کسب رکود نو بوئینگ در افزایش سفارشات برای سال 2018
به گزارش وبلاگ آقا ایرج، بوئینگ باز هم رکورد زد و در صدر لیست کارخانه های تولیدکننده هواپیما قرار گرفت.

بوئینگ برای ششمین سال متوالی بیشتر از هر کارخانه دیگری هواپیماهای تجاری تولید کرد و رکورد صنعتی تازهی با 763 تحویل محصول در سال 2017 به دست آورد که به وسیله جت های پیشروی 737 و 787 هدایت می شوند.
این شرکت موجودی انبار خود را تا 912 سفارش تکمیل شده، افزایش داده که بازتابی از افزایش تقاضاهای مربوط به هواپیماهای تک راهرو و دو راهرو است.
بوئینگ توانسته است که در برنامه 737 خود به سرعت پیشرفت کند و تولید خود را تا 47 هواپیما در ماه در طول سال جاری افزایش دهد و تحویل 737 MAX تازه را شروع کند. این شرکت تا به حال 529 محصول را تحویل داده است که شامل 74 نوع از محصولات MAX می شود.
در برنامه Dreamliner 787، بوئینگ به بالاترین میزان تولید برای جت های دارای دو راهرو دست یافت و توانست 136 محصول را به مشتری تحویل دهد.
کوین مک آلیستر، رئیس شرکت هواپیمایی بوئینگ، می گوید:
دست یافتن به رکورد تازه، آزمونی برای کارشناسان و شرکای عرضه کننده ما است تا به تلاش خود برای طراحی، ساخت و ارائه هواپیماهای ارزان قیمت به مشتریانی در سرتاسر جهان ادامه دهند.
در لیست سفارشات این شرکت، 71 مشتری با 912 سفارش به ارزش 134.8 میلیارد دلار وجود دارد.
مجموع این سفارشات باعث شد که کل موجودی بوئینگ به رکورد 5884 هواپیما (در پایان سال) دست یابد که برابر با تولیداتی است که در زمانی تقریبا برابر با هفت سال تولید می شود.
مک آلیستر گفت:
فروش قوی، نشان دهنده ادامه دار بودن تقاضاها برای هواپیمای MAX و مخصوصا مدل MAX 10 با کارایی بسیار زیاد است که تولید آن را سال گذشته شروع کردیم. همچنین، گرایش بازار نسبت به خانواده بوئینگ با جت های دارای دو راهرو هم افزایش یافته است.
طراحی تولیدات ما که طبق برنامه ریزی های اجرا شده در سال های آینده افزایش خواهند یافت، به گونه ای است که تقاضاهای بسیار زیاد مشتریان را برآورده سازد.
در سال 2017، در حدود 100 سفارش خالص برای خانواده Dreamliner 787 و 60 سفارش خالص هم برای خانواده 777 دریافت کردیم.
رویدادهای مهم دیگری که در هواپیماهای تجاری رخ داده، شامل اولین پروازهای 737 MAX 9 و 787-10 Dreamliner و شروع تولید هواپیماهای 737 MAX 7 و 777 X تازه است.
منبع: کجارو / breakingtravelnews.com