تمام سورپرایز های 2022 اپل

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، اپل در سال 2021 میلادی، علی رغم همه گیری ویروس کرونا، پیروز شد به اغلب برنامه های از پیش معین شده خود برای معرفی گجت های هوشمند دست یابد و بسیاری از محصولات مورد انتظار خود همانند گوشی های هوشمند سری آیفون 13 و ردیاب AirTag را روانه بازار کند. به نظر می رسد در سال 2022 نیز این شرکت بتواند به زمانبندی های خود پایبند بماند و محصولات جدیدی را روانه بازار کند که ما قصد داریم در اینجا به معرفی آن ها بپردازیم.

تمام سورپرایز های 2022 اپل

مک بوک ایر 2022

یکی از محصولات تازه مورد انتظار اپل که در راه است، مک بوک ایر کاملاً بهینه شده می باشد. شایعه شده که مک بوک ایر تازه دارای طراحی لبه های تخت است که از طراحی سنتی قبلی گوه ای این محصول که در جلو باریک تر و عقب ضخیم تر است، دور می گردد. مینگ چی کو، افشاگر سرشناس اپل نیز گزارش داده است که مک بوک ایر 2022 در رنگ های تازهی مشابه رنگ های آی مک 24 اینچی عرضه خواهد شد. بعلاوه مشابه آی مک، مک بوک ایر تازه ظاهراً دارای حاشیه های سفید و صفحه کلید سفید خواهد بود. بعلاوه شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه مک بوک ایر می تواند دارای بریدگی مشابه مک بوک پرو تازه باشد، اما تعیین نیست که آیا این مورد اخیر واقعاً محقق خواهد شد یا خیر.

در نهایت از نظر قدرت پردازنده، مک بوک ایر تازه اولین مکی خواهد بود که از نسل بعدی تراشه M2 استفاده می نماید. بلومبرگ گزارش داده است که پردازنده M2 دارای همان تعداد هسته محاسباتی M1 است، اما سریعتر کار می نماید. طبق گزارش ها، مک بوک ایر تازه قرار است در اواسط سال 2022 عرضه گردد و احتمالاً کمی گرانتر از مک بوک ایر فعلی است که از 999 دلار شروع می گردد.

مک مینی و مک پرو 2022

جای تعجب نیست که توسعه Apple Silicon در سال 2022 نیز ادامه خواهد داشت و این سال ممکن است سالی باشد که این توسعه تکمیل می گردد. طبق گزارش بلومبرگ، اپل در حال برنامه ریزی یک مک پرو تازه است که از سیلیکون اپل پشتیبانی می نماید. این دستگاه از نظر طراحی می تواند تقریباً نصف مقدار مک پرو فعلی باشد. شایعه شده است که مک پرو تازه در 20 یا 40 پیکربندی هسته محاسباتی، متشکل از 16 هسته با کارایی بالا یا 32 هسته با کارایی بالا و چهار یا هشت هسته با کارایی بالا ارائه می گردد. طبق گزارش ها، گزینه های GPU شامل گزینه های 64 هسته ای و 128 هسته ای می گردد. در همین حال، به نظر می رسد اپل در حال برنامه ریزی یک به اصطلاح مک مینی پرو با نسل تازه طراحی صنعتی است. جان پراسر، دیگر افشاگر سرشناس دنیای فناوری گزارش داده است که مک مینی تازه دارای یک شاسی خارجی تازه با سطح بازتابنده پلکسی گلاس در بالا خواهد بود.

آی مک تازه 2022

در حالی که اپل آی مک 24 اینچی تازه خود را در آوریل 2021 معرفی کرد، هواداران آی مک 27 اینچی بزرگ تر هنوز منتظر رونمایی از این محصول هستند. در واقع، آی مک 27 اینچی یکی از معدود دستگاه های مجهز به اینتل است که هنوز در خط فراوری مک اپل موجود است. به این ترتیب، انتظار می رود اپل در سال 2022 یک آی مک 27 اینچی تازه مجهز به سیلیکون اپل را معرفی کند. آی مک تازه احتمالاً دارای یک تراشه سیلیکونی پیشرفته اپل در داخل خواهد بود، در حالی که شایعات بعلاوه نشان می دهند که نمایشگر مینی ال ای دی و فناوری ProMotion نیز در این سال برای اولین بار به آی مک بیایند. شایعات دیگری نیز نشان می دهند که iMac مانند مک بوک پرو تازه دارای پیکربندی مدل پایه 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD خواهد بود. طبق گزارش ها، پورت های iMac تازه شامل یک پورت HDMI، یک اسلات کارت SD و چندین اتصال USB-C/Thunderbolt خواهد بود.

آیپد پرو 2022

آیپد پرو در سال 2021 با انتقال به تراشه M1 و بعلاوه نمایشگر مینی ال ای دی در سایز 12.9 اینچی، به روز رسانی قابل توجهی دریافت کرد. اندکی پس از معرفی آیپد پرو 2021، شایعات در خصوص انتظارات از نسل بعدی این مدل شروع شد. بلومبرگ گزارش داده است که اپل در حال توسعه یک آیپد پرو بازطراحی شده با پشت شیشه ای است. این تغییر به آیپد پرو اجازه می دهد تا برای اولین بار از شارژ بی سیم و بعلاوه شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی کند. شارژ بی سیم معکوس به شما این امکان را می دهد که یک دستگاه سازگار با شارژ بی سیم مانند آیفون یا ایرپاد را در پشت آیپد پرو قرار دهید تا آن دستگاه را شارژ کنید. یکی دیگر از تغییرات آیپد پرو 2022، توسعه فناوری نمایشگر مینی ال ای دی به آیپد پرو 11 اینچی برای اولین بار است. این فناوری نمایشگر برای اولین بار در سال 2021 به آیپد پرو 12.9 اینچی آمد. در خصوص تاریخ عرضه، اپل معمولاً در نیمه اول سال میلادی و در بهار، مدل های تازه iPad Pro را عرضه می نماید.

گوشی آیفون SE 3

اولین آیفون تازهی که در سال 2022 از اپل انتظار داریم، نسل سوم آیفون SE است. انتظار می رود آیفون SE 3 مشابه آیفون SE فعلی باشد، با این تفاوت که تراشه A15 و اتصال 5G به نسل تازه اضافه خواهد شد. از طرف دیگر، شایعاتی نیز وجود دارد که نشان می دهد اپل در حال کار بر روی نوعی آیفون SE پلاس با نمایشگر بزرگتر است، اما تعیین نیست که آیا این آیفون در سال 2022 عرضه می گردد یا خیر. به هر حال، انتظار می رود آیفون SE 3 در نیمه اول سال 2022 عرضه گردد.

گوشی های سری آیفون 14

شایعه شده است که آیفون 14 یک تغییر اساسی در خط فراوری آیفون خواهد بود، و مینگ-چی کو پیش بینی می نماید که این سری شامل دو مدل 6.1 اینچی و دو مدل 6.7 خواهد بود. علاوه بر این شایعه شده است که نام های تجاری مدل های مختلف این سری، آیفون 14، آیفون 14 مکس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس خواهد بود و کو معتقد است که آیفون 14 مکس پایین ترین قیمتی را که تا به حال برای یک آیفون بزرگ 6.7 اینچی وجود داشته، خواهد داشت. جان پراسر نیز این تغییرات را تایید نموده و معتقد است که آیفون 14 دارای طراحی مشابه آیفون 4 خواهد بود.

در همین حال، انتظار می رود آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس از طراحی تازه صفحه نمایش سوراخ دار بهره ببرند. اگر طراحی سوراخ پانچ برای شما آشنا به نظر می رسد، به این علت است که در حال حاضر در بسیاری از پرچمداران اندرویدی پیشرفته استفاده می گردد. برای اپل منطقی است که این طراحی را در آیفون 14 بپذیرد. به گفته کو، آیفون 14 بعلاوه شامل بهبود های چشمگیری در دوربین جلو خواهد بود. از نظر دوربین پشتی نیز وی می افزاید که آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به 48 مگاپیکسل ارتقا خواهند یافت که نسبت به سنسور 12 مگاپیکسلی آیفون 12 افزایش چشمگیری خواهد بود. انتظار می رود سری آیفون 14 در سپتامبر 2022 معرفی و عرضه گردد.

اپل واچ سری 8

انتظار می رود سری اپل واچ نیز در سال 2022 بازنگری گردد. کو گزارش داده است که اپل سه مدل تازه اپل واچ را در پاییز 2022 عرضه خواهد نمود که شامل یک اپل واچ تازه سری 8، یک اپل واچ تازه SE و یک نسخه اسپرت مجذوب کننده که قبلا شایعه شده بود. از نظر فناوری های سلامت، انتظار می رود اپل واچ سری 8 حسگر دمای بدن را اضافه کند که امکان ردیابی سلامت و تناسب اندام بیشتری را فراهم می نماید. متأسفانه، ما هنوز منتظر جزئیات بیشتری در خصوص اپل واچ سری 8 و سایر مدل ها هستیم که قرار است در سال 2022 راهی بازار شوند.

ایرپادز پرو 2

طبق گزارش ها، اپل در حال برنامه ریزی نسل دوم AirPods Pro برای عرضه در سال 2022 است. انتظار می رود این ایرپادز تازه تمرکز تازهی بر فناوری های ردیابی سلامت و تناسب اندام و بعلاوه طراحی کاملاً تازه داشته باشد. کوین لینچ، معاون اپل، نیز در مصاحبه ای که در ماه ژوئن 2021 انجام داد، به امکان استفاده از AirPods تازه برای نظارت بر سلامت بدن اشاره نمود. بلومبرگ گزارش داده است که نسل دوم ایرپاد پرو دارای طراحی فشرده تر است که خروجی جریان از پایین ایرپاد پرو را حذف می نماید. در واقع این طرح می تواند چیزی شبیه به Amazon Echo buds باشد که دارای طراحی بدون پایه و کاملا گرد است. با این حال، این تغییرات تضمینی نیستند. گفته می گردد که اپل برای حذف پایه AirPods Pro با چالش هایی روبرو شده است و در عین حال چالش هایی مانند حالت شفافیت، تراشه H1 و حذف نویز نیز وجود دارد. به این ترتیب، اپل ممکن است به طراحی فعلی کمتر جاه طلبانه AirPods Pro رضایت دهد.

هدست AR/VR

آخرین، اما نه کم اهمیت ترین، سال 2022 نیز طبق گزارش ها سالی خواهد بود که اپل اولین نسخه از هدست AR/VR را که مدت ها شایعه شده بود، عرضه می نماید.

منبع: 9to5mac

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ آقا ایرج

منبع: فرارو

به "تمام سورپرایز های 2022 اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام سورپرایز های 2022 اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید