انواع کمپکتور و کاربرد آن در ساختمان سازی

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، رپرتاژ آگهی- در صورتی که یک فرد فعال در فضا های عمرانی هستید و حالا برای مقدمات ساخت و ساز های خود کمپکتور توانمند می خواهید، حتما اطلاع دارید که این ماشین باید با در نظر داشتن شرایط کار در پروژه عمرانی انتخاب گردد. ممکن است در مقام مجری عملیات های عمرانی نگاه مسلطی در نحوه انتخاب کمپکتور مناسب دارید. البته در این میان میتوانید با نگاهی مشاور گونه همراه تجربه اهل فن مثل مجموعه فنی و مهندسی نیکاکورپ نیز بشوید و به نوعی از نظرات آنها جهت انتخاب هر چه بهتر یک مدل کامپکتور مناسب بهره ببرید. و اما چرا آنالیز کمپکتور مناسب تا این مقدار اهمیت دارد؟

انواع کمپکتور و کاربرد آن در ساختمان سازی

هیچ فردی، هیچ سازه ای را بر سطح زمین سست نمی سازد. هموار بودن زمین برای ساخت و ساز یک الزام همیشگی می باشد؛ ولی شرط کافی برای شروع عملیات های ساختمان سازی نیست. چرا که هر زمینی هر مقدار هم که هموار باشد و یا هموار شده باشد، باید از لایه های سخت و محکمی هم برخوردار بگردد تا بتواند تحمل بار سنگین سازه های امروزی را داشته باشد. جدا از انواع ایده های مهندسی عمران برای تقویت استحکام خاک، کوبش سطح خاک برترین ایده برای متراکم سازی لایه های سطحی خاک است. ایده ای که تنها با استفاده از ابزاری با نام کمپکتور صورت میگیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس https://bit.ly/3Ivddu1 مراجعه فرمایید.

انواع کمپکتور چیست؟

کمپکتور های دستی در دو مدل صفحه ای و قورباغه ای بسیار رایج هستند و به لحاظ موتوری هم برخی ها با بنزین و برخی ها با گازوئیل کار میکنند.

کمپکتور دارای دسته هست که اپراتور با جابجایی آن خاک را کمپکت می نماید. این دسته معمولا به خاطر کارکرد کمپکتور دارای لرزش است و توصیه می گردد که اپراتور هر چند ساعت کار با آن جای خود را با نفر دیگری تعویض نماید یا استراحت کرده و سپس ادامه بدهد.

استفاده از کمپکتور در ساختمان سازی چگونه است؟

وقتی مخلوط خاک و سنگدانه ها در مکانی تخلیه و پهن میگردد، با گذشت زمان در اثر وزن و فشار متراکم تر می گردد و نشست می نماید. اگر بر روی خاک پهن شده بدون کمپکت شدن شروع به ساخت یا کف سازی کنیم، در اثر زمان به خاطر نشست ،محصول ساخته شده ترک خورده و تخریب می گردد.

بعلاوه اگر خاک حالت گل آلود داشته باشد نمی توان از کمپکتور استفاده کرد چون کف آن در گل گیر می نماید و قادر به کمپکت کردن نیست و در اثر ضربات آب خاک به سمت بالا حرکت می نماید.در ساختمان هایی که دارای پی هایی با ابعاد کوچک هستند و امکان استفاده از غلطک نیست، می توان از کمپکتور استفاده نمود.

اموزش کار کردن با کمپکتور ها

جهت کمپکت کردن خاک ابتدا باید آب پاشی کنید به صورتی که حسابی خاک آب راجذب کند و بعد به مدت 24 ساعت صبر کنید تا آب کاملا ته نشین گردد و خاک فقط رطوبت داشته باشد، اکنون می توان از کمپکتور استفاده کرد.

اگر خاک حالت گل آلود داشته باشد نمی توان از کمپکتور استفاده کرد چون کف آن در گل گیر می نماید و قادر به کمپکت کردن نیست و در اثر ضربات آب خاک به سمت بالا حرکت میکند.

انواع کمپکتور از نظر سوخت

انواع کمپکتور از نظر مصرف سوخت به 2 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • کمپکتور دیزلی
  • کمپکتور بنزینی

انواع کمپکتور از نظر شاسی

انواع کمپکتور قابل ارائه به مشتریان بر حسب نوع شاسی آن عبارتند از:

  1. کمپکتور صفحه ای
  2. کمپکتور قورباغه ای

روش مناسب متراکم کردن یا کمپکت کردن

برای انجام عملیات فشرده سازی، بایستی به برخی نکات توجه داشت:

  1. قبل از شروع عملیات، یکپارچگی خاک آنالیز گردد. (بخشی از یکبارچگی خاک به وسیله جذب آب، تامین می گردد)
  2. قبل از متراکم سازی، سطح موردنظر آبیاری گردد و 24 ساعت به حال خود رها گردد.
  3. با توجه به تراکم مورد احتیاج، کمپکتور مناسب انتخاب گردد.
  4. از تکرار کوبش و خرد شدن سنگدانه ها جلوگیری گردد، زیرا مقاومت خاک از بین می رود.

آنالیز کمپکتور قورباغه ای (کانگورویی یا پرشی)

اصولا این نوع محصول در محیط هایی با فضای کم و محدود مثل تعمیر آسفالت، پی ریزی ساختمان، کار حفاری و غیره استفاده می گردد. از اصلی ترین کاربری های کمپکتور قورباغه ای می توان به فشرده سازی یا کمپکت کردن کانال های کوچک آب اشاره کرد که در این مکان هان امکان استفاده از کمپکتور های بزرگ یا صفحه ای وجود ندارد.

در رابطه با آسفالت می توانید درباره محصول کاتر آسفالت بر نیکا کورپ بیشتر بخوانید.

موارد مرتبط با نگهداری موتور کمپکتور

1. اولین کار قبل از هر بار روشن کردن موتور کمپکتور چک کردن مقدار روغن موتور است. مقدار روغن دستگاه باید به مقدار ای باشد که وقتی که شما گژ روغن را از سمت جلو باز می کنید بتوانید سطح روغن را تا رزوه چهارم از بالا مشاهده کنید.

2. محکم بودن پیچ هایی که موتور را به شاسی متصل می نماید. در صورت شل بودن این پیچ ها میتواند در زمان کار شکستگی رخ دهد.

3. سالم بودن تسمه های دستگاه چک گردد.

4. محکم بودن پیچ هایی که باک موتور را به سر سیلندر متصل می نماید.

نیکا , تامین کننده محصولات صنعتی

نیکا با تجربه 20 ساله در زمینه واردات، عرضه و فروش انواع تجهیزات صنعتی، فعالیت اینترنتی خود را از دی ماه 1396 شروع نمود. فروشگاه نیکا با اتکا به تجربه 20 ساله در زمینه فراوری ماشین آلات ساختمانی و تجربه 10 ساله در زمینه واردات انواع ماشین آلات ساختمانی، پمپ دیافراگمی (https://bit.ly/3N9D6Dc) کشاورزی و تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک سایت خود را در دی ماه 1396 دایر کرده است و اقدام به ارائه یکی از کاملترین سایت ها در زمینه فروش انواع ماشین آلات ساختمانی، کشاورزی، تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک کرده است.

شما می توانید کلیه محصولات را با ضمانت برترین قیمت و بعلاوه ضمانت اصلی بودن کالا از ما خرید نمایید.

امیدواریم با استعانت از پروردگار الهی در اجرای هر چه بهتر این مهم و خدمت به مشتریان گرامی پیروز باشیم.

در این راستا صمیمانه پذیرای نقدها و پیشنهادات شما خوبان هستیم.

نویسنده: شرکت سئو مهام

منبع: سئو - شرکت خدمات سئو مهام seo

منبع: شفقنا اقتصادی

به "انواع کمپکتور و کاربرد آن در ساختمان سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع کمپکتور و کاربرد آن در ساختمان سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید