کشاورزان در طرح جهش فراوری در دیم زار ها بیمه می شوند

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، کارشناس بیمه محصولات کشاورزی بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به امضای تفاهم نامه بیمه محصولات کشاورزی در طرح جهش فراوری در دیم زار ها شرایط خوبی برای حمایت از کشاورزان ایجاد شده است.

کشاورزان در طرح جهش فراوری در دیم زار ها بیمه می شوند

احمد کریم زاده در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی، گفت: بیمه مانع خسارت مالی کشاورزان در مواجهه با انواع حوادث طبیعی، هجوم آفات و ... می گردد و بخش قابل توجهی از آن در راستای اشتغال زایی و تامین امنیت غذایی کشور از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی پرداخت می گردد.

کارشناس بیمه محصولات کشاورزی بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در این راستا از حق بیمه 230 هزار تومانی که کشاورز باید برای بیمه مزارع خود در هر هکتار پرداخت کند، 50 هزار تومان را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی متقبل می گردد.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: 50 هزار تومان دیگر در هر هکتار کشت دیم زار را جهاد کشاورزی پرداخت می نماید که بر این اساس سهم کشاورز در هر هکتار تنها 130 هزار تومان خواهد بود که همین موضوع باعث افزایش انگیزه کشاورزان برای بیمه محصولاتشان و توسعه طرح کشت دیم می گردد.

کریم زاده بیان نمود: طرح جهش فراوری در دیم زار های کشور در سومین سال خود واقع شده است و به ترتیب در سال اول 670 هزار هکتار، سال دوم 2 میلیون و 600 هزار هکتار و سال جاری قرار است 4 میلیون 200 هزار هکتار از مزارع دیم زار به زیر کشت برود.

کارشناس بیمه محصولات کشاورزی بانک کشاورزی استان افزود: بر این اساس پیش بینی می گردد در سال آینده سطح زیر کشت دیم زار های کشور به 6 میلیون هکتار افزایش یابد و ظرفیت برداشت محصول از هر هکتار به صورت میانگین در طرح جهش فراوری دیم زار ها حدود یک تن برآورد شده است.

وی ادامه داد: طرح جهش فراوری در دیم زار ها در سال زراعی 1401 و 1402 به استان چهارمحال و بختیاری ابلاغ شده که 30 هزار هکتار از اراضی دیم مستثنیات تحت پوشش این طرح خواهد بود.

کریم زاده با بیان اینکه اعلان اندازه بیمه و سطوح بیمه شده کشاورزی در سال زراعی نو اعلام شده، افزود: با توجه به انعقاد تفاهم نامه بیمه محصولات کشاورزی در طرح جهش فراوری در دیم زار ها شرایط خوبی برای حمایت از کشاورزان ایجاد شده است.

این کارشناس بیمه محصولات کشاورزی در سرانجام افزود: این تفاهم نامه در پی حمایت و تشویق کشاورزان 21 استان است که در سومین سال اجرایی طرح جهش فراوری در دیم زار ها حضور دارند به امضا رسیده است که انگیزه ای باشد تا کشاورزان بیشتری به این طرح اضافه شوند.

وبلاگ آقا ایرج چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کشاورزان در طرح جهش فراوری در دیم زار ها بیمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورزان در طرح جهش فراوری در دیم زار ها بیمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید