شرط طلبکاران پرسپولیس برای رضایت: فقط پول نقد

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، تنها گزینه پرسپولیس برای راضی کردن طلبکارانش پداخت چک های مدت دار است که تا اینجای کار هیچ طلبکاری آن را قبول نکرده.

شرط طلبکاران پرسپولیس برای رضایت: فقط پول نقد

به گزارش وبلاگ آقا ایرج ، علی دایی در حالی علیه پرسپولیس حکم گرفته که قانون، چیز دیگری می گوید. او در هفته هفتم لیگ چهاردهم اخراج شد و پولی که می خواهد، بابت سرمربیگری او در پرسپولیسِ لیگ پانزدهم است. آنهم در حالی که علی دایی در لیگ پانزدهم در تیم صبا سرمربیگری می کرد و بیکار نبود که بتواند به خاطرش از پرسپولیس خسارت بگیرد. این قانون چندساله فوتبال ایران است اما ببینید مدیران وقت باشگاه پرسپولیس چطور قرارداد بسته و چطور فسخ نموده اند که بابت کار ننموده دایی هم به او بدهکار گردیده اند. بدتر از او اما مسعود همامی است که بدون حتی یک بازی برای پرسپولیس، 700 میلیون تومان از این باشگاه می خواهد و به گفته خودش، آخرین بار همین یک هفته پیش بدقولی باشگاه پرسپولیس در پرداخت مطالباتش را به گوش ای اف سی رسانده است.

بجای مقدمه، تهدید ای اف سی به حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان را یادآوری می کنیم. تهدیدی که پنج شکایت پشت آن خوابیده و به لطف دست دست کردن های همیشه باشگاه، هیچ طلبکاری حاضر نیست از حقش بگذرد. آنها دیگر با وعده و چک هم راضی نمی شوند و همه شان یک خواسته دارند: پول نقد برای تسویه حساب. پرسپولیس اما جز یک مهلت چهار روزه، چیزی در دستش نیست و وعده هایش را هم دیگر کسی نمی خرد.

سنگین ترین بدهی پرسپولیس به علی دایی است که طلبش از یک مالیات صد و دوازده میلیونی رسیده به سه و نیم میلیارد تومان. رقم واقعی طلب او البته همان مالیاتی است که باشگاه باید پرداخت می نموده اما ننموده و به همین خاطر دایی روی لج افتاده و پول سال سوم قراردادش را هم که به پرسپولیس بخشیده بود، می خواهد. جالب اینکه او از کمیته انضباطی و استیناف هم علیه پرسپولیس حکم گرفته اما یکی نیست بپرسد که قانون چطور چنین اجازه ای به او داده؟

علی دایی در هفته هفتم لیگ چهاردهم اخراج شد و پولی که می خواهد، بابت سرمربیگری او در پرسپولیس لیگ پانزدهم است. آنهم در حالی که او در لیگ پانزدهم در تیم صبا سرمربیگری می کرد و بیکار نبود که بتواند به خاطرش از پرسپولیس خسارت بگیرد. این قانون چندساله فوتبال ایران است اما ببینید مدیران وقت باشگاه پرسپولیس چطور قرارداد بسته و چطور فسخ نموده اند که بابت کار ننموده دایی هم به او بدهکار گردیده اند.

مدیری که آن قرارداد سه ساله را با علی دایی بست، محمد رویانیان بود که اتفاقا دوشنبه همین هفته به نشست هیات مدیره باشگاه رفت تا شاید با چند خط شرح، اقدام آن روزهایش را توجیه کند. حضور او اما چاره کار نبود چرا که اخراج علی دایی به دست حمیدرضا سیاسی رقم خورده بود و البته شرحات امروز او هم گره ای را از مسائل بهم تنیده پرسپولیس باز نخواهد کرد.

تنها چاره، مذاکره و توافق با خود دایی است که در این چند روز اخیر بارها گفته به هیچ قیمتی از حقش نمی گذرد و حتی تماس ها و التماس های مدیران باشگاه هم نتوانسته او را نرم کند. بااین حال پرسپولیسی ها امیدوارانه برای جلب رضایت او در تلاشند و حتی بابت بدقولی ها و بی توجهی های مدیران پیشین باشگاه عذرخواهی نموده اند.

الان هم پیشنهادشان امضای یک توافق نامه و صدور چند فقره چک مدت دار است. پیشنهادی که محمدرضا حاجی بیگی عضو اقتصادی هیات مدیره باشگاه در شرح آن گفته: ما به رای پرونده آقای دایی احترام می گذاریم و پول ایشان را هم پرداخت خواهیم کرد اما به به صورت نقد. می توانیم طلب ایشان را در دو سه چک پرداخت کنیم.

این پیشنهاد را اما نه علی دایی قبول نموده و نه بقیه طلبکاران پرسپولیس. تنها کسی که حاضر به توافق شد، رضا نوروزی بود که بابت طلب 360 میلیون تومانی اش حتی چک هم نگرفت. در مورد توافق باشگاه با محمدامین آرام طبع در مورد طلب 220 میلیونی اش چیزهایی شنیدیم اما هیچکدام رسمیت نداشت. پرسپولیس باید علیرضا نورمحمدی را هم که 300 میلیون تومان طلبکار است، راضی کند. همین طور مسعود همامی را که بدون انجام حتی یک بازی، 700 میلیون تومان طلبکار است. البته باشگاه تنها 250 میلیون از این رقم را گردن گرفت و برای بقیه اش بخشش خواست که این دروازه بان نپذیرفت و به ای اف سی شکایت کرد.

حالا هم می گوید که جز با دریافت یکجا و نقدی آن 700 میلیون، رضایت نخواهد داد: هیچ توافقی با من نگردیده و در ماه های اخیر هم تماسی با من برای تسویه حساب نداشته اند. اوایل خرداد دو بار به باشگاه پرسپولیس رفتم اما توافقی صورت نگرفت. به من گفتند چک می دهیم که قبول نکردم اما شماره حسابم را با یک نامه به باشگاه فرستادم که باز هم پولی پرداخت نکردند. برای همین دو هفته پیش دوباره بدقولی باشگاه را به ای اف سی اعلام کردم. من طلبم را می خواهم اما بدانید اگر پرسپولیس از لیگ قهرمانان محروم شد، تقصیر من و آقای دایی نیست. من در این 3 سال به پرسپولیس تخفیف دادم و الان هم ارزش پولی که از این باشگاه طلب دارم، با تورم فعلی به یک سوم ارزش واقعی آن سقوط نموده است. به قول آقای دایی اگر کسی ما را برای دریافت طلب مان متهم به بی تعصبی می نماید، خودش بیاید بدون پول کار کند. آیا بازیکنان فعلی پرسپولیس حاضرند بدون پول برای این تیم بازی نمایند که من از طلبم بگذرم؟

باشگاه اما همچنان تنها گزینه اش مذاکره است و امضای توافق نامه با صدور چک های بلندمدت به نام طلبکاران: حاضریم به همه طلبکاران باشگاه چک بدهیم و سر وقت، این چک ها را پاس کنیم. پیشنهادی که البته تا اینجای کار از سوی علی دایی و مسعود همامی رد گردیده تا پرسپولیس یک گام به حذف از لیگ قهرمانان نزدیک تر گردد. در حالی که این باشگاه طلبکاران دیگری هم دارد و غیر از آنها، به بازیکنان و مربیان فعلی اش هم بدهکار است.

2 – 770

منبع: ایران ورزشی

به "شرط طلبکاران پرسپولیس برای رضایت: فقط پول نقد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط طلبکاران پرسپولیس برای رضایت: فقط پول نقد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید