پیگیری جدی برای ابطال مدرک متخلفان دانشگاهی، حجم 1000 میلیاردی قرارداد صنعتی دانشگاه ها

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم گفت: حجم قردادهای صنعتی دانشگاه ها درحال حاضر حدود هزار میلیارد تومان است که شامل بیش از4000 قرارداد می گردد.

پیگیری جدی برای ابطال مدرک متخلفان دانشگاهی، حجم 1000 میلیاردی قرارداد صنعتی دانشگاه ها

مسعود برومند در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ آقا ایرج، در مورد نقش جهاد دانشگاهی در توسعه علمی کشور اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نقش خود را در چهل ساله بعد از انقلاب نشان داده و در بسیاری از حوزه ها توانسته قدم های بزرگی را بردارد. تقریبا می توان گفت جهاد دانشگاهی در بسیاری از حوزه ها بازیگر اصلی بوده و این موضوع یک امر کاملا اثبات شده است.

وی اضافه نمود: چیزی که در شرایط فعلی کشور باید به آن بپردازیم این است که چطور جهاد دانشگاهی می تواند در مقیاس بزرگتری این کار را انجام دهد. جهاد دانشگاهی ارتباط سیستماتیک و بسیار نظام مندی را با دانشگاه فردوسی و با بخش تجاری سازی دارد اما حجم این فعالیت ها می تواند خیلی بیشتر گردد که در حال حاضر این کار درحال انجام شدن است و آینده بهتری از گذشته خواهد داشت.

معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم در حاشیه بازدید از جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در مورد خرید و فروش خاتمه نامه ها و سرقت های علمی در کشور بیان نمود: تخلفات علمی در همه جای جهان و ایران نیز وجود دارد. قانون آیین نامه تخلفات علمی در مرحله نهایی است و به هئیت دولت رفته است. براساس این آیین نامه تمامی دانشگاه ها ملزم هستند سیستم ها و شوراهایی برای نظارت بر بحث اخلاق پژوهشی داشته باشند.

برومند ادامه داد:همچنین قبل از تدوین این آیین نامه در بسیاری دانشگاه ها کمیته و شوراهایی برای آنالیز این موارد وجود داشته و اکنون نیز مشغول به کار هستند. در هفته های گذشته بر اساس شکایتی که وزرات علوم از برخی مکان هایی که به صورت آشکارا سرقت علمی انجام می دهند، برخی از این مکان ها پلمپ شده است. درحال حاضر این پرونده ها در اختیار مقامات ذی صلاح است و هر کسی که مدرک علمی خود را به وسیله خلاف گرفته باشد قابل ابطال است و موضوع با شدت دنبال می گردد.

وی گفت: این موضوع نتیجه گسترش تحصیلات تکمیلی بدون برنامه و در شرایط نامناسب است که در چند سال گذشته و در دوره ای انجام شده است. هر چه به سمت ساماندهی آموزش عالی، تجهیزات و واحدهای تحصیلات تکمیلی به صورت نطام مند پیش رویم و این موارد در راستای نیازهای کشور توسعه پیدا کند این موضوع کاهش خواهد یافت و نیازی نیست که برای کاهش سرقت علمی اقدامات خاص انجام دهیم.

برومند در خاتمه در مورد ارتباط صنعت و دانشگاه اضافه نمود: در حال حاضرحجم قردادهای صنعتی دانشگاه حدود هزار میلیارد تومان که شامل بیش از 4 هزار قرارداد می گردد. میزان فعالیت شرکت ها در این زمینه بالا و رضایت نسبتا خوبی وجود دارد و این رضایت بیشتر نیزخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پیگیری جدی برای ابطال مدرک متخلفان دانشگاهی، حجم 1000 میلیاردی قرارداد صنعتی دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری جدی برای ابطال مدرک متخلفان دانشگاهی، حجم 1000 میلیاردی قرارداد صنعتی دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید