آنالیز ایجاد رشته تحصیلی در حوزه حقوق شهروندی

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، منصور غلامی امروز در سومین نشست سراسری دستیاران ویژه حقوق شهروندی دستگاه های اجرایی و اولین نشست رابطین امور حقوق شهروندی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها گفت: وزارت علوم برای اینکه در توسعه حقوق شهروندی فعال تر عمل کند برنامه دارد.

آنالیز ایجاد رشته تحصیلی در حوزه حقوق شهروندی

وی اضافه کرد: وزارت علوم در آموزش و تربیت جوانانی که یک دوره از زندگی خود را در دانشگاه ها طی می نمایند، برنامه دارد تا این جوانان را با آموزش هایی که دارد آماده کند تا بتوانند نقش اثرگذاری در حوزه حقوق شهروندی داشته باشند.

غلامی ادامه داد: در این زمینه می توان دو واحد اختیاری در حوزه حقوق شهروندی تعریف کرد. همچنین در فعالیت های دانشجویی، انجمن های دانشجویی، کانون های دانشجویی و یا تشکل های اجتماعی دانشجویان در حوزه حقوق شهروندی می توانند فعالیت داشته باشند.

وزیر علوم گفت: همچنین می توانیم رشته های تحصیلی و مقاطعی در حوزه حقوق شهروندی داشته باشیم که این موضوع در دست آنالیز است.

غلامی توضیح داد: توجه و رعایت اجرای مصوبات حقوق شهروندی جزء بحث هایی است که در گروه های نظارت و ارزیابی و در نشست ها مطرح می گردد و کوشش ما این است که در مجموعه های علمی و پژوهشی خود شرایطی را فراهم کنیم تا اساتید و محققان به منابع علمی حقوق شهروندی بیشتر دسترسی پیدا نمایند.

وی از دیگر کارهایی که در این زمینه در حال اجرا است، به فراهم کردن منابع کتابخانه ای در حوزه شهروندی اشاره نمود و گفت: دانشگاه ها از خدماتی که در بخش های مختلف ارائه می دهند، به حقوق شهروندی توجه داشته باشند.

وزیر علوم گفت: وزارت علوم در توسعه و تشویق مباحث حقوق شهروندی آمادگی دارد که با وزارتخانه های مختلف، همکاری کند.

وی اضافه کرد: از سمینارهایی که در این حوزه انجام می گردد وزارت علوم حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آنالیز ایجاد رشته تحصیلی در حوزه حقوق شهروندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ایجاد رشته تحصیلی در حوزه حقوق شهروندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید