حمایت 300 میلیاردی بانک کشاورزی از راه اندازی گاوداری شیری 2000 راسی در استان لرستان

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، لرستان یکی از قطب های دامپروری کشور از استان های مهم و دارای قابلیت در توسعه صنعت شیر است .در این استان ودر نزدیکی شهر الیگودرز شهر آبشارها و لاله های واژگون ،روستای سور وجود دارد.

حمایت 300 میلیاردی بانک کشاورزی از راه اندازی گاوداری شیری 2000 راسی در استان لرستان

به گزارش خبرگزاری وبلاگ آقا ایرج به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، روستای سور یکی از هزاران روستایی است که با حمایت بانک کشاورزی، میزبان یکی از عظیمترین طرح های فراوریی کشور شده است. شرکت کشت و صنعت و دامپروری صبا پگاه لرستان، با احداث عظیم ترین طرح گاوداری شیری در استان لرستان با حمایت 300میلیاردی بانک کشاورزی برای 45 نفربصورت مستقیم و برای 300 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد نموده و تحول عظیمی در اشتغال زایی و رونق مالی منطقه و همچنین سیر صعودی میزان فراوریات داخلی به وجود آورده است.

این مجتمع عظیم فراوریی شامل گاوداری تمام صنعتی شیری به ظرفیت 2000راس در زمینی به مساحت (مسقف و غیر مسقف)بیش از41000 متر مربع احداث شده است که 12630متر مربع ،مساحت فضای انبارها، اداری و خدماتی و فضای سیلو به آن اضافه می گردد .

مهندس انصاری پور مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری صبا پگاه لرستان با تاکید بر حمایت 300 میلیارد ریالی بانک کشاورزی و همراهی بانک با این پروژه، گفت :این طرح با ظرفیت 2000 راس دام مولد راه اندازی شده است که با ظرفیت کامل می تواند میزان فراوری شیر در این مجتمع 25 هزار تن شیرو 350 تن گوشت قرمز در سال فراوری کند.

مهندس انصاری پور با اشاره به اینکه فراوری شیر خام مهم ترین مرحله فراوری و فرآوری محصولات لبنی است گفت : این دامداری از مدرن ترین دامداری های کشور است و به منظور افزایش رفاه و سلامت دام ها و همچنین افزایش کیفیت و کمیت شیر فراوریی، از سیستم فری استال استفاده شده است.

این گزارش می افزاید: شرکت کشت و صنعت و دامپروری صبا پگاه لرستان برگ افتخار دیگری از عملکرد بانک کشاورزی در حمایت از کارآفرینی ،فراوری و ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده کشور محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "حمایت 300 میلیاردی بانک کشاورزی از راه اندازی گاوداری شیری 2000 راسی در استان لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت 300 میلیاردی بانک کشاورزی از راه اندازی گاوداری شیری 2000 راسی در استان لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید