وزیر ارتباطات: فقط پول مودم فیبر نوری را بدهید؛ فیبرکشی رایگان است

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، وزیر ارتباطات می گوید دولت هزینه فیبرکشی را پرداخت نموده و مردم با پرداخت هزینه مودم، می توانند به وصل شوند. البته، باید یک هزینه هم برای حق اشتراک و بسته بپردازند.

وزیر ارتباطات: فقط پول مودم فیبر نوری را بدهید؛ فیبرکشی رایگان است

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعتقاد دارد بازار دارد به سوی رقابتی شدن پیش می رود و شرکت ها برای جلب مشتری بیشتر، هزینه نصب و راه اندازی را رایگان نموده یا مبلغ بسیار ناچیزی دریافت می نمایند.

به گفته وزیر ارتباطات، دولت برای شهرهای کوچک یارانه 1.2 میلیون تومانی و برای مراکز استان غیر از کلان شهرها، یارانه 500 هزار تومانی پوشش در نظر گرفته است.

بعلاوه، زارع پور با اشاره به اینکه دولت یک یارانه 2 میلیون تومانی نیز برای اتصال در تمامی شهرها در نظر گرفته است؛ گفت:

لازم به ذکر است که هر فردی بخواهد به اینترنت فیبر نوری دسترسی پیدا کند؛ باید یک هزینه حق اشتراک و بسته نیز بپردازد.

یارانه دولت برای هزینه فیبرکشی

در واقع، وزیر ارتباطات اشاره به این موضوع دارد که دولت هزینه فیبرکشی از مرکز مخابراتی تا درب منزل کاربران را پرداخت نموده است و اپراتورها دیگر این هزینه را از کاربر دریافت نمی نمایند.

اما کاربر باید هزینه ، هزینه نصب و راه اندازی و هزینه بسته اینترنت را بپردازد که جمعا حدود 2.5 تا 3 میلیون تومان می گردد.

زارع پور در گفت وگو با وبلاگ آقا ایرج، تاکید می نماید اپراتورها در هنگام دریافت پروانه، متعهد شدند اگر فردی در پوشش دهی فیبر نوری بود و درخواست اتصال کرد؛ نهایتا حداکثر یک ماهه، به این سرویس دسترسی پیدا کند.

در حالی وزیر ارتباطات مدعی است مردم فقط با پرداخت هزینه مودم فیبر نوری می توانند به این سرویس دسترسی پیدا نمایند که هم اکنون، بعضی اپراتورها هزینه های بالایی برای نصب و راه اندازی از مشترک دریافت می نمایند.

البته، در بعضی شهرها، برای ترغیب مردم به استفاده از اینترنت فیبر نوری، طرح های تشویقی و تخفیفی گذاشتند که مثلا مودم و نصب رایگان است و مشترک فقط باید هزینه سرویس را بپردازد.

و دیگر شهرهای استان مازندران چنین طرحی دارد؛ ، هزینه نصب را رایگان اعلام نموده و پارسال، شرکت مخابرات در بسیاری از شهرها، اهدا می کرد.

براساس آخرین آماری که از شرایط اینترنت فیبر نوری در کشور منتشر شده است؛ نزدیک به 5 میلیون خانوار زیر پوشش فیبر هستند ولی فقط 500 هزار نفر به آن دسترسی پیدا کردند.

گران بودن قیمت اولیه ثبت نام و خرید مودم فیبر نوری و کابل کشی فیبر در داخل منزل و عدم اتصال مردم به فیبر از سوی اپراتورها، بزرگ ترین موانع دسترسی به این اینترنت پر سرعت هستند.

منبع: شبکه چی

به "وزیر ارتباطات: فقط پول مودم فیبر نوری را بدهید؛ فیبرکشی رایگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: فقط پول مودم فیبر نوری را بدهید؛ فیبرکشی رایگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید