راهنمای جامع خرید لپتاپ؛ هر آنچه باید بدانید

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، از آنجایی که لپتاپ ها یکی از ابزارهای بسیار مهم در زندگی دیجیتالی ما تلقی می شوند و هزینه به نسبت هنگفتی دارند، قبل از خرید باید چند نکته مهم و حیاتی را مد نظر داشته باشید. این یادداشت می تواند برای خرید لپتاپ یک راهنمای جامع و مفید باشد.

راهنمای جامع خرید لپتاپ؛ هر آنچه باید بدانید

لپتاپ ها به عنوان رایانه هایی که قابل حمل هستند، ابزار بسیار عالی برای کار و حتی تحصیل به شمار می روند. با توسعه علم فناوری و سخت افزار، سازنده های مطرح جهان کوشش نموده اند تا لپتاپ های بالا رده و بعلاوه مخصوص برای تجربه بازی های ویدیویی را توسعه دهند. به همین علت لپتاپ های حال حاضر در طیف بسیار گسترده ای طراحی و عرضه می شوند. با این اوصاف، می توان لپتاپ ها را مثل بسیاری از محصولات دیگر به سه رده مالی، میان رده و بالا رده تقسیم بندی کرد. جدا از بحث بودجه، قبل از خرید باید چند ویژگی مهم را در لپتاپ ها آنالیز کرد تا شما قادر باشید برترین مدل لپتاپ را بر اساس احتیاجهای خود بخرید.

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ پی مدل Victus 15-FA0031DX

31,100,000

29,790,000

تومان

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل R465FA-EB028

15,537,000

تومان

خرید لپتاپ از وبلاگ آقا ایرج

مشاهده همه

راهنمای سریع حداقل مشخصات یک لپتاپ خوب

اگر قصد دارید به سرعت اطلاعاتی را در هر زمینه دریافت کنید، خرید یک لپتاپ با حداقل مشخصات زیر به کار شما خواهد آمد. التبه این مشخصات برای انجام کارهای روتین در نظر گرفته شده و طبیعتا برای انجام کارهای سنگین مثل رندر فیلم و تجربه بازی های ویدیویی روز جهان، شما به یک لپتاپ با مشخصات قوی تر احتیاج پیدا خواهید کرد.

  • صفحه نمایش 12.4 تا 14 اینچ: مناسب برای افرادی که در پی یک لپتاپ جمع و جور با اندازه کوچک می گردند.
  • رزولوشن: 1920 x 1080 IPS
  • پردازنده: Core i5 یا Ryzen 5
  • رم: 8 گیگا بایت
  • فضای ذخیره سازی: SSD (به جای HDD)
  • عمر باتری: بالای 4 ساعت شارژ
  • اگر قصد دارید که لپتاپ شما از قابلیت های یک تبلت هم بهره ببرد بهتر است خرید لپتاپ های هیبریدی (2 In 1) را در نظر بگیرید.
  • کروم بوک ها یک لپتاپ ایده آل برای نوجوانان و دانش آموزان به حساب می آیند اما کاربرد کروم بوک ها همچنان در حال رشد است. لپتاپ های دارای سیستم عامل ویندوز و همین طور مک بوک ها هر کدام قابلیت های مجذوب نماینده خاص خودشان را دارند و انتخاب نوع سیستم عامل کاملا بستگی به سلیقه و ذائقه شما دارد.

در ادامه به طور بیشتری به هر مولفه مهم قبل از خرید لپتاپ می پردازیم:

1. انتخاب سیستم عامل؛ ویندوز یا مک؟

سیستم عامل لپتاپ کاملا بستگی به سلیقه شما دارد اما اگر به هیچ یک از سیستم عامل های مشهور حس وفاداری بسیار زیادی ندارید، انتخاب سیستم عامل ویندوز می تواند برای شما بهتر باشد. هر چند، هر یک از سیستم عامل های گفته شده نقاط قوت و ضعف منحصر به خود را دارند.

ویندوز 11 (یا ویندوز 10)

منعطف ترین سیستم عامل در حال حاضر ویندوز 11 است که روی بیشتر لپتاپ ها اجرا می گردد. نوت بوک های ویندوزی از قیمت های متنوعی برخوردار هستند. شما می توانید یک لپتاپ ویندوزی زیر 150 دلار را هم پیدا کنید که ویژگی های قابل قبولی را به کاربر هدیه می دهد. ویندوز 11 در حال حاضر آخرین نسخه از سیستم عامل شرکت مایکروسافت تلقی می گردد که نسبت به ویندوز 10 پیشرفت هایی نظیر تعامل کاربری بهتر و قابلیت Snap view را داراست. از ماه اکتبر 2021 که ویندوز 11 منتشر شد، تا به حال بهینه سازی های متعددی به این سیستم عامل اضافه شد. حالتِ مزاحم نشوید و Focus sessions از مهم ترین بهینه سازی های این سیستم عامل محسوب می گردد. لپتاپ های دارای ویندوز 11 برای کاربران حوزه تجارت، پژوهشگران و دانشجویان بسیار عالی است و می توان لپتاپ های گیمینگ خوبی را هم در قیمت های بالا یافت.

macOS اپل

تمامی مک بوک ها با آخرین نسخه از سیستم عامل macOS Ventura عرضه می شوند. این سیستم عامل، کارایی شبیه به ویندوز 11 داشته اما رابط کاربری اش تا حدودی فرق دارد. برای مثال به جای استفاده از دستیار صوتی کورتانا در ویندوز، در مک بوک و سایر محصولات اپل رابط سیری (Siri) وجود دارد. یک نقطه ضعف macOS در این است که مک بوک ها معمولا با یک صفحه لمسی عرضه نمی شوند. با وجود این که اپل کوشش نموده تا نرم افزارهای iPad را برای لپتاپ های شرکت خود هم عرضه کند، استفاده از صفحه لمسی گزینه به مراتب بهتری نسبت به ماوس از دید بسیاری از کاربران به نظر می رسد.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-HD

41,000,000 تومان

مشاهده و خرید

لپتاپ هیبریدی یا غیر هیبریدی؟

در حال حاضر لپتاپ های زیادی وارد بازار شده اند که تحت عنوان هیبریدی یا 2-in-1 شناخته می شوند. به طور کلی به دستگاه هایی هیبریدی گفته می گردد که در هر زمان که کاربر می خواهد بتوان از دو حالت تبلت و حالت لپتاپِ دستگاه استفاده کرد. تا به حال دو نوع لپتاپ هیبریدی عرضه شده است: مدل های جدا شدنی و تبدیل شدنی. در مدل های جدا شدنی، کیبورد از لپتاپ جدا شده اما در لپتاپ های تبدیل شدنی، صفحه نمایش روی یک لولا می تواند تا 360 درجه هم بچرخد تا یک حالت شبیه به تبلت ایجاد گردد.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook X571GT-BQ005T

28,200,000 تومان

مشاهده و خرید

با وجود این که لپتاپ های هیبریدی مجذوب نمایندهیت های خاص خود را دارند، نقاط ضعف متعددی برای این نوع لپتاپ ها گزارش شده که در یک مقاله جداگانه تحت عنوان همه چیز درباره لپتاپ هیبریدی؛ دو محصول در یک دستگاه شرح داده ایم. به طور خلاصه، لپتاپ های هیبریدی بیشتر مورد پسند و مورد کاربرد افرادی است که در عرصه های طراحی گرافیک، فتوشاپ و مدل سازی سه بعدی مشغول به کار هستند.

انتخاب اندازه درست؛ چند اینچ؟

قبل از آنالیز قیمت و حتی مشخصات فنی، بر شما واجب است تا به این موضوع بپردازید که لپتاپ باید چه اندازه ای داشته باشد. طبیعتا یک لپتاپ با صفحه نمایش کوچکتر، وزن سبک تری را هم داراست. به طور کلی می توان لپتاپ ها را از جنبه صفحه نمایش به چهار دسته کلی تقسیم کرد:

  • 11 تا 12 اینچ: سبک ترین و نازک ترین سیستم ها از صفحه نمایش 11 الی 12 اینچ برخوردار هستند و به طور معمول تقریبا 900 گرم الی 1.3 کیلوگرم وزن دارند.
  • 13 تا 14 اینچ: نسبت به مورد قبلی سنگین تر (1.5 کیلوگرم) بوده و صفحه نمایش بهتری دارد.
  • 15 تا 16 اینچ: پرطرفدارترین اندازه ممکن مربوط به لپتاپ های 15 اینچی است که به طور کلی 1.5 تا 2.5 کیلوگرم وزن دارند. اگر در پی یک صفحه نمایش قابل تحمل برای تجربه بازی های ویدیویی و تماشای فیلم و سریال هستید، این اندازه برای شما مناسب خواهد بود. بعلاوه به منظور حمل و نقل این لپتاپ هم بیشتر کیف ها مناسب خواهد بود. بیشتر کول پدها هم برای این اندازه طراحی می شوند.
  • 17 اینچ: اگر می خواهید مدام لپتاپ را روی یک میز برای بیشتر اوقات قرار دهید، لپتاپ با صفحه نمایش 17 اینچ می تواند گزینه خوبی برای کار و تجربه بازی باشد. هر چند، وزن بیشتر این نوع لپتاپ ها و مصرف باتری بیشتر شاید دردسرساز باشد.

لپ تاپ 15.6 اینچی دل مدل VOSTRO 3510-A

33,900,000 تومان

مشاهده و خرید

کیبورد دارای تاچ پد؛ ضروری یا انتخابی؟

یک لپتاپ برترین تنظیمات را هم که داشته باشد، اما اگر ارگونومی قابل تحملی نداشته باشد، تجربه خوبی برای کاربر در پی ندارد. اگر شما قصد دارید کارهای زیادی را با لپتاپ انجام دهید، حتما نوع کیبورد و چینش دکمه های آن را آنالیز کنید. به طور معمول با فشردن یک دکمه از کیبورد، 1 الی 2 میلی متر دکمه مورد نظر باید فرو رود. بعلاوه دقت کنید بین دکمه ها فاصله کافی وجود داشته باشد؛ چراکه اگر زیاد با فرایند های تایپ سر و کار داشته باشید، یک کیبورد نامناسب می تواند مدام حس بدی را به شما القا کند.

از طرفی، دقت کنید که یک کیبورد دارای تاچ پد به مراتب بهتر و کارآمدتر از یک کیبورد بدون تاچ پد است. بعلاوه حواستان باشد که تاچ پد، دقت لازم را داشته و بتوان حرکت های مختلف زیادی را با استفاده از تاچ پد اجرا کرد. در بعضی از مدل های لپتاپ، بین دو دکمه G و H یک دکمه خاصی وجود دارد که به شما اجازه می دهد بدون برداشتن دست خود از روی کیبورد در فضای دسکتاپ به گشت و گذار بپردازید.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل V15-RD

21,600,000 تومان

مشاهده و خرید

مشخصات فنی؛ کدام مهم تر است؟

لپتاپ ها هم مانند رایانه های شخصی دارای قطعاتی هستند که باید قبل از خرید محصول، به اعداد و ارقام و صد البته کیفیت هر کدام از قطعات دقت کرد. با این حال، طبیعتا هر اندازه کیفیت قطعه بالاتر باشد، هزینه لپتاپ هم بیشتر خواهد بود.

پردازنده (CPU)

به زبان بسیار ساده، پردازنده مغز کامپیوتر محسوب می گردد و در عملکرد لپتاپ نقش بسیار حیاتی دارد. در ادامه از قوی ترین پردازنده به ضعیف ترین پردازنده ای که می توانید تهیه کنید به طور مروری و خلاصه وار می پردازیم:

پردازنده های نسل دوازدهم اینتل

نسل دوازدهم، نوترین نسل پردازنده های اینتل به شمار می روند که تحت عنوان آلدر لیک (Alder Lake) وارد بازار شده اند. به طور خلاصه، در این پردازنده ها یک چیپ هفت نانومتری به همراه کارت گرافیک Iris Xe تعبیه شده که سرعت تقریبی Ghz 5.5 به همراه پشتیبانی از تاندربولت 4 را دارا هستند. شرکت اینتل برای لپتاپ های بالارده پارامترهایی را تنظیم نموده تا با این پردازنده بتوان حداقل 9 ساعت شارژ را تامین کرد.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15-HI

36,840,000 تومان

مشاهده و خرید

اینتل Core i9

پردازنده های Core i9 سرعت عملکرد به مراتب بیشتری را نسبت به سایر مدل های لپتاپ در پی دارند. این نوع پردازنده ها بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که از لپتاپ های خود می خواهند کارهای سنگین متعددی را به طور روتین طلب نمایند.

اینتل Core i7

این پردازنده، به خصوص مدل هایی که یک عدد به همراه حرف H دارند، از اندازه وات بیشتر بهره برده و به طور معمول 10 و 14 هسته ای هستند. مدل های P و U مصرف برق کمتری داشته و به تبع عملکردشان هم تا حدودی ضعیف تر از سایر مدل های هم تراز محسوب می گردد. اگر قصد خرید پردازنده با این نوع مدل را دارید، دقت کنید که عدد 12 کنار نام مدل باشد؛ چراکه این نوع مدل ها نوترین محصولات اینتل محسوب می شوند.

اینتل Core i5

اگر در پی یک پردازنده هستید که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد، مدل های Core i5 مناسب هستند. مدل هایی که نامشان با حرف U تمام می شوند، رایج ترین مدل در این زمینه تلقی می شوند که مصرف کمتر و عملکرد بهتر به منظور حفظ شارژ باتری لپتاپ دارند. در حالی که مدل های P از اندازه وات بیشتری برخوردار هستند و از لحاظ عملکردی قدرت بیشتری از خود نشان می دهند.

اینتل Core i3

این مدل ضعیف تر از مدل Core i5 به شمار می رود و به همین علت، قیمت کمتری دارد. اگر می توانید روی بودجه بهتر حساب باز کنید، خرید مدل اینتل Core i3 و مدل های ضعیف تر پیشنهاد نمی گردد. در عصر حاضر، حداقل پردازنده مطلوب Core i5 است.

اینتل Xeon

پردازنده های به شدت قدرتمند و بعلاوه گران قیمت برای لپتاپ های فوق العاده قوی محسوب می شوند. اگر شما قصد دارید از لپتاپ برای کارهای مهندسی بسیار پیچیده استفاده کنید یا تدوینگر ویدیویی هستید، پردازنده های اینتل زئون برای شما بسیار عالی تلقی شده اما از طرفی دیگر دقت کنید که مصرف باتری لپتاپ هایی که این نوع پردازنده را دارند بسیار بالاست.

اینتل پنتیوم / سلرون

این پردازنده ها در پایین ترین سطح ممکن قرار دارند و صرفا از لپتاپ ها با این پردازنده ها باید برای وب گردی و ویرایش اسناد متنی استفاده کرد.

اینتل Core m / Core i5 / i7 Y Series

پردازنده هایی با قدرت پایین و به تبع فراوری گرمای بسیار کم محسوب می شوند که به فن و سیستم خنک نماینده احتیاج ندارند. عملکرد این مدل ها بهتر از سلرون بوده اما نسبت به مدل سری U کمی از لحاظ کیفیت در رتبه پایین تر قرار می گیرند.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R565EP-MKC

40,500,000 تومان

مشاهده و خرید

AMD Ryzen 5000 و 6000

چیپ های نو شرکت AMD است که به منظور رقابت با مدل های Core i5 و Core i7 شرکت اینتل طراحی شده اند. بعضی از پردازنده های رایزن 5000 و 6000 حتی بهتر از مدل های هم تراز خود از شرکت اینتل به حساب می آیند. به همین علت بعضی از مدل های AMD عملکرد بهتری از لحاظ فنی داشته و در عین حال قیمت کمتری نسبت به لپتاپ های دارای پردازنده اینتل دارند.

AMD سری A، FX و E

این پردازنده های AMD روی لپتاپ های مقرون به صرفه قیمت پیدا می شوند. شرکت از این پردازنده ها به نام APU یاد می نماید. لپتاپ ها با این پردازنده بیشتر به درد تماشای محتواهای ویدیویی و وب گردی می خورند.

پردازنده های M1 و M2 شرکت اپل

پردازنده های M1 و M2 مبتنی بر معماری ARM در حد و اندازه ای طراحی شده اند تا با لپتاپ های موجود در بازار وارد رقابت شوند.

رم

بعضی از لپتاپ های زیر 250 دلار تنها با چهار گیگابایت رم عرضه می شوند اما در حال حاضر شما حداقل باید 8 گیگابایت رم را برای یک سیستم لپتاپ در نظر بگیرید. هر چند، اگر بودجه بیشتری را بتوانید تامین کنید، خرید رم 16 گیگابایت گزینه ایده آل به نظر می رسد. در حال حاضر، برای افرادی که یک لپتاپ بالا رده می خواهند خرید یک لپتاپ با رم 32 گیگابایت چندان عاقلانه نیست و برای بازی های ویدیویی بالا رده کنونی همان 16 گیگابایت رم هم کفایت می نماید.

فضای ذخیره سازی (SSD)

وجود یک SSD مناسب برای سرعت بخشیدن به عملکرد پردازنده به شدت مهم است. اگر شما بتوانید به جای HDD، در داخل لپتاپ خود یک SSD داشته باشید، از لحاظ سرعت عملکرد نرم افزارها و سرعت بارگذاری بازی های ویدیویی تجربه به شدت رضایت بخشی را پیدا خواهید کرد.

در میان SSD، واحدهای PCIe x4 یا (NVME) سرعت تقریبا سه برابر بیشتری را نسبت به درایوهای معمولی SATA دارند. در لپتاپ هایی که قیمت زیر 250 دلار دارند، از حافظه eMMC استفاده می نمایند که از لحاظ فنی جامد هستند اما از یک هارد درایو مکانیکی سریع تر نیستند.

صفحه نمایش

به طور یک قاعده کلی، تعداد پیکسل های بیشتر، کیفیت تصویر بهتر را در پی دارد. در حال حاضر لپتاپ های زیادی هنوز از صفحه نمایش 768 x1366 استفاده می نمایند اما شما برای خرید لپتاپ بهتر است حداقل یک پنل فول اچ دی را انتخاب کنید؛ یعنی حداقل ابعاد تصویر 1080 x 1920 به عنوان مشخصات لپتاپ ذکر شده باشد. لپتاپ های بالا رده به ترتیب از رزولوشن های زیر بهره می برند. دقت کنید که هر اندازه رزولوشن صفحه نمایش یک لپتاپ بیشتر گردد، مصرف باتری هم به تبع بیشتر خواهد شد:

  • 2560×1600
  • 3200×1800
  • 3840×2160 (4K)

پنل های IPS دامنه رنگ و شفافیت بیشتری را خواهند داشت. معمولا شفافیت صفحه بیشتر از 300 نیت برای خرید یک لپتاپ میان رده بسیار عالی خواهد بود. خرید لپتاپ ها با صفحات لمسی می تواند 1 الی 2 ساعت شارژدهی کمتری را نسبت به لپتاپ ها با پنل غیر لمسی به همراه داشته باشند. بنابراین، اگر وجود یک صفحه لمسی برای تان ضرورت ندارد، در پی خرید یک لپتاپ با پنل IPS ساده بگردید که حداقل رزولوشن 1080 پیکسل داشته باشد.

کارت گرافیک

اگر شما اهل تجربه بازی های ویدیویی یا اهل ویرایش تصاویر و ویدیوهای مختلف نیستید، وجود چیپست های گرافیکی ادغام شده با پردازنده های لپتاپ می تواند برای شما کافی باشد؛ به خصوص این که از چیپست های Iris Xe که نوترین قطعه از شرکت اینتل محسوب می گردد استفاده کنید. در غیر این صورت، اگر گیمر هستید باید وجود یک کارت گرافیک مجزا، دغدغه بعدی شما باشد.

شبیه به ماجرای پردازنده ها، برای کارت های گرافیک هم دو مدل محصولِ بالا رده و پایین رده در نظر گرفته می گردد. برای تجربه بازی های ویدیویی در حداقل سطح ممکن، استفاده از کارت های گرافیک MX450 یا GTX 1660 مناسب خواهد بود. اگر می خواهید با یک کیفیت میانه و نه عالی به تجربه بازی های نو بپردازید، مدل های RTX 3050 و RTX 3050 Ti برای خرید خوب است. برای تجربه برترین کیفیت گرافیکی ممکن از مدل RTX 3060 و مدل های بالاتر می توانید استفاده کنید که قیمت بیشتری دارند.

خرید یک مک بوک را صرفا برای تجربه بازی های ویدیویی پیشنهاد نمی کنیم. با این حال، پردازنده های نسل نو مک توان رقابت با مدل های اینتل را دارد. بعلاوه پردازنده Radeon RX 6000 که شرکت AMD اخیرا آن را عرضه نموده هم در فهرست برترین پردازنده ها قرار می گیرد.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-VLA i7 32GB 1T 256

5 %

48,500,000

46,075,000 تومان

مشاهده و خرید

پورت ها

در بحث اتصالات، دقت کنید که وجود USB Type C، تاندربولت 4 یا حتی وجود جایگاه های USB4 که نوا عرضه شده یک مزیت بسیار مهم تلقی می شوند. دقت کنید که پورت های USB 3.0 حداقل دو مورد روی دستگاه تعبیه شده باشد. بعلاوه وجود جک 3.5 میلی متری و پورت HDMI هم برای یک لپتاپ لازم است. وجود SD card reader یک مزیت خوب می تواند باشد اما اگر هم در یک لپتاپ وجود نداشت، نمی توان به آن خرده گرفت؛ درست مثل قابلیت تاندربولت 4.

جایگاه USB Type-C هم یک نکته بسیار مثبت تلقی می گردد؛ چراکه به وسیله این جایگاه می توان کابل و هاب های این نوع USB را به طور مستقیم به لپتاپ متصل کرد. این نکته را هم مد نظر قرار دهید که در لپتاپ های نو، خبری از سی دی و دی وی دی درایور نیست؛ چراکه سازندگان با توجه به دانلودی بودن بیش از نود درصد اطلاعات، از طراحی جایگاه و تعبیه این قطعه در لپتاپ های نسل نو خودداری می نمایند.

باتری لپتاپ؛ یک عامل بسیار مهم

اگر قصد دارید یک لپتاپ بسیار قوی یا گیمینگ را بخرید، حتما دقت کنید که اندازه شارژ باتری به اندازه باشد. البته، مدت زمانی که یک لپتاپ شارژ نگه می دارد کاملا بستگی به نوع رفتار کاربری با سیستم عامل است. به طور معمول اندازه شارژ بالای هفت ساعت بسیار ایده آل است اما در لپتاپ های گیمینگ معمولا 4 ساعت شارژدهی یک امر طبیعی است. خرید یک لپتاپ با اندازه شارژ کمتر از سه ساعت چندان معقولانه نیست.

برند و اندازه بودجه؛ عامل مهم در خرید لپتاپ

در حال حاضر اگر صرفا می خواهید یک لپتاپ مناسب برای کارهای اداری و وب گردی را بخرید، می توانید از لپتاپ ها با قیمت کمتر از 200 دلار بهره به این منظور بهره برداری کنید. اگر در پی یک لپتاپ هستید که هم از پس نرم افزارهایی مثل ادوبی فتوشاپ و پریمیر بر بیاید و هم بتوانید بازی های روز جهان را با کیفیت میانه رو به بالا بازی کنید، لپتاپ های 350 الی 600 دلاری می توانند گزینه خوبی برای شما تلقی شوند. این نوع لپتاپ ها معمولا پردازنده Core i5 و هشت گیگا بایت رم داشته و حداقل از یک SSD با فضای 256 گیگابایت استفاده می نمایند. استفاده از این لپتاپ ها تا حداقل دو الی سه سال آینده بدون مشکل خواهد بود اما در ادامه، در تجربه نرم افزارهای سنگین تر و بازی های با کیفیت تر با مشکل روبه رو خواهید شد. اگر بتوانید کمی روی بودجه خود بیشتر کار کنید، خرید لپتاپ های بین 600 الی 900 دلار می تواند یک خرید معقولانه تر و منطقی تر تلقی گردد. در این دامنه قیمتی، اپل مک بوک ایر M1 هم می توان خرید که مجذوب نمایندهیت های منحصر به فرد خود را داراست. با این حال، خرید مک بوک صرفا برای هدف گیمینگ اصلا پیشنهاد نمی گردد. برای این هدف، دو برند MSI و Asus توانسته اند مدل های گیمینگ میان رده قابل توجهی را توسعه دهند که محصولات حداقل پنج الی شش سال می توانند از پس اجرای بازی های ویدیویی با کیفیت بسیار خوب بربیایند. با این حال، شرکت لنوو هم در بحث رقابت توانسته با عرضه مدل های مختلف Legion به رقابت با سری GF Katana شرکت MSI و مدل های ROG شرکت ایسوس، حرفی برای گفتن داشته باشد. در نهایت امر، این شما هستید که بسته به احتیاج و بودجه تان یک لپتاپ خوب را تهیه خواهید کرد.

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ پی مدل Victus 15-FA0031DX

31,100,000

29,790,000

تومان

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل R465FA-EB028

15,537,000

تومان

خرید لپتاپ از وبلاگ آقا ایرج

مشاهده همه

سوال و جواب های رایج درباره خرید لپتاپ

برای خرید یک لپتاپ گیمینگ چه مارک و برندی خوب است؟

به طور معمول برندهای ایسوس، MSI و حتی لنوو مدل های گیمینگ مجذوب نمایندهی ساخته و عرضه نموده اند که نقاط مثبت و منفی خاص خود را دارند.

آیا لپتاپ هیبریدی برای من مناسب است؟

اگر اهل طراحی و مدل سازی سه بعدی هستید، خرید لپتاپ هیبریدی می تواند برای شما یک گزینه خوب باشد.

برای خرید یک لپتاپ خوب باید چه نکاتی را آنالیز کرد؟

بسته به احتیاج و کاربردی که از یک لپتاپ سراغ دارید، باید پردازنده، صفحه نمایش، رم، فضای ذخیره سازی و کارت گرافیک را آنالیز کنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای جامع خرید لپتاپ؛ هر آنچه باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع خرید لپتاپ؛ هر آنچه باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید