تامین و انتقال آب خام اراضی قزوین در دست تهیه است

به گزارش وبلاگ آقا ایرج، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین گفت: پروژه مطالعات تامین و انتقال آب خام اراضی در حال توسعه شهر قزوین در دست تهیه است.

تامین و انتقال آب خام اراضی قزوین در دست تهیه است

محمد اسماعیل حافظی مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین گفت: پروژه مطالعات تامین و انتقال آب خام اراضی در حال توسعه شهر قزوین به وسیله سازمان خدمات طراحی و به درخواست معاونت خدمات شهری در حال اجرا است.

حافظی اضافه کرد: هدف از این پروژه آنالیز محدوده های در حال توسعه شهر قزوین از نظر آب و هوا، هیدرولوژی، زمین شناسی، شرایط هیدرولیکی آبخوان، کاربری اراضی، شرایط بهره برداری منابع آبی موجود، کیفیت منابع آب و در نهایت آنالیز بیلان محدوده است تا بر اساس آن پتانسیل منابع آب سطحی و زیرزمینی منطقه مورد شناسایی قرار گرفته و در مورد امکانات بهره برداری از منابع آب منطقه جهت تامین احتیاج آبی فضای سبز آن تصمیم گیری گردد.

وی اعلام کرد: یکی از مصارف مهم آب در حوضه های شهری، آبیاری فضای سبز واقع در جنگل های شهری، میادین، پارک ها و روفوژ میانی خیابان ها است. با توجه به بحران آب در کشور به خصوص در محدوده شهر ها و لزوم صرفه جویی در مصرف آب تصفیه شده برای شرب، سیاست گذاری های اخیر به سمت جداسازی آب فضای سبز از آب شرب و یا استفاده از سایر منابع آب از جمله آب رودخانه ها، قنات ها، چشمه ها، رواناب های سطحی و فاضلاب تصفیه شده پیش رفته است.

حافظی ادامه داد: برآورد مناسب از مقدار آب مورد احتیاج در این فضا های شهری یاری شایانی به شناسایی منابع مهم تامین آب در نواحی مختلف خواهد کرد که در این پروژه با توجه به موقعیت و مساحت فضا های سبز واقع در طرح تفصیلی و بیان و معرفی الگوی کشت استعلام شده از سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قزوین و بعلاوه با استفاده از اطلاعات دما و بارش، مقدار احتیاج آبی خالص و ناخالص گیاهان گوناگون مورد محاسبه قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین گفت: منابع آب زیر زمینی و چاه های موجود در منطقه، آبراهها، رودخانه ها و منابع آبی سطحی و در نهایت تاسیسات موجود منطقه معین و شناسایی می شوند؛ و در نهایت گزینه های قابل آنالیز و برتر و طول تقریبی سامانه های انتقال و ثقلی و تحت فشار بودن انتقال آب در هر گزینه به کارفرما ارائه شده و پس از آنالیز حداکثر ظرفیت قابل انتقال منابع آبی و برآورد ریالی اولیه سناریو های مختلف، سناریوی برتر جهت ادامه مطالعات فاز 2 و تهیه نقشه های اجرایی انتخاب می گردد.

وبلاگ آقا ایرج قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تامین و انتقال آب خام اراضی قزوین در دست تهیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین و انتقال آب خام اراضی قزوین در دست تهیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید