روسیه فعالیت اندیشکده آمریکایی در مسکو را ممنوع می نماید

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، ایسنا نوشت: مقامهای روسیه اعلام کردند که تصمیم به ممنوع کردن فعالیت یک اندیشکده آمریکایی سابقاً تحت مدیریت سفیر آمریکا در مسکو به دلیل تشخیص دادن آن به عنوان یک تهدید امنیتی گرفته اند و این ممنوعیت را به زودی اجرایی خواهند کرد.

روسیه فعالیت اندیشکده آمریکایی در مسکو را ممنوع می نماید

روسیه خاطرنشان کرد که به زودی فعالیت اندیشکده موسوم به شورای آتلانتیک را که سابقاً توسط سفیر آمریکا در مسکو اداره می شده ممنوع می نماید چرا که دادستان کل روسیه آن را یک تهدید امنیتی تشخیص داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر دادستان کل روسیه خاطرنشان کرد: معین شده که فعالیت های این سازمان پایه واساس نظم قانون اساسی و همچنین امنیت را در کشور فدراسیون روسیه تهدید می نماید.

این مقام روس جزئیات بیشتری در مورد دلایل این ممنوعیت ارائه نکرد.

این اتفاق بعد از آن رخ می دهد که روسیه در سالهای اخیر اقدام به برخورد با چند سازمان خارجی غیر دولتی دیگر در این کشور نموده است. این روند بعد از آن بالا گرفت که روابط روسیه با غرب در پی بحران سال 2014 اوکراین و درگیری های داخلی اش و تحریم هایی که در ادامه، غربی ها به بهانه این بحران علیه روسیه اعمال کردند تیره شد.

دفتر دادستان کل روسیه همچنین اظهار کرد که حکم ممنوعیت فعالیت این اندیشکده را تحویل وزارت دادگستری روسیه برای اجرا داده است.

اندیشکده شورای آتلانتیک که مقر آن در واشنگتن است به درخواست برای اظهار نظر درباره این گزارش پاسخ نداد. سابقا جان هانتسمن سفیر آمریکا در روسیه از سال 2014 تا 2017 به عنوان رئیس این اندیشکده فعالیت داشته است.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "روسیه فعالیت اندیشکده آمریکایی در مسکو را ممنوع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه فعالیت اندیشکده آمریکایی در مسکو را ممنوع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید