سیاهپوستان آمریکا در انتخابات به مقابله با ترامپ برمی خیزند

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، رهبران، فعالان و رأی دهندگان سیاهپوست آمریکا ضمن تأکید بر اینکه توییت های نژادپرستانه ترامپ علیه زنان کنگره را فراموش نمی نمایند، تأکید کرد که با مشارکت بیشتر در انتخابات، به مقابله با رئیس جمهور کنونی آمریکا خواهند پرداخت.

سیاهپوستان آمریکا در انتخابات به مقابله با ترامپ برمی خیزند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آقا ایرج، اظهار نظر نژادپرستانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که از یکشنبه گذشته با انتشار یک پیغام توییتری توهین آمیز به چهار زن نماینده کنگره کلید خورد، همچنان واکنش های زیادی را در داخل و خارج از آمریکا به همراه دارد.

ترامپ روز یکشنبه هفته گذشته در یک پیغام توییتری، چهار زن نماینده کنگره که اصالتاً از کشورهای پورتوریکو، سومالی و کنیا هستند را به دلیل انتقاد از سیاست های مهاجرتی وی مورد حملات نژادپرستانه قرار داد و گفت که بهتر است آنها به جای انتقاد از او به کشورهای اصلی خود بازگردند. (جزئیات بیشتر)

روز گذشته (سه شنبه) نیز نتایج یک نظرسنجی نشان داد که اکثر رأ دهندگان مستقل آمریکایی گفته اند که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 به ترامپ رأی نخواهند داد و هنوز تصمیم نگرفته اند که به کدام یک از نامزدهای دموکرات در این انتخابات رای بدهند. (جزئیات بیشتر)

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نیز در گزارشی مطرح نمود که رأی دهندگان سیاهپوست آمریکا توییت های نژادپرست ترامپ را فراموش نخواهند کرد.

طبق این گزارش، رابین استفانز یک وکیل بازنشسته در مورد اظهارات نژادپرستانه ترامپ گفت: بسیار ناراحت نماینده است که رهبر کشوری که من در آن زندگی می کنم و به آن احترام می گذارم و عاشق آن هستیم، اینچنین با شهروندان آمریکا صحبت می نماید.

رابین استفانز که خود یک سیاهپوست است در ترغیب سیاهپوستان به عدم حمایت از ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گفت: این اظهارات از کاخ سفید بیرون آمده است. ما می توانیم آنها را تغییر دهیم.راهی که می توانیم به وسیله آن تغییر ایجاد کنیم، رأی دادن است.

طبق این گزارش، دهها تن از رهبران، فعالان و رأی دهندگان سیاهپوست در ایالات سرنوشت ساز انتخابات تصریح نموده اند که توییت های نژادپرستانه ترامپ انگیزه ای برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برایشان ایجاد نموده است و اقدامات نژادپرستانه وی را فراموش نمی نمایند.

طبق آمار و ارقام منتشر شده، در سال 2016، مشارکت سیاهپوستان در مقایسه با انتخابات 2012، کاهش هفت درصدی داشت و هم اکنون طبق گزارش آسوشیتدپرس، توییت های اخیر ترامپ درباره زنان کنگره، سیاهپوستان آمریکا را ترغیب نموده است که در انتخابات نوامبر 2020، مشارکت بیشتری در انتخابات داشته باشند.

ترامپ بدون توجه به موجی از نقدها از اظهارات نژادپرستانه اش در داخل و خارج از آمریکا، بارها توهین های خود علیه چهار زن نماینده کنگره را تکرار نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سیاهپوستان آمریکا در انتخابات به مقابله با ترامپ برمی خیزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاهپوستان آمریکا در انتخابات به مقابله با ترامپ برمی خیزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید