رأی نهایی دادگاه عالی پاکستان درباره فرمانده ستاد ارتش این کشور صادر شد

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، دادگاه عالی پاکستان انتها رأی نهایی خود درباره تمدید یا خاتمه بخشیدن به مدت خدمت فرمانده ستاد ارتش این کشور را صادر کرد.

رأی نهایی دادگاه عالی پاکستان درباره فرمانده ستاد ارتش این کشور صادر شد

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ آقا ایرج به نقل از ای.آر.وای نیوز، در پی خاتمه یافتن مدت خدمت ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان و فرا رسیدن زمان بازنشستگی او دادگاه عالی پاکستان در پاسخ به درخواست دولت این کشور مبنی بر تمدید مدت خدمت وی رأی نهایی خود را صادر کرد.

دادگاه با تأیید رأی قبلی خود تأکید کرد: طبق قوانین موجود مدت فعالیت ژنرال باجوا تنها 6 ماه تمدید می گردد و عملاً او پس از این مدت بازنشسته خواهد شد.

دستگاه قضایی راه چاره قانونی این مشکل را نیز پیش روی دولت قرار داده، توضیح داد: اگر دولت اسلام آباد با توجه به شرایط سیاسی حس می نماید که باجوا باید در رأس امور نظامی باقی بماند می تواند در مجلس لایحه خود را مطرح و با رأی نمایندگان قانونی جدید تصویب کند.

دادگاه اضافه نمود: تنها این روش است که می تواند باعث تمدید مدت فعالیت باجوا تا سه سال آینده گردد و اگر دولت نتواند در ظرف این مدت مراحل قانونی لایحه مذکور را طی کند باید یک فرمانده جدید برای ارتش پاکستان معرفی گردد.

طبق قانون معرفی فرمانده ارتش از اختیارات رئیس جمهور پاکستان است، ولی در حال حاضر دولت عمران خان به شدت در کوشش است تا مدت فرماندهی باجوا را تمدید کند.

این در حالی است که تمدید مدت خدمت ژنرال باجوا با اعتراض بعضی احزاب مخالف همراه شده است و ممکن است کار تصویب قانون برای دولت مشکل گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رأی نهایی دادگاه عالی پاکستان درباره فرمانده ستاد ارتش این کشور صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رأی نهایی دادگاه عالی پاکستان درباره فرمانده ستاد ارتش این کشور صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید