خبرنگاران معاون وزیر کشور: طرح فعالیت واحدهای تولیدی نیمه تمام تدوین شده است

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، تهران- خبرنگاران- معاونان امور مالی و عمرانی وزیر کشور در همایش سراسری استانداران از تدوین طرح فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه تمام و اجرای طرح مسکن استیجاری در سطح کشور خبر دادند.

خبرنگاران معاون وزیر کشور: طرح فعالیت واحدهای تولیدی نیمه تمام تدوین شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزارت کشور روز چهارشنبه در کمیسیون تخصصی مالی همایش استانداران سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار گردید، گفت: محور حرکت و برنامه ریزی مالی استانداری ها در امسال، دستورالعمل 30 گانه مالی وزیر کشور است که در چارچوب سیاست های دولت و اولویت های کشور ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: حل چالش های مالی و اتخاذ راهکار های کارآمد برای برون رفت از این چالش ها باید مبنای کار همه استانداران باشد.

معاون مالی وزیر کشور به همین دلیل از تهیه طرح فعال سازی واحدهای فراوریی نیمه تمام در کشور اطلاع داد که در دستورالعمل وزیر کشور به استانداران در سال جهش فراوری مورد تاکید نهاده شده است.

دین پرست گفت: در این همایش دو روزه در نظر داریم با احصای مسائل و چالش های مالی استان های سراسر کشور، برای حل آنها برنامه ریزی کنیم و در این زمینه، پیگیری های لازم را به وسیله ریاست محترم جمهوری و همچنین نهادها و دستگاههای ذیربط انجام خواهیم داد.

مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور نیز با تاکید بر اینکه مسکن جزء پایه ای ترین احتیاج هر فرد در جامعه انسانی است، گفت: با مشارکت شهرداری ها و دهکمک ها به دنبال اجرای طرح مسکن استیجاری در کل کشور هستیم.

وی با تشریح ابعاد این طرح اضافه کرد: قرار است طرح مسکن استیجاری ابتدا به صورت آزمایشی در شهر تهران اجرا گردد و سپس، آن را در سایر شهرهای کشور اجرا کنیم.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه مسکن یکی از محورهای مهم اقتصاد در کشور است، توضیح داد: طبق آمارهای دقیق 26 شغل به صورت مستقیم و 200 شغل به شکل غیرمستقیم با اقتصاد مسکن ارتباط جدی دارند. به همین دلیل، اگر بتوانیم حوزه مسکن را به درستی ساماندهی کنیم، یک جهش جدی را در اقتصاد کشور شاهد خواهیم بود.

عیسی منصوری معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در ادامه این نشست از اولویت های این وزارتخانه در سال پیش رو سخن گفت و اعلام کرد که بسته اشتغال سال 99 با تاکید بر دوره پسا کرونا و شرایط تحریم طرح ریزی شده است.

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: دولت به دنبال اعطای کمک و تسهیلات به بنگاه های مالی آسیب دیده در جریان بحران کرونا است.

معاون وزیر کار با بیان اینکه اولویت بسته های حمایتی دولت با شرکت ها و واحدهایی است که بتوانند نیروی کار خود را حفظ نمایند، اضافه کرد: در نظر داریم ضمن ارتباط مؤثر با کارفرمایان، تسهیلات بانکی خوبی برای این بخش اختصاص دهیم.

منصوری با مرور آمارهای مربوط به بنگاه های مالی آسیب دیده از شیوع کرونا اعلام نمود: سیاست وزارت کار این است که با استفاده از ظرفیت های موجود به بنگاهها کمک کند و تا حد امکان به تداوم فعالیت این بنگاهها کمک رساند.

وی به همین دلیل آمادگی وزارت کار را برای همکاری با بخش مالی وزارت کشور در جهت به اشتراک گذاشتن سیاست های اشتغال و کار آفرینی به منظور اتخاذ بهترین راهبرد اشتغال زایی و کار آفرینی در سطح کشور اعلام کرد.

حفظ امنیت

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویر احمد و دبیر کمیسیون تخصصی امنیتی همایش استانداران سراسر کشور نیز در ادامه همایش گفت: در این جلسه، استانداران، حفظ امنیت را مهم ترین احتیاج عمومی کشور دانستند و از مردم ایران که همیشه در بزنگاه های حساس کمکگر دولت و نظام بوده اند، ستایش کردند.

وی اضافه کرد: در نشست امروز که با حضور استانداران و دبیر شورای امنیت کشور برگزار گردید، راهکارهای جدید برای تحکیم مبانی امنیت داخلی مورد گفتگو نهاده شد.

کلانتری با تاکید بر اینکه امنیت ایران از جنس مردم پایه است، توضیح داد: استانداران در این نشست هم عقیده بودند که نقش مردم در تامین و حفظ ثبات داخلی، به جد تاثیرگذار است و به همین دلیل، بنای سیاستگذاری امنیتی در کشور با موضوع مردم است.

دبیر کمیسیون تخصصی امنیتی همایش استانداران سراسر کشور با اشاره به اینکه قرار است در نشست فردا، اهم تصمیمات گرفته شده در این کمیسیون در همایش استانداران ارائه گردد، اضافه کرد: باید در سیاستگذاری ها و جهت گیری هایمان همیشه رضایت و همراهی مردم را در اولویت قرار دهیم.

وی در ادامه سخنانش به اپیدمی کرونا در کشور اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه با همراهی مردم توانستیم مدیریت خوبی در کنترل بیماری کرونا داشته باشیم .

استاندار کهگیلویه و بویر احمد یادآورشد: باید تا سرانجام کامل این بیماری، پروتکل های بهداشتی و درمانی را رعایت کنیم و با پرهیز از ساده انگاری و عادی جلوه دادن اوضاع، باعث اوج گیری دوباره این بیماری در جامعه نشویم.

ارتباط دوسویه با نمایندگان

محمدعلی طالبی استاندار یزد و دبیر کمیسیون تخصصی سیاسی همایش استانداران نیز پس از برگزاری نشست این کمیسیون به وبلاگ آقا ایرج گفت: یکی از موضوعات مهمی که در جلسه امروز مطرح شد، موضوع ارتباط دوسویه و تعاملی با نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی بود؛ به گونه ای که بتوانیم از همان ابتدای فعالیت مجلس، ارتباط و تعامل بسیار خوبی با مجموعه نمایندگان در راستای منافع مردم و بهبود شرایط کشور برقرار کنیم.

وی اضافه کرد: کمیسیون سیاسی اجلاس استانداران همچنین با توجه به موقعیت زمانی که در آن واقع شده ایم، بعضی از موضوعات مهم جامعه را مورد بحث و آنالیز قرار داد و ثبات سیاسی و انسجام اجتماعی در سطح کشور و تقویت سرمایه اجتماعی یکی از موضوعات اصلی بحث ما بود.

طالبی، موضوع برگزاری انتخابات مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال 1400 و مباحثی پیرامون مشارکت مردم در آنها را از دیگر موضوعات مطرح در کمیسیون تخصصی سیاسی همایش استانداران اعلام کرد.

وی گفت: در این نشست، موضوعات سیاسی و اجتماعی دوره پساکرونا و مباحث مربوط به تقسیمات کشوری نیز مورد آنالیز نهاده شد.

همایش دو روزه استانداران سراسر کشور عصر امروز با فعالیت چهار کمیسیون تخصصی مالی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی در وزارت کشور در تهران شروع شد و پیش از ظهر فردا (پنجشنبه) با سخنرانی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور سرانجام خواهد یافت.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معاون وزیر کشور: طرح فعالیت واحدهای تولیدی نیمه تمام تدوین شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر کشور: طرح فعالیت واحدهای تولیدی نیمه تمام تدوین شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید