تاج بالاخره از گزینه خارجی تیم ملی رونمایی کرد ، زمان اعلام نام سرمربی ایران معین شد

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال توضیحاتی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی داد.

تاج بالاخره از گزینه خارجی تیم ملی رونمایی کرد ، زمان اعلام نام سرمربی ایران معین شد

به گزارش همشری آنلاین مهدی تاج درمورد آخرین شرایط انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، گفت: هنوز سرمربی معین نشده اما ان شاءالله به زودی معین می گردد.

* اگر یک سرمربی برای اداره تیم ملی آماده نباشد، حتما از دیگران استفاده خواهیم کرد

وی درخصوص انصراف بعضی گزینه های ایرانی از سرمربیگری تیم ملی، مطرح کرد: شرایط فدراسیون این بود که از رجحانن ظرفیت مربیان داخلی استفاده کند. وظیفه قانونی اش هم این بود که از مربیان توانایی دعوت کند که بتوانند تیم ملی را با شرایطی که در جام ملت های آسیا داریم اداره نمایند. اگر یک سرمربی به هر جهت خودش را برای اداره تیم ملی آماده نمی بیند، فدراسیون حتما از دیگران استفاده خواهد نمود.

*در نظرسنجی ها خیلی از مردم به سمت مربی خارجی رفته اند

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه آیا خودش به مربی داخلی رغبت دارد یا خارجی، شرح داد: در نظرسنجی ها خیلی از مردم به سمت مربی خارجی رفته اند. این چیزی است که به اطلاع فدراسیون رسیده اما در داخل کشور نیز سرمربیان خوبی داریم که بتوانند تیم ملی را راهنمایی نمایند. اگر شد با همین نفرات بسم الله می گوییم در غیر این صورت ان شاءالله از سرمربی خارجی استفاده می کنیم.

باید برای رجحانن تصمیم از همه ظرفیت ها و دولت هم استفاده کرد

تاج درمورد اینکه شنیده شد قرار است برای برطرف موانع حضور مربی خارجی به ملاقات مخبر، معاون اول رئیس جمهور برود، مطرح کرد: خودم اعتقاد دارم باید برای رجحانن تصمیم از همه ظرفیت ها و دولت هم استفاده کرد. دنبالش بودیم که مخبر را بببنیم. این درخواست ما بود.

*هم گزینه داخلی داریم هم خارجی

وی درخصوص اینکه آیا هنوز درمورد گزینه خاصی برای سرمربیگری تیم ملی به جمع بندی رسیده اند، گفت: هم گزینه داخلی داریم و هم خارجی اما اگر به جمع بندی رسیده بودیم، اعلام می کردیم.

*اگر تیم ملی را امروز تشکیل دهیم، نمی توانیم بازیکنی در اختیار سرمربی بگذاریم

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه چه زمانی برای انتخاب سرمربی به نتیجه می رسند، شرح داد: اگر تیم ملی را همین امروز هم تشکیل بدهیم، نمی توانیم بازیکنی در اختیار سرمربی بگذاریم زیرا همین امروز و فردا هم بازی های لیگ است. فقط برای فیفادی می توانیم این کار را انجام بدهیم اما رسانه ها و طرفداران علاقه دارند زودتر این اتفاق بیفتد.

* قبل از 28 اسفند سرمربی را معین می کنیم

تاج درخصوص بازی های محبت آمیز تیم ملی در فروردین، پاسخ داد: 2 بازی محبت آمیز در فروردین داریم که ان شاءالله تا آن موقع انتخاب سرمربی تیم ملی انجام می گردد. اردوی تیم ملی از 28 اسفند آغاز خواهد شد و حتما باید قبلش سرمربی اعلام گردد.

* یکی از مربیان خارجی سرمربی سابق قطر است

وی درمورد اینکه آیا نام بردن از فلیکس سانچز، سرمربی سابق تیم ملی قطر یا مربیان ایرانی مثل امیر قلعه نویی که انصراف داد، برآورد است یا این گزینه ها واقعیت دارند، گفت: مربیان ایرانی همین هایی هستند که گفتند اما یک یا گزینه دیگر هم پیشنهاد دادند. تمام فوتبالی ها ظرفیت فوتبال کشور، مربیان لیگ رجحان و آنهایی که تیمداری می نمایند را می دانند. یکی از مربیان خارجی هم همین سرمربی قطر است. بعضی سرمربیان خارجی که در داخل کشور کار می نمایند هم گزینه هستند. تیم ملی جای رجحانن ها است و رجحانن مربی هم باید برای این تیم انتخاب گردد.

* نمی خواهیم پرونده جدیدی مثل ویلموتس ایجاد گردد

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص مشکل تامین دلار برای استفاده از مربی خارجی، پاسخ داد: ما 2 مشکل داریم. اولین مورد انتقال پول است. دومی اش هم این است که نمی خواهیم پرونده جدیدی مثل ویلموتس ایجاد گردد. در آن پرونده هم این رخ داد. اگر 2 ماه به مربی پول ندهیم، می تواند برود و قراردادش را یک طرفه فسخ کند. ماده 140 است. فیفا هم می گوید اگر هر کشوری در هر جای جهان قراردادی ببندد که مغایر با قوانین فیفا باشد، از قوانین خود برای جریمه کردن استفاده می نماید.

* باید مطمئن شویم که دولت یا خودمان می توانیم پول مربی خارجی را تامین کنیم

وی ادامه داد: یعنی اگر مثلا درمورد مربی داخلی بگوییم OR A CERTAIN FEE(یک مبلغ معین) را برای 3 ماه به مربی می دهیم یا به ما بدهد و خارج گردد، یک بحث داخلی است و اگر طرف شکایت کند، می تواند مطابق همین بند همه پول قراردادش را بگیرد. همانگونه که استراماچونی، کالدرون، برانکو، ویلموتس و ... از این بند استفاده کردند. نمی خواهیم به این موضوع دچار شویم. می خواهیم مطمئن شویم که دولت یا خودمان کامل می توانیم پول را تامین کنیم.

تاج درمورد اینکه اگر از این موضوع مطمئن نشوند، چه خواهد شد، گفت: حتما سراغ مربی داخلی می رویم.

منبع: همشهری آنلاین

به "تاج بالاخره از گزینه خارجی تیم ملی رونمایی کرد ، زمان اعلام نام سرمربی ایران معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاج بالاخره از گزینه خارجی تیم ملی رونمایی کرد ، زمان اعلام نام سرمربی ایران معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید