگر تشکیل شود.

آغاز رایزنی های نخست وزیر مأمور لبنان برای تشکیل دولت

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، مصطفی ادیب، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان امروز رایزنی ها در مقر اقامت نبیه بری، رئیس مجلس این کشور را به دلیل تعطیلی ساختمان مجلس در نتیجه انفجار بندر بیروت آغاز کرد.

رایزنی های ادیب با دیدار نخست وزیران سابق و سپس فراکسیون های مجلسی آغاز شده است.

معمولاً فرایند تشکیل دولت در لبنان، امری سخت می باشد و هفته ها و یا ماه ها به طول می انجامد اما فشار فرانسه واضح و آشکار بود به ویژه اینکه امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه متعهد شده اواخر سال جاری میلادی برای سومین بار به لبنان باز می گردد و حتی از طرف های سیاسی این کشور جهت سفر به پاریس در ماه آینده میلادی به منظور ارزیابی اقدامات اتخاذ شده و تلاش های اجرا شده در نشستی که همزمان با کنفرانس حمایت بین المللی لبنان با همکاری سازمان ملل برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آورد.

مصطفی ادیب (48) ساله روز دوشنبه ساعاتی قبل از ورود ماکرون به لبنان برای دومین بار از زمان انفجار مهیب بندر بیروت در چهارم اوت مأمور تشکیل دولت جدید شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "آغاز رایزنی های نخست وزیر مأمور لبنان برای تشکیل دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز رایزنی های نخست وزیر مأمور لبنان برای تشکیل دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید