تک تیرانداز ژاپن از مدار زمین، عکسی ترسناک گرفت!، عکس

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، کاوشگرmoon sniper، تک تیرانداز ماه ژاپن از مدار زمین عکس گرفت.این فضاپیما بعلاوه مانوری برای افزایش مدار خود به دور سیاره ما انجام داد.

تک تیرانداز ژاپن از مدار زمین، عکسی ترسناک گرفت!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ آقا ایرج ، کاوشگر ماه ژاپنی SLIM تصویری ترسناک از زمین را به عنوان آزمایش دوربینی که برای فرود دقیق روی ماه از آن استفاده خواهد نمود، ارسال نموده است. کاوشگر هوشمند برای آنالیز ماه در 6 سپتامبر با موشک H-2A پرتاب شد. طبق گفته آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) این کاوشگر در حال حاضر اولین مرحله حیاتی خود را در مدار زمین با تکمیل یک سری آزمایشات سیستمی پشت سر گذاشته است.

اکنون SLIM از زمین تصویربرداری نموده است و سیاره ما را در وسعت فضا با نیمه پوشیده در سایه نشان می دهد. این عکس آزمایشی از سیستم دوربین بود که به SLIM یاری می نماید موقعیت خود را در هنگام فرود روی ماه مشخص کند.

تصویری که JAXA در 21 سپتامبر به وسیله حساب کاربری SLIM خود در X (که قبلاً توییتر نامیده می شد) ارسال کرد، در فاصله حدودی 100000 کیلومتر از زمین گرفته شده است. تصویر تک رنگ است، زیرا دوربین دوگانه، به عنوان سیستم ناوبری مبتنی بر دید برای شناسایی موقعیت دهانه از روی داده های ذخیره شده در فضاپیما طراحی شده است.

SLIM اکنون در حال برداشتن گام های بعدی خود در سفر طولانی و چرخشی خود به سمت ماه است. SLIM که با نام تک تیرانداز ماه نیز شناخته می گردد، دومین مانور را در ساعت 01:00 به وقت گرینویچ در 26 سپتامبر انجام داد.

این فضاپیما موتور اصلی و پیشرانه های کنترل شرایط خود را 70 ثانیه بعد، در حالی که در مدار خود در نزدیکترین نقطه به زمین قرار داشت، پرتاب کرد. این تقویت، SLIM را به مدار نو و برنامه ریزی شده خود یعنی دورترین نقطه از زمین منتقل کرد.

JAXA هنوز تاریخ برنامه ریزی شده برای فرود ماه را اعلام ننموده است، اگرچه اعلام نموده است که این فضاپیما از لحظه پرتاب سه تا چهار ماه طول می کشد تا به ماه برسد، این مسیر طولانی تر باعث صرفه جویی در سوخت و سبک شدن جرم فضاپیما می گردد.

وقتی فضاپیما به آنجا رسید، آماده می گردد تا توانایی تاچ داون در فاصله 100 متری از نقطه هدف خود را نشان دهد. هدف از این کار آنالیز تکنیک های فرود است که به آسان تر کردن منطقه ها فرود چالش برانگیز برای اکتشاف آنجا یاری می نماید.

منبع: space

227323

منبع: خبرآنلاین

به "تک تیرانداز ژاپن از مدار زمین، عکسی ترسناک گرفت!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تک تیرانداز ژاپن از مدار زمین، عکسی ترسناک گرفت!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید