پیشنهاد قزاقستان برای سرمایه گذاری در بنادر ایران

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، ایرنا نوشت: رئیس جمهوری قزاقستان، سرمایه گذاری مشترک اتحادیه مالی اوراسیا در بنادر ایران را عامل توسعه این اتحادیه ارزیابی کرد.

پیشنهاد قزاقستان برای سرمایه گذاری در بنادر ایران

قاسم ژورمات توکایف در نشست شورای عالی مالی اوراسیا خاطرنشان کرد: کریدور حمل و نقل شمال-جنوب باید به همراه مسیر حمل و نقل بین المللی ترنس کاسپین توسعه یابد.

وی اضافه نمود: مطمئنم اتحادیه مالی اوراسیا بالاخره اروپا و آسیا و شمال و جنوب دنیا را به هم وصل خواهد نمود. ما از قصد روسیه برای ایجاد کریدورهایی در مسیر چین، هند، پاکستان، ایران و دیگر کشورهای آسیای غربی و آسیای جنوب شرقی استقبال می کنیم.

کریـدور ترانس کاسپین به وسیله دریای خزر، قزاقستان را به آذربایجان و گرجستان متصل و به وسیله این دو کشـور، بـه ترکیـه و اتحادیـه اروپـا می رسد.

کریدور شمال-جنوب نیز نام پروژه بزرگ حمل و نقل است که در پی توافق سه کشور هند، ایران و روسیه در سال 1379، کلید خورد. کریدور شمال- جنوب به عنوان یک پل ارتباطی مهم بین کشورهای اروپایی، اسکاندیناوی و روسیه با منطقه ها خلیج فارس، اقیانوس هند و جنوب شرقی آسیا شناخته می گردد.

رئیس جمهوری قزاقستان در بخش دیگری از سخنانش، سرمایه گذاری مشترک اعضای اتحادیه مالی اوراسیا در ایجاد زیرساخت های دریایی و خشکی در بنادر ایران و ترکمنستان را عامل توسعه جغرافیای صادراتی کشورهای عضو و توانایی های لجستیکی آنها ارزیابی کرد.

اتحادیه مالی اوراسیا که از سال 2015 تشکیل شده در حال حاضر شامل فدراسیون روسیه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان است و علاوه بر این، کشورهای مولداوی، ازبکستان و کوبا نیز به عنوان عضو ناظر دراین اتحادیه حضور دارند. اسفند سال 99، عضویت ناظر ایران در اتحادیه مالی اوراسیا در هیات دولت جمهوری اسلامی به تصویب رسید.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "پیشنهاد قزاقستان برای سرمایه گذاری در بنادر ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد قزاقستان برای سرمایه گذاری در بنادر ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید