شمار موارد کرونا به حدود 2 میلیون رسید ، هشدار درباره رکود بزرگ اقتصاد جهانی

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، شمار موارد کووید-19 در جهان به به حدود 2000000 مورد رسید و شمار مرگ های ناشی از آن از 125000 مورد گذشت.

شمار موارد کرونا به حدود 2 میلیون رسید ، هشدار درباره رکود بزرگ اقتصاد جهانی

به گزارش وبلاگ آقا ایرج به نقل از گاردین آخرین ارقام دانشگاه جانز هاپکینز شمار موارد کووید-19 در جهان به 1978769 مورد و شمار مرگ های ناشی از آن به 125196 مورد رسیده است.

- ایتالیا، اسپانیا و اتریش اجازه بازگشت برخی از کارکنان را به سر کارهایشان داده اند و این در حالی است که کشورها در سراسر اروپا از افت بیشتر شمار موارد جدید روزانه عفونت با ویروس کرونا خبر می دهند و نخستین گام های محتاطانه برای خروج از قرنطینه و تعطیلی عمومی برای احیای اقتصادهای درهم شکسته شان را برمی دارند.

جمهوری چک اعلام کرددر طرح پنج مرحله ای که از 20 آوریل (اول اردیبهشت) شروع می شود و در 8 ژوئن (20 خرداد) خاتمه می یابد به تدریج محدودیت های قرنطینه را کاهش می دهد. این عضو اتحادیه اروپا تا به حال 6101 مورد ثابت شده بیماری شامل 161 مورد مرگ گزارش کرده است. مقامات چک می گویند همه گیری ویروس کرونا در این کشور فرایند کاهشی پیدا کرده است.

- ولادیمیر پوتین به شهفرایندان روسیه هشدار داد که آماده بحرانی غیرعادی باشند. مسکو پایتخت روسیه اقدامات قرنطینه را سخت تر کرده است و روسیه بالاترین میزان عفونت های جدید روزانه را از هنگام شیوع این بیماری در این کشور گزارش کرد.

- صندوق بین المللی پول پیش بینی اش درباره رشد مالی جهان در سال جاری را که شش ماه پیش در حد 3.3 درصد ارزیابی کرده بود، کنار گذاشت و پیش بینی رشد منفی 3 درصدی را جایگزین آن کرد. این سازمان اکنون می گوید قرنطینه بزرگ ناشی از انتشار ویروس کرونا باعث کاهش فعالیت های مالی به میزانی شدیدتر از رکود مالی پس از بحران مالی 2008 خواهد شد و ممکن است به وضعیتی منتهی شود که از زمان رکود بزرگ مالی دهه 1930 در جهان بی سابقه است.

- آندرو کومو، فرماندار نیویورک پس از این که این ایالت آمریکا اندکی کاهش در شمار روزانه بیماران جدید کووید-19 گزارش کرد، گفت معتقد است شیوع کرونا در نیویورک به قله خود رسیده است.

- بریتانیا 778 مورد جدید مرگ ناشی از کووید-19 در بیمارستان هایش گزاش کرد و شمار مرگ های ناشی از این بیماری در این کشور به 12107 مورد رسید. میزان واقعی مرگ ها اما احتمالا بیشتر است چرا که این ارقام شامل مرگ های افراد به علت ویروس کرونا در خانه ها و آسایشگاه ها نمی شود و بسکمک از بیمارستان ها هنوز دارند ارقام مربوط به دوره تعطیلات عید پاک را گردآوری می کنند.

- فرانسه 762 مورد مرگ جدید ناشی از کووید-19 گزارش کرد. شمار موارد ثابت شده بیماری در این کشور اکنون به 103573 مورد و شمار کل تلفات به 15729 مورد رسیده است. شمار افراد بستری شده در بخش های مراقبت ویژه در این کشور برای ششمین روز پیاپی کاهش یافت از 6821 نفر در روز دوشنبه به 6730 مورد در سه شنبه کاهش یافت.

- نخست وزیر هند بزرگترین قرنطینه کرونای جهان در این کشور را تمدید کرد و این در حالی است که شمار موارد کووید-19 در این کشور از 10000 مورد گذشت. عمده جمعیت 1.3 میلیارد نفری هندی اکنون باید تا 3 مه (13 اردیبهشت) در خانه بمانند، اما برخی از محدودیت ها از 20 آوریل (اول اردیبهشت) برداشته می شد تا به افراد فقیری که به دستمزد روزانه شان وابسته هستند، کمک شود.

منبع: همشهری آنلاین

به "شمار موارد کرونا به حدود 2 میلیون رسید ، هشدار درباره رکود بزرگ اقتصاد جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار موارد کرونا به حدود 2 میلیون رسید ، هشدار درباره رکود بزرگ اقتصاد جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید