15 راه حل برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، ریزش مو مسئله ای که بیشتر خانم ها با آن دست و پنجه نرم می نمایند و امروزه یک مشکل رایج است می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. برای مثال زمانی که فرد در موقعیت استرسی قرار می گیرد ممکن است ریزش مو شدت بگیرد. حتی امکان دارد به دلیل مسائل جسمی و تغذیه نادرست هم این اتفاق بیفتد. دانستن دلیل رخ دادن این مشکل می تواند به حل آن بیشتر یاری کند.

15 راه حل برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو

برای درمان ریزش مو راه چارههای متعددی وجود دارد؛ اما آیا همه این ها روش های معقولی هستند و به درمان این مشکل یاری می نمایند؟ ما در ادامه به آنالیز این مشکل و 15 راه چاره برای از بین بردن آن می پردازیم. قبل از هرچیزی این نکته را در یاد داشته باشید که اگر این مشکل ژنتیکی یا به خاطر بیماری باشد باید به وسیله متخصص درمان گردد.

15 راه چاره برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو در همه موارد مثل هم نیست و با توجه به بدن فرد امکان دارد این ریزش بیشتر یا کمتر باشد. گاها ممکن است ریزش مو فقط به خاطر کمبود بعضی مواد مغذی در بدن رخ دهد و یا به خاطر مسائل و استرس های فرد این اتفاق بیفتد؛ بنابراین برای درمان ریزش مو شامپو ضد ریزش ایوروشه می تواند مناسب باشد. البته گزینه های درمانی متفاوت وجود دارد که در ادامه آنالیز می کنیم.

درمان ریزش مو با تغذیه سالم

تغذیه عامل به شدت مهم و تاثیر گذار بر بدن است که بر روی پوست، پو، ناخن، وغیره تاثیر می گذارد. داشتن یک رژیم غذایی سالم که در وعده های آن مواد مغذی به بدن برسد می تواند نتیجه خیلی خوبی برای بدن تان مخصوصا پوست و مو داشته باشد. پس به ترکیبات خوراک خود توجه کنید و از این طریق مواد مغذی و ویتامین ها را به موهای خود برسانید.

مصرف ویتامین هایی مثل ویتامین دی، ای، بی، پروتئین ها، لبنیات و سبزیجات تازه به داشتن موهای سالم و پر پشت یاری می نماید؛ علاوه بر آن ماهی و امگا 3، مغزهای خوراکی مثل بادام، گردو، آجیل، سبوس و ترکیباتی از این دست می تواند عامل درمان ریزش مو محسوب گردد. پس آن ها را در رژیم خود قرار دهید.

درمان ریزش مو با مصرف دارو

درمان های دارویی روش موثری هستند که می توانند مشکل ریزش مو را برطرف نمایند. البته نباید خودتان برای این مشکل دارو تجویز کنید؛ اما داروهایی مثل ماینوکسیدیل یکی از معروف ترین و مورد تایید ترین داروهای درمان ریزش مو به شمار می رود. این دارو هم برای مشکل ریزش مو در زنان و هم مردان و برای هر حالتی قابل استفاده است.

این دارو به خاطر اینکه طی سه الی چهار ماه رشد موها را دو برابر نموده و باعث ضخیم شدن تار موها می گردد محبوب است. به جز آن دارویی با نام کتوکونازول هم برای درمان ریزش مو مصرف می گردد. این دارو برای برطرف طاسی زنان خیلی موثر است.

درمان ریزش مو با دارو تقویتی و مکمل ها

برای سالم بودن مو باید سطح آهن را در شرایط استانداردی قرار داد تا مبتلا به مسائلی مثل ریزش مو نشد . اگر آهن در بدن تان کم است حتما مکمل هایی را مصرف کنید که آهن بدن تامین گردد؛ لذا اگر مشکل ریزش مو دارید برای درمان، مکمل آهن مصرف کنید. ویتامین بیوتین هم تاثیر گذار است.

درمان ریزش مو با روش کورتیکواستروئید

این درمان به این صورت است که ماده بخصوصی را در کف سر تزریق می نمایند که برای افرادی که موهای شان به صورت تکه ای و تصادفی می ریزد مناسب است. این درمان موضعی به رشد مجدد موها و جلوگیری از ریزش دوباره آن ها یاری می نماید.

درمان ریزش مو به وسیله روش پلاسمایی

درمان ریزش مو با PRP و یا پلاسمای غنی از پلاکت قطعا نتیجه خوبی به همراه خواهد داشت. این روش طی این چند وقت اخیر نشان داده که به کاهش ریزش مو یاری می نماید که پزشکان با تزریق پلاسما به پوست سر باعث ترمیم بافت آن می شوند.

درمان ریزش مو با نور درمانی

روش موثر دیگر در درمان این مشکل نور درمانی است. البته این روش امکان دارد به تنهایی موثر نباشد؛ اما اگر در کنار آن از دارو هم بهره ببرید می تواند نتیجه بخش باشد. اگرچه، مصرف دارو باید مطابق نظر پزشک انجام گردد.

هورمون درمانی

به افرادی که مسائلی مثل عدم تعادل هورمونی یا بیماری های غددی دارند و به واسطه آن با ریزش مو روبرو هستند این خبر را می دهیم که هورمون درمانی روشی جدیدی برای درمان ریزش مو است. در این روش از داروهایی استفاده می نمایند تا روند درمان سرعت پیدا کند که این روش برای انواع ریزش مو مناسب است.

درمان ریزش مو با شامپو ضد ریزش مو

بعضی از محصولات بهداشتی برای درمان این مسائل طراحی می شوند که تعدادی از آن ها به صورت موقتی و جزئی می توانند ریزش مو را درمان نمایند. اگر به صورت جزئی ریزش مو دارید می تواند به خاطر بسته شدن منافذ روی پوست سر باشد که با استفاده از شامپوهای خاص این مشکل برطرف می گردد.

درمان ریزش مو با ماساژ سر

این روش را می توان به عنوان روشی هم برای درمان و جلوگیری از ریزش مو شناخت. بعلاوه باعث افزایش رشد مو می گردد. کافی است با انگشت ها کف سر را آرام آرام ماساژ دهید تا جریان خون سرعت پیدا کند. حواس تان باشد موهای خود را چنگ نزنید و فقط با انگشت ها نه ناخن ها ماساژ دهید.

درمان ریزش مو با دارو گیاهی

طب سنتی روش های موثری برای درمان ریزش مو دارد که یکی از آن ها استفاده از داروهای گیاهی است. ترکیبات داروهای گیاهی مثل آملا برای برطرف ریزش مو عالی هستند. این ماده که نوعی انگور فرنگی هندی است حاوی ویتامین هایی مثل ویتامین سی بوده و به سلامت مو یاری می نماید.

درمان ریزش مو با روش های خانگی

روش های خانگی متعددی وجود دارد که به درمان این مشکل یاری می نماید. به عنوان مثال آب پیاز روشی موثر است که به خاطر داشتن گوگرد برای رویش دوباره موها مفید است. طی تحقیقات اجرا شده معین شد که حتی افراد مبتلا به بیماری مثل آلوپسی آره تا هم با استفاده از آب پیاز می توانند شاهد رشد مجدد موهای خود باشند.

درمان ریزش مو با کاشت مو

ممکن است بدن خیلی از افراد نسبت به روش های درمانی مقاومت نمایند و نتیجه دلخواه شان حاصل نگردد؛ لذا می توان کاشت مو را امتحان کرد که در این روش در واقع بخشی از پوست برداشته می گردد و به مناطقی که شاهد ریزش مو هستیم پیوند زده می گردد. به همین خاطر به آن پیوند مو هم می گویند.

درمان ریزش مو با روش مزوتراپی

یکی دیگر از چندین روش درمان ریزش مو مزوتراپی است که این راه چاره برای افرادی که طاسی دارند بسیار موثر است و می توانند به واسطه آن جای خالی موها را پر نمایند. این کار برای موها مزیت های زیادی به همراه دارد که برای انجام آن از روش خاصی یاری می گیرند.

درمان ریزش مو با اکستنشن

افرادی که با مشکل ریزش مو روبرو هستند به روش های متعددی روی می آورند که این مشکل را حل نمایند و موهای خود را دوباره پر پشت نشان دهند. مثلا خیلی از افراد از کلاه گیس استفاده می نمایند یا حتی کاری به نام اکستنشن و پروتز مو را انجام می دهند.

درمان ریزش مو با استفاده از ماسک و سرم مو

ماسک و کرم هایی وجود دارد که باعث درمان ریزش مو می شوند که بعضی از آن ها ترکیبات موثر و مناسبی هم دارند. با توجه به نوع و مدل مو و بعلاوه مشکل آن می توانید به خرید این وسایل بپردازید.

سخن پایانی

ریزش مو به دلایل مختلف به وجود می آید که به پیدا کردن دلیل آن می توان روش حل این مشکل را پیدا کرد. خوشبختانه امروزه برای درمان ریزش مو راه چارههای متعددی وجود دارد که شامل مزوتراپی، هورمون درمانی، استفاده از ماسک مو و شامپو های ضد ریزش و سرم ضد ریزش مو ایوروشه است.

برای خرید انواع شامپو ضد ریزش می توانید از کایلی بیوتی اقدام کنید. این فروشگاه عرضه نماینده انواع لوازم آرایشی بهداشتی اصل و با کیفیت است.

منبع: یک پزشک

به "15 راه حل برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 راه حل برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید