ترفندهای اقتصادی برای کاهش هزینه سفر

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، اما علت این اختلاف هزینه قابل توجه چیست؟ گاهی اوقات اختلاف هزینه ها با همان ضرب المثل قطره قطره جمع گردد، قابل توجیه است. گاهی اوقات با جمع و جور کردن برخی هزینه های کوچک یا جلوگیری از برخی اشتباه ها می توان، سفر مقرون به صرفه قیمت تری داشت. در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می گردد:شاید پس از بازگشت از سفر آغاز به مقایسه نموده باشید؛ مقایسه میان هزینه های سفر خودتان و هزینه افرادی که به همان مقصد سفر نموده اند. و متوجه شده اید که هزینه های سفر شما خیلی بیشتر از آنها بوده است. اما علت این اختلاف هزینه قابل توجه چیست؟ گاهی اوقات اختلاف هزینه ها با همان ضرب المثل قطره قطره جمع گردد، قابل توجیه است. گاهی اوقات با جمع و جور کردن برخی هزینه های کوچک یا جلوگیری از برخی اشتباه ها می توان، سفر مقرون به صرفه قیمت تری داشت. در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می گردد:

ترفندهای اقتصادی برای کاهش هزینه سفر

1. قیمت بلیط تان را مقایسه کنید

برای خرید بلیط سفر، خصوصاً در سفرهای هوایی، با مراجعه به سایت های آنلاین فروش بلیط هواپیما می توانید قیمت بلیط ایرلاین های مختلف را با هم مقایسه کنید. البته تنها قیمت مشخص نماینده نیست؛ عواملی نظیر کیفیت ایرلاین، نوع هواپیما و زمان پرواز را نیز می توانید هنگام خرید آنلاین بلیط مورد توجه قرار دهید.

2. به هزینه اقامت توجه داشته باشید

برای اقامت نیز، چه در داخل و چه در خارج از کشور، می توانید به سایت های آنلاین رزرو هتل سری بزنید و با مقایسه میان امکانات و سطح هتل ها از یک سو و قیمت هر شب اقامت در آنها، برترین و با صرفه ترین انتخاب را داشته باشید. هنگام رزرو حواس تان به هزینه های جانبی هتل ها هم باشد؛ گاهی در هتل ها بعضی خدمات ارائه می شوند که ممکن است چندان به کار شما نیایند، بنابراین با توجه به احتیاجهای تان خدمات را انتخاب کنید تا مجبور به هزینه اضافی نشوید.

3. موقعیت مکانی هتل را بسنجید

به محض اینکه هزینه اقامت در هتل، به نظرتان مناسب آمد، اقدام به رزرو نکنید. گاهی اوقات بعضی از هتل ها آنقدر از مرکز شهر، مراکز تفریحی، گردشگری و… دور هستند که هزینه رفت و آمدهای تان، همان میزان هزینه کمتر هتل را پوشش می دهد؛ در ضمنً زمان زیادی را هم در این مسیرهای طولانی از دست داده اید. بنابراین پیش از انتخاب هتل به خصوص در سفرهای خارجی که هزینه های رفت و آمدشان بالاست، موقعیت مکانی هتل را روی نقشه یا گوگل مپ نسبت به مرکز شهر، ایستگاه های وسایل حمل و نقل عمومی، مراکز گردشگری و… بسنجید سپس اقدام کنید تا هزینه سفرتان سر به فلک نگذارد.

4. تبدیل ارز را به خارج از کشور موکول نکنید

در سفرهای خارجی، به هیچ وجه مرحله تبدیل ارز را به خارج از کشور موکول نکنید. حتی به فکر تبدیل دلار به یورو هم نباشید. از آنجایی که صرافی های خارج از کشور هزینه زیادی را بابت انواع اقتصادیات ها اخذ می نمایند، بخش قابل توجهی از پول تان را از دست خواهید داد.

بنابراین با یک برنامه ریزی منسجم، میزان پولی را که احتیاج دارید تخمین بزنید و به میزان کافی پول مقصد را با خود ببرید. اگر محدودیت منابع اقتصادی ندارید، حتی می توانید پول بیشتری برای احتیاط با خود به همراه داشته باشید و هر چه باقی ماند، برگردانید. علاوه بر این اگر هنگام خروج از کشور ارز مسافرتی (دلار) دریافت کردید، سعی کنید آن را هم تبدیل به ارز دیگری نکنید و چنانچه به آن مبلغ احتیاج شدید نداشتید، با خود به کشور بازگردانید.

5. بیمه مسافرتی! بیمه مسافرتی و بیمه مسافرتی

برای اخذ ویزا از کشورهای خارجی احتیاج به بیمه مسافرتی دارید، اما اگر سفر خارجی تان احتیاج به ویزا نداشت یا به هر علت مجبور نبودید بیمه مسافرتی بگیرید، به هیچ وجه این موضوع را پشت گوش نیندازید. کسی نمی داند در سفر چه اتفاقاتی رخ می دهد. حتی ممکن است یک بیماری ساده، هزینه های هنگفتی روی دست تان بگذارد. خصوصاً که در سفر به علت خستگی، عوض شدن آب و هوا، تغذیه متفاوت و… احتمال بیمار شدن کم نیست. بنابراین، حتی اگر مجبور نیستید، حتماً از بیمه مسافرتی بهره ببرید.

6. انعام بدهید اما نه همواره

بسیاری از ما به انعام دادن عادت نموده ایم چه در رستوران، چه در هتل و… . اما حواس تان باشد که هزینه زیادی صرف انعام دادن نکنید. به طور مثال لازم نیست حتماً به میزان سایرین در رستوران ها انعام بدهید. یا در هتل ها تنها روز اول یا روز آخر یا اگر دلتان بخواهد فقط این دو روز، انعام بدهید. ضمن اینکه پیش از این کار، سعی کنید اطلاعاتی درباره اش به دست بیاورید مثلاً در هند تنها در رستوران های بسیار لوکس انعام داده می گردد، در ژاپن انعام دادن را مناسب نمی دانند یا حتی در نیوزلند این کار باعث خشم و ناراحتی می گردد. در حالی که در کشوری مانند اتریش انعام ندادن، را بی ادبی می دانند. یا مثلاً در فرانسه در حالت کلی انعام دادن ضروری نیست اما اگر کسی بخواهد این کار را انجام دهد، 1 یا 2 یورو کفایت می نماید.

7. هزینه خورد و خوراک را دست کم نگیرید

گاهی اوقات بی اهمیتی به موضوع خورد و خوراک و تغذیه در سفر، باعث می گردد، هزینه های سفر تان سرسام آور گردد. اگر برنامه تان این است که همه وعده های غذایی را در رستوران ها میل کنید، حواس تان باشد به رستوران هایی بروید که کمتر محل حضور گردشگران است. زیرا بسیاری از رستوران هایی که پاتوق گردشگران هستند، منوهایی با قیمت های نجومی دارند.

از سوی دیگر در پی رستوران های خیلی مقرون به صرفه هم نباشید زیرا ممکن است بر اثر خوردن غذای ناسالم آنها بیمار و مجبور به پرداخت هزینه درمان شوید. ضمن اینکه می توانید کمی تنقلات کم حجم اما مقوی مانند انواع آجیل با خود داشته باشید و از آنها به عنوان میان وعده بهره ببرید تا در صورت گرسنگی لازم نباشد اسنک های گران قیمت خریداری کنید. علاوه بر این زمان هایی که دلتان نوشیدنی سرد یا گرم خواست مجبور نیستید به کافی شاپ بروید و هزینه های آنچنانی بپردازید؛ به جایش می توانید از دستگاه های اتوماتیک فروش نوشیدنی ها و تنقلات (vending machine) خرید کنید، قیمت آنها بسیار پایین تر از کافی شاپ ها است. مثلاً اگر بخواهید در شهر ونیز یک هات چاکلت ساده را در کافی شاپ بنوشید باید حداقل 4 یورو هزینه کنید در حالی که همین نوشیدنی را می توانید از دستگاه اتوماتیک به قیمت 1 یورو خریداری کنید.

حالا اگر تمام این نکات را لحاظ نموده اید، دیگر در انتها سفر چرتکه نیندازید و خیلی حساب کتاب نکنید؛ سفر شما تمام شده و قرار است تنها خاطره های شیرینی از آن برای تان باقی بماند.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "ترفندهای اقتصادی برای کاهش هزینه سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای اقتصادی برای کاهش هزینه سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید