گمرک به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری در یکی از پیغام رسان های بومی اظهار داشت: گمرک در میان دستگاه های اجرایی به عنوان یکی از سازمان های مهمی است که دقت و سرعت در ارائه خدمات آن بسیار حائز اهمیت است و هرگونه وقفه و اختلال در ارائه خدمات آن مسائل جدی را برای اقتصاد کشور ایجاد خواهد نمود. از طرفی همزمان با افزایش تصاعدی حجم متقاضیان خدمات گمرکی که به دلایل مختلف چون رونق بازار و رشد مالی رخ می دهد، ادامه ارائه خدمات به روش های سنتی را تقریباً ناممکن می سازد و مانع بزرگی در ایجاد رضایتمندی مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم خواهد بود.

گمرک به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد

وی ادامه داد: از همین رو با برنامه ریزی های اجرا شده و کوشش متخصصان امر، گمرک جمهوری اسلامی ایران به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد تا خدمات گمرکی به صورت یکپارچه، سریع و آسان و برخط در دسترس عموم مردم، تجار و فعالین مالی کشور قرار گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اضافه کرد: هم اکنون حدود 50 خدمت شناسه دار این سازمان در بخش های واردات، صادرات، ترانزیت داخلی و خارجی، محموله های پستی ورودی و خروجی و بعلاوه مسافری با تنها یک بار احراز هویت در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در دسترس است. به طوری که متقاضیان با مراجعه به آدرس my.gov.ir (http://my.gov.ir/) می توانند از این خدمات به صورت تمام وقت و بدون مراجعه حضوری بهره مند شوند که از جمله آنها می توان اشاره داشت به خدماتی چون: تشریفات گمرکی بسته های پستی ورودی و خروجی، صدور پروانه صادرات قطعی، صدور پروانه ترانزیت داخلی و خارجی، رجیستری تلفن همراه، معین ارزش کالاهای وارداتی و صادراتی و رسیدگی به اختلافات گمرکی.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گمرک به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گمرک به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید