اندیشکده، احزاب سیاسی آمریکا برای بهره برداری از نظامیان در کارزار انتخاباتی کوشش می نمایند

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، یک اندیشکده آمریکایی در مقاله ای با اشاره به کوشش احزاب سیاسی در آمریکا برای بهره بردن از صندلی نیروهای مسلح در کارزار انتخاباتی نوشت که این نهاد های نظامی باید از امور غیرنظامی دور بمانند.

اندیشکده، احزاب سیاسی آمریکا برای بهره برداری از نظامیان در کارزار انتخاباتی کوشش می نمایند

در مقاله ای که به قلم کوری شیک مدیر مطالعات خارجی و دفاعی اندیشکده آمریکن اینترپرایز در وبسایت این اندیشکده و همچنین نشریه آتلانتیک منتشر شده، آمده است: در این تابستانی که با بحران و عدم اطمینان سیاسی همراه است، شماری از غیرنظامیان کوشش دارند که نظامیان را به جناح سیاسی خود درآورند.

در این گزارش با ذکر مثالی از این سوء استفاده از نظامیان نوشت: دونالد ترامپ در مراسم پیاده روی کاخ سفید تا میدان لافایت واشنگتن در ماه ژوئن، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا را در لباس و سازوبرگ نظامی، با خود همراه کرد. میلی بلافاصله از این که در این شوی تبلیغی مشارکت داشت عذرخواهی نموده و در پیامی به این مناسبت گفت که از نظر اعضای نیروهای مسلح، بیرون ماندن از سیاست شاید مهمترین کاری باشد که هر کدام از آنها می توانند در هر روز انجام دهند.

این اندیشکده نوشت: اما فشارها علیه این روال رو به برتری است. در مراسم گردهمایی ملی جمهوریخواهان، ترامپ مراسمی را اجرا کرد که در ویدئوکلیپی که برای این کار ساخته شده عده ای از تفنگداران دریایی ارتش آمریکا و یک دستیار یونیفورم پوش نیز به نمایش درآمده اند. همچنین در دو فیلمی که از مراسم گردهمایی ملی دموکرات ها منتشر شد نیز اعضای کنونی و یا پیشن نظامی با لباس های نظامی حضور داشتند که مشغول ایفای نقش سیاسی بودند.

بنا بر این گزارش، بعضی از منتقدان ترامپ نیز با فاصله دریافت از این که نظامیان باید از دخالت در امور داخلی کشور دور بمانند، پیشنهاد یاری از نیروهای مسلح را مطرح کردند. در نامه ای که چندی پیش در نشریه دیفنس وان منتشر شد، دو تن از سرهنگ های بازنشسته ارتش آمریکا به نام های جان نیگل و پل ینگلینگ، از ژنرال میلی خواستند که دستورهای لازم برای موقعی صادر کند که ترامپ حاضر نگردد که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پذیرا باشد.

این کارشناس اندیشکده آمریکن اینترپرایز، تاکید نمود: همه این ها تحولات خطرناکی هستند. درخواست این دو مقام نظامی از ژنرال میلی آتش افروز و در عین حال غیرعملی است. آتش افروز از این جهت که طبق اساسنامه فدرال و همچنین قانون اساسی آمریکا، کشور دارای روندی است که بتواند یک رئیس جمهور را از مسند قدرت کنار بگذارد. غیرعملی از این جهت که طبق قانون رئیس ستاد مشترک مشاور نظامی رئیس جمهور است اما فرماندهی عملیاتی قوای مسلح را برعهده ندارد و تنها ریاست بر 1500 پرسنل نظامی شاغل در پنتاگون را در اختیار دارد.

در ادامه این گزارش با اشاره به اعتمادی که مردم در نظرسنجی ها به عملکرد ارتش نشان داده اند آمده است: آنچه که اکنون سران نظامی می فهمند ولی هواداران مداخله نظامیان در امور سیاسی درک نمی نمایند این است که به محض این که ارتش به بازیگری در دنیای سیاست رضایت بدهد، جامعه نیز به آن به همان چشم به آن نگاه می نماید و در این صورت صندلی ارتش نیز به اندازه صندلی آن مقام، خبرنگار یا دادگاه تنزل پیدا می نماید.

بنا بر مطالعه ای که در سال 2012 از سوی گالبی، کایل دراپ و پیتر فیور از اندیشکده مرکز جدید امنیت آمریکا انجام شد، حمایت سیاسی از سوی یک مقام ارشد نظامی بطور خاص به افزایش حمایت مردمی از آن فرد سیاسی و یا اهداف آن منجر نمی گردد بلکه احترام صندلی نهادهای نظامی را از بین می برد.

در انتهای این گزارش با تاکید بر این که با وجود این قوانین، کوشش احزاب سیاسی برای بهره گیری از موقعیت نظامیان متوقف نشده، آمده است: اگر سیاسون پیروز به وارد کردن نظامیان به اهداف حزبی شوند، اعتماد عمومی نیز نابود خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اندیشکده، احزاب سیاسی آمریکا برای بهره برداری از نظامیان در کارزار انتخاباتی کوشش می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندیشکده، احزاب سیاسی آمریکا برای بهره برداری از نظامیان در کارزار انتخاباتی کوشش می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید