حراج دست&zwnjنوشته&zwnjهای دیده&zwnjنشده نیوتن و تحقیقات روی اهرام مصر

به گزارش وبلاگ آقا ایرج به نقل از گاردین، مجموعه دیده نشده ای از نامه ها و دست نوشته های آیزاک نیوتن نویسنده و دانشمند انگلیسی به قیمت 378هزار پوند در یک حراجی به فروش رفت. نیوتن در این نوشته ها مطالبی درباره تحقیقاتش برای جست وجو و کشف رازهای مخفی اهرام مصر نوشته بود.

حراج دست&zwnjنوشته&zwnjهای دیده&zwnjنشده نیوتن و تحقیقات روی اهرام مصر

نیوتن ریاضی دان، فیزیک دان، اخترشناس، متخصص الهیات و نویسنده انگلیسی بود که اولین بار جاذبه زمین را کشف کرد. او به عنوان یکی از موثرترین دانشمندان کل تاریخ و یک شخصیت کلیدی در انقلاب علمی شناخته می گردد. کتاب وی شاهکار اصول ریاضی فلسفه طبیعی که برای اولین بار در سال 1687 منتشر شد، مبانی مکانیک کلاسیک را بنا نهاد. همچنین او سهم بزرگی در نورشناسی ایفا کرد. او و گوتفرید لایبنیتس، به طور همزمان و مستقل حساب دیفرانسیل و انتگرال را ایجاد کردند.

کارشناسان و مورخان می گویند بسیاری از بخش های اصلی این دست نوشته ها که گفته می گردد تاریخ 1680 روی آنها وجود دارد، توسط سگ خانگی نیوتن نابود شده است. دست نوشته های این مجموعه نشان می دهد نیوتن سال ها در کنار علوم کیمیاگری درباره ابعاد خارجی اهرام مصر و طول تونل های موجود درون آنها تحقیق می نموده است.

نیوتن اعتقاد داشت مصری های عصر باستان به دانش و اطلاعاتی دسترسی داشتند که در همان زمان مدفون شده است و به دست آیندگان آنها نرسیده است. او امیدوار بود با تحقیق در این زمینه بتواند به اندازه گیری های دقیقی از اوضاع و احوال زمین دست یابد و اینکه ثابت کند جاذبه زمین یک نیروی سیاره ای است. بر اساس دست نوشته های به دست آمده معلوم شده است نیوتن بر این باور بود که مصری های باستان تکنیک های پیشرفته اندازه گیری زمین را داشتند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "حراج دست&zwnjنوشته&zwnjهای دیده&zwnjنشده نیوتن و تحقیقات روی اهرام مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج دست&zwnjنوشته&zwnjهای دیده&zwnjنشده نیوتن و تحقیقات روی اهرام مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید