طرز تهیه حلیم بادمجان،غذای محلی استان های شیراز، اصفهان و کرمان

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، حلیم بادمجان غذای محلی استان های شیراز، اصفهان و کرمان است که به دلیل متنوع بودنش محبوبیت بسیاری در بعضی شهر های کشورمان دارد. این غذا در هر کدام از شهر ها به روش متفاوتی پخته می گردد که در این نوشته یکی از روش های پخت حلیم بادمجان را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه حلیم بادمجان،غذای محلی استان های شیراز، اصفهان و کرمان

مواد لازم برای پخت حلیم بادمجان (مخصوص 5 یا 6 نفر)

بادمجانیک کیلو یا هفت الی هشت عدد قلمی
برنجنصف لیوان یا صد گرم
کشکیک ونیم لیوان
نعنا خشکدو قاشق غذا خوری
گوشت سردست گوسفند بدون استخوان 400گرم
عدسنصف لیوان یا صد گرم
روغن مایع و گردو وزعفرانبه مقدار لازم
پیازدو عدد عظیم

طرز تهیه حلیم بادمجان

ابتدا پیاز را که به صورت خلالی برش دادیم را درقابلمه ودر روغن مایع تفت می دهیم تا کاملا طلایی بگردد.

دو سوم پیاز داغ را کنار می گذاریم؛ و بعد گوشت را اضافه می کنیم و کمی گوشت را تفت می دهیم تا فقط تغییر رنگ بدهد.

حالا روی گوشت آب می ریزیم تا حدود یک سوم قابلمه و صبر می کنیم تا به جوش بیاد وکف روی آن را می گیریم؛ و حرارت را ملایم می کنیم. ودر قابلمه را می گذاریم .. کمی که گوشت پخته شد عدس را که از قبل خیس کردیم هم به ان می افزاییم؛ و می گذاریم تا گوشت وعدس پخته بگردد.

در این فاصله بادمجان ها را پوست می کنیم و حدود نیم ساعت در اب نمک نسبتا شور قرار می دهیم وبعد آن ها را خشک می کنیم و در کمی روغن ودر حرارت ملایم سرخ می کنیم.

وقتی گوشت وعدس پخته شد بادمجان ها را به ان اضافه می کنیم و حدود نیم ساعت در قابلمه را می گذاریم تا بادمجان هم پخته گردد.

حدود یک ونیم لیوان آب قابلمه را برمی داریم و سپس برنج شسته شده را (ترجیحا نیم دانه) به آن می افزاییم و صبر می کنیم برنج پخته بشه واب دیگ هم تموم بشه. در این فاصله نمک را مقدار می کنیم، ولی باید توجه داشته باشیم که کشک هم نمک داره و بنابراین کمی کمتر نمک اضافه می کنیم.

حالا با گوشت کوب محتویات قابلمه را خوب می کوبیم و نصف کشک را به آن می افزاییم تا به صورت زیر دربیاد؛ و دوباره روی حرارت می گذاریم و یک ونیم لیوان آب گوشت را به ان اضافه می کنیم و روی حرارت به هم می زنیم تا کشدار بشه و خوب جا بیفته.

حلیم آماده هست. آن را با نعناع داغ و گردو وپیاز داغ وکشک (اگه دوست داشتیم آنرا با کمی زعفران مخلوط می کنیم) تزیین می کنیم.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه حلیم بادمجان،غذای محلی استان های شیراز، اصفهان و کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه حلیم بادمجان،غذای محلی استان های شیراز، اصفهان و کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید