همکاری دو غول عظیم صنعت خودرو در فراوری کامیون های خودران

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، بخش کامیون سازی مرسدس بنز با وایموی گوگل در فراوری کامیون های خودران همکاری می نمایند.

همکاری دو غول عظیم صنعت خودرو در فراوری کامیون های خودران

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، دو غول سازنده در صنعت خودرو در بخش تریلر های معروف به شبه-کامیون semi-trucks آورده های خود را به اشتراک می گذارند. بر اساس این توافق، وایموی گوگل که در ارائه فناوری های یاری به راننده که خودرو را از راننده بی احتیاج می نماید فعالیت دارد و قرار است با مرسدس بنز یک کامیون یا تریلر خودران مخصوص حمل بار به نام فریتلاینر کاسکادا Freightliner Cascadia بسازد. این اولین فعالیت وایموی گوگل در صنعت حمل و نقل بار به حساب می آید.

قرار است این شبه-کامیون به فناوری سطح 4 خودران دست پیدا کند.

شاید این شرح مختصر لازم باشد که خودران ها را به 6 سطح تقسیم بندی می نمایند که از صفر شروع می گردد:

سطح 0: هیچ کاری اتوماتیک انجام نمی گردد

سطح1: خودران به یاری راننده احتیاج دارد

سطح2: بدون احتیاج به راننده حرکت می نماید اما به توجه راننده احتیاج دارد

سطح3: خودران عمل می نماید اما مسئولیت همچنان با راننده است

سطح4: سطح بالایی از خودران که به دخالت راننده احتیاج ندارد اما همچنان مسئولیت با راننده است

سطح5: خودران کامل که امکان بروز حادثه در آن به صفر رسیده است

بنابراین، درست است که این کامیون ها می توانند بدون احتیاج به راننده تمام راستا را طی نمایند اما در حال حاضر فقط در راستاهای معین شده حق تردد دارند. باید توجه داشت که در حال حاضر چنین فناوری وجود ندارد و باید چند سالی منتظر آن ماند. فقط می توان گفت چون دو غول مطرح و معتبر در این زمینه همکاری را شروع نموده اند به احتمال زیاد و در زمانی نه چندان دور، به این سطح از فناوری دست خواهند یافت.

جان کرافچیک John Krafcik مدیر عامل وایمو در بیانیه ای خاطرنشان کرد: ما برای مهارت های مهندسی دایملر و سبد محصولات بسیار گسترده در سطح دنیای این شرکت ارزش بسیار بالایی قائل هستیم، به همین خاطر امید داریم که با شریک جدید وایمو درایو را به مقیاسی بزرگتر برسانیم و در ایمنی و بهره وری بهتر لجستیک جاده ای در دنیا مؤثر واقع شویم.

به این ترتیب بزرگترین سازنده خودروهای تجاری در دنیا به فناوری های وایمو درایو مجهز خواهد شد. وایمو درایو، مجموعه پیچیده ای از حسگرهای بینایی، نرم افزار و سیستم های محاسبه گر کامپیوتری است.

در ماه مارس 2019، دایمر سهام عمده Torc را خریداری کرد. تورک Torc شرکت دیگری است که روی فناوری خودران سطح 4 برای شبه-کامیون ها کار می نماید. مارتین دوآم رئیس هیئت مدیره وسایل سنگین دایملر ای جی گفته است که شراکت با وایموی گوگل رویکرد راهبردی دوگانه است و قرار است دو شریک (وایمو و تورک) آپشن های متفاوتی را برای مشتریان خلق نمایند.

حالا که صنعت وسایل نقلیه سنگین احتیاج به اورهال (بازسازی و نوسازی) دارد، کمپانی های مختلفی در عرصه کامیون ها و تریلرهای خودران در رقابت هستند.

بوریس سوفمان مدیر مهندسی و رئیس بخش کامیون سازی وایمو ماه گذشته در یک نشست فناوری گفت: این بازار بسیار بزرگ است. فقط در ایالات متحده سالانه 700 تا 800 میلیارد دلار در صنعت کامیون و تریلر هزینه می گردد. هر سال هم این عدد و ارقام بزرگتر می شوند. هر چه بیشتر می گذرد تعداد رانندگان وسایل نقلیه سنگین هم کمتر می شوند و کمبود آن در سال های آینده بیشتر حس خواهد شد. احتیاج به خودران به وضوح دیده می گردد اما یک شبه اتفاق نمی افتد. برای فراوری خودران چالش هایی وجود دارد که نمی توان به سادگی از آن گذشت.

دانلود با کیفیت

منبع: اقتصاد ایران

به "همکاری دو غول عظیم صنعت خودرو در فراوری کامیون های خودران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری دو غول عظیم صنعت خودرو در فراوری کامیون های خودران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید